شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH)

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH)

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH)

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش به عنوان یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند که واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است. بیت‌کوین کش، یک پول الکترونیکی همتا‌ به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتمادی نیاز ندارد و کاملاً غیر‌متمرکز است.

 

تفاوت بیت‌کوین کش و بیت‌کوین در چیست؟

  • این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتری است، که این به طور متوسط منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و انتقال سریع‌تر می‌شود.
  • بیت‌کوین دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی است.
  • به دلیل همین تفاوت‌ها، بسیاری از افراد بیت‌کوین را به عنوان نوعی طلای دیجیتال و بیت‌کو‌ین کش را به عنوان نوعی پول دیجیتال در نظر می‌گیرند.

 

کدام ویژگی‌های بیت‌کوین کش بهتر از بیت‌کوین است؟

بیت‌کوین کش دارای تفاوت‌های فنی است که باعث شده استفاده از آن ارزان‌تر از بیت‌کوین باشد. به خصوص اینکه، بیت‌کو‌ین کش دارای اندازه بلاک ۳۲ مگابایتی است در حالی که اندازه بلاک بیت‌کوین ۱ مگابایت است. این بدان معناست که بلاک‌چین بیت‌کو‌ین کش قادر است تراکنش‌های بسیار بیشتری را انجام دهد و این ویژگی باعث می‌شود هزینه‌ها حتی در مواقع استفاده‌ی زیاد هم، پایین نگه داشته شوند. اما در مقابل، در زمان فعالیت زیاد، بلاک‌چین بیت‌کوین پر می‌شود و تراکنش‌ها باید در صف انتظار بمانند، که این اتفاق زمان انتقال را کند می‌کند و هزینه‌ها را نیز بالا می‌برد. به طور خلاصه، ارز دیجیتال BCH بسیار سریعتر و ارزانتر از BTC است.

 

چه ویژگی باعث شده بیت‌کوین بهتر از بیت‌کوین کش باشد؟

دلیل اصلی که بیت‌کوین بهتر از بیت‌کوین کش است، این است که بیت‌کوین دارای ارزش بسیار بیشتری است. بنابراین افراد بیشتر از آن استفاده می‌کنند (تا بیت‌کوین کش). در ارزهای دیجیتالی، ارزش یک کوین به لحاظ عملکردی بسیار مهم است چرا که تعیین‌ کننده‌ امنیت و قابل اطمینان بودن آن شبکه است.

 

چرا ارزش بیت‌کوین از بیت‌کوین کش بیشتر است؟

پاسخ این سوال به طور دقیق مشخص نیست، اما در این میان ۲ تئوری اصلی وجود دارد: اقتصادی و اجتماعی

تئوری اقتصادی:

این نظریه معتقد است که اصطکاک‌ها، از جمله هزینه‌های بالاتر و نقل و انتقالات کندتر، در واقع برای حفظ ارزش دارایی‌ها مفید هستند. به این دلیل که استفاده از آن سخت‌تر و گران می‌شود (چه برای فروش و چه خرج کردن آن). این هزینه‌های بالا و نقل و انتقالات کند، مردم را ترغیب می‌کند که به جای هزینه کردن، بیت‌کوین خود را نگه دارند و این باعث کاهش تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود در بازار آزاد شده و قیمت‌ها نیز به تبع آن به سمت صعود حرکت کرده است.

تئوری اجتماعی:

این نظریه معتقد است که به دلیل اینکه بیت‌کوین ارزش بسیار بیشتری دارد، مردم بیشتر به سمت آن جذب می‌شوند و این به نوبه‌ی خود باعث با ارزش‌تر و جذاب‌تر شدنش شده است. همچنین ارز BTC دارای نام اصلی بیت‌کوین است که این موضوع هم به افزایش شناخت برند آن کمک کرده است.

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال بیت‌کوین کش

مزایا:

  • بازده بیت‌کوین کش

همانطور که جلوتر بیان کردیم، حداکثر اندازه بلاک بیت‌کوین ۱ مگابایت و این ارز دیجیتال ۸ مگابایت است. طبیعتاً داشتن بلاکی بزرگتر باعث می‌شود تراکنش‌ها با سرعت بیشتری تائید و پردازش شوند.

  • مورد پذیرش در صرافی‌های اصلی کریپتو

این ارز دیجیتال تقریباً در تمام صرافی‌های برتر کریپتوکارنسی مورد پذیرش است و این موضوع، سهولت در استفاده و راحتی خرید و فروش این کوین را نشان می‌دهد.

  • هزینه‌ کمتر و زمان انتقال کوتاه‌تر

این ارز دیجیتال دارای هزینه نقل و انتقالات کمی است (در حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر تراکنش) و با سرعت بیشتری (به نسبت BTC) تراکنش‌ها را انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست مانند بیت‌کوین ۱۰ دقیقه برای تائید یک تراکنش صبر کنید. در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش‌های بیشتری را در ثانیه مدیریت کند.

معایب:

  • بیت‌کوین کش بسیار متمرکز است و تعداد استخرهای آن در حال حاضر محدود است. این موضوع می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد چراکه آینده‌ی این ارز به شدت وابسته به این چند استخر است.
  • به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص تمرکز این ارز دیجیتال و نام تجاری‌اش، این کوین هنوز نتوانسته تمایزی بین خود و ارز دیجیتال بیت‌کوین ایجاد کند و این موجب کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به این کریپتوکارنسی شده است.
  • سرمایه‌گذاران هنوز این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی بلندمدت در نظر نمی‌گیرند و از آن بیشتر به عنوان یک ابزار کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند. به همین دلیل، فعلا این کریپتوکارنسی آینده‌ای مبهم و نامشخص دارد.
  • این ارز دیجیتال نرخ پذیرش و مخاطبان کمتری نسبت به بیت‌کوین دارد و این باعث شده در هنگام معاملات، بیت‌کوین کش از جفت‌های معاملاتی کمتری برخوردار باشد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب