شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

به‌روزرسانی کاردانو با موفقیت اجرا شد.

خانه - اخبار - به‌روزرسانی کاردانو با موفقیت اجرا شد.

به‌روزرسانی کاردانو با موفقیت اجرا شد.

به‌روزرسانی شبکه کاردانو مطابق برنامه و در ساعات ابتدایی امروز با موفقیت انجام شد. اکنون باید دید که این به‌روزرسانی در ادامه چه تأثیری بر اکوسیستم سومین ارز بازار می‌گذارد.

به گزارش کریپتو پوتیتو، پس از سال‌ها تحقیق و انتشار مقالات بازنگری‌شده درباره ساختار، پتانسیل‌، ایده‌ها، اهداف و دیگر مسائل مربوط به شبکه، کاردانو اکنون از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و می‌تواند قدرت اکوسیستم خود را افزایش دهد.

کاردانو یک هاردفورک مهم را پشت سر گذاشته و اکنون به‌روز رسانی آلونزو (Alonzo) در شبکه اصلی فعال شده است. این یعنی کاردانو از این پس می‌تواند از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند، موضوعی که به تیم‌ها و پروژ‌ه‌های مختلف امکان می‌دهد پروتکل‌های خود را مستقیماً در شبکه کاردانو طراحی و پیاده‌سازی کنند.

اکنون شبکه اصلی کاردانو دارای قابلیت‌هایی است که اوایل سپتامبر (شهریور) در شبکه آزمایشی راه‌اندازی شده بود.

یکی از موارد مهمی که باید درباره قراردادهای هوشمند کاردانو بدانید مسئله پلوتوس (Plutus) است. پلوتوس چهارچوب نرم‌افزاری یا همان فریم ورکی (Framework) است که قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به بلاک چین کاردانو اضافه کرده است. از هسته پلوتوس برای تعریف پارامترهای نسخه پیشرفته مدل خروجی خرج‌نشده تراکنش‌‌ها یا همان «UTXO» استفاده می‌شود. UTXO یک مدل حسابداری برای تعریف ارزش و مدیریت تراکنش‌ها در شبکه ارزهای دیجیتال است. به‌گفته تیم توسعه کاردانو، این مدل در مقایسه با سایر مدل‌های حسابداری از مزایای بی‌نظیری برخوردار است.

چهارچوب نرم‌افزاری پلوتوس امکان دسترسی به برنامه‌ها و خدمات فعال در شبکه کاردانو را هم فراهم می‌کند و احتمالاً از قابلیت تبادل اطلاعات با مرورگرهای اینترنتی هم به‌طور کامل پشتیبانی خواهد کرد.

به‌روزرسانی آلونزو آن‌قدرها هم بدون دردسر نبود. اخیراً این موضوع از سوی برخی کارشناسان مطرح شده بود که ساختار پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در شبکه کاردانو با مشکل «هم‌زمانی» مواجه است.

مشکل هم‌زمانی معمولاً به این شکل بروز پیدا می‌کند که کاربران دیگر نمی‌توانند به‌طور هم‌زمان با یک برنامه یا پروتکل تعامل برقرار کنند. با این حال چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) و همین‌طور اینپوت آوتپوت (Input Output)، شرکت توسعه‌دهنده کاردانو، با حساسیت خاصی تلاش کردند تا مدل قراردادهای هوشمند این شبکه را به‌طور کامل توضیح دهند و دلایل خود را برای مهم‌نبودن این مشکل مطرح کنند.

اینپوت آوتپوت چند روز پیش هم مطلب کاملاً جدیدی را منتشر کرد که در آن رویکرد نسخه پیشرفته مدل خروجی خرج‌نشده برای اجرای قراردادهای هوشمند، مسائل مربوط به افزایش امنیت، دریافت نکردن کارمزد برای تراکنش‌های ناموفق و قابلیت پیش‌بینی دقیق هزینه تراکنش‌ها توضیح داده شده بود.

در هر صورت هاردفورکی که امروز انجام شد کاردانو را وارد عصر جدیدی کرده است و در ادامه باید دید که این به‌روزرسانی چه تأثیری بر اکوسیستم سومین ارز بازار می‌گذارد.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب