شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال تتر (USDT)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر نوعی دلار دیجیتال است.

ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT اغلب در صرافی‌های رمزارز مطرح سراسر جهان در‌دسترس کاربران قرار دارد، توسط شرکت هنگ کنگی Tether Limited به بازار عرضه شد.

هر تتر معادل یک دلار آمریکا ارزش‌گذاری شده و از این رو دارای قیمت ثابت است. به‌ دلیل قیمت ثابت به‌ این رمزارز، استیبل‌کوین هم گفته می‌شود که از ثبات ارزش آن خبر می‌دهد.

ارز دیجیتال تتر اولین بار توسط رئال‌کوین در جولای سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و در ماه نوامبر توسط شرکت تتر، شرکت مسئول نگهداری ارز ذخیره شده به‌عنوان پشتوانه، نام‌گذاری جدید شد. مبادلات این ارز در فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد.

ارز‌دیجیتال تتر در ابتدا روی شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین توسعه داده شده بود، اما در ادامه، تتر بر بستر شبکه‌های دیگر نظیر بلاک‌چین اتریوم نیز توسعه یافت. بسیاری ازمعامله‌گران بازار از آن در راستای حفظ ارزش دارایی‌های رمزنگاری شده خود استفاده می‌کنند. چند رمزارز دیگر مثل USD coin ، True USD تحت عنوان استیبل‌کوین فعال هستند که هیچ یک موفق نشده‌اند به جایگاه تتر دست یابند.

 

تاریخچه Tether

این ارز رمزنگاری شده،  در سال ۲۰۱۴ به عنوان RealCoin راه‌اندازی شد و در همان سال توسط Tether Ltd ، که مسئول نگهداری مقادیر ذخیره شده فیات است، به‌Tether تغییر نام داد و تجارت خود را در سال ۲۰۱۵ شروع نمود.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ ، ادعا کرد که تتر هک شده و سی‌و‌یک میلیون دلار سکه Tether سرقت شده است. اما هیچ حسابرسی برای این کار انجام نشد. در سال ۲۰۱۸، این شرکت اعلام کرد که در حال جدا شدن از شرکت حسابرسی است و پس از آن احضاریه توسط نهادهای نظارتی صادر شد. بدین ترتیب نگرانی در مورد اینکه آیا این شرکت، متهم به عدم شفافیت است، شکل گرفت.

 

دلایل منحصر‌به فرد بودن ارز دیجیتال تتر

از جمله ویژگی‌های خاص USDT این است که ارزش تتر به ارزش دلار آمریکا متصل بوده و مطابق با ایجاد ارز‌رمز پایه تتر، همزمان دلار آمریکا را نیز در ذخایر خود در نظر می‌گیرند. این تضمین خواهد کرد که USDT کاملا با پول نقد و معادل آن پشتیبانی خواهد شد.

از دیگر محسنات Tether این است که همانند دیگر ارزهای رمزنگاری شده در بازار که دارای نوسانات بسیار شدیدی میان ده تا بیست درصد می‌باشند، این ارز دارای ثبات قابل قبولی بوده و از این نوسانات محفوظ است. این برتری باعث می‌شود که USDT یک انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای رمزپایه باشد.

تتر روشی آسان برای معاملات معادل دلار آمریکا در میان کشورها بوده که از‌طریق بلاک‌چین‌ها صورت می‌گیرد این درحالی است که واسطه‌ای مانند موسسات مالی یا بانک‌ها هیچ مداخله‌ای ندارند. با تمامی این موارد در این سال‌های ظهور تتر و در خصوص ادعایی که در خصوص ذخایر دلار آمریکا دارد، بحث‌هایی وجود دارد. در حال حاضر قیمت Tether برابر با یکصد دلار آمریکا در معاملات بیست و چهار ساعته می‌باشد.

 

شفافیت در Tether

آن‌چه که در تتر انجام می‌شود این است که پول نقد را به ارز‌ دیجیتال تبدیل می‌کند تا ارزش آن را به قیمت ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، یورو و یوان‌ چین در خارج از مرزها اتصال دهد. ذخایر این ارز رمز‌نگاری شده صد درصدی بوده و شامل ارزهای سنتی و معادل نقدی آنها می‌باشد.

گاهی ممکن است شامل دارایی‌ها و مطالبات دیگر از وام‌های ارائه شده توسط Tether به اشخاص ثالث باشد. ارزش ذخایر تتر روزانه منتشر می‌شود و به صورت کامل مطابقت داشته یا از ارزش همه اتصال‌های اینترنتی در گردش بیشتر است. پلتفرم Tether در سطح بالای فناوری‌های باز بلاک‌چین ساخته شده‌ است و از امنیت و شفافیت آنها استفاده می‌کند.

در حقیقت تتر، رایج‌ترین ارز دیجیتال است که خرید، فروش و استفاده از اینترنت در Bitfinex و سایر مراکز خرید را انجام می‌دهد. فناوری مجهز به بلاک‌چین Tether در حالی که استانداردها و مقررات بین‌المللی را رعایت می‌کند، امنیت کلاس جهانی را ارائه می‌دهد.

Tether مشاغلی از جمله صرافی‌ها، کیف پول‌ها، پردازنده‌های پرداخت، خدمات مالی و دستگاه‌های خودپرداز را قادر می‌سازد تا به‌ راحتی از توکن‌های پشتیبانی شده از فیات در زنجیره‌های بلوکی استفاده کنند. با استفاده از فناوری بلاک‌چین ، Tether به شما امکان می‌دهد نشانه‌های دیجیتال را به صورت شخصی، جهانی و فوری و ایمن ذخیره و ارسال و دریافت کنید.

 

انواع دلار تتر

باید بدانید که وقتی صحبت از تتر می‌شود، در ۹۹% از موارد، در رابطه با دلار تتـر (USDT) صحبت می‌کنیم. باید توجه داشته باشید که چهار نوع دلار تتر مختلف وجود دارد.

۱٫ USDT-ERC20: دلار تتر بر اساس پروتکل ERC20 مبتنی بر اتریوم.

۲٫ USDT-Omni: دلار تتر بر اساس بر پروتکل Omni Layer مبتنی بر بیت‌کوین.

۳٫ USDT-TRON: دلار تتر بر اساس پروتکل TRC20 مبتنی بر بلاک‌چین ترون.

۴٫ USDT-EOS: دلار تتر مبتنی بر شبکه ای او اس.

 

از کدام یک استفاده کنیم؟

اولین USDT که همان USDT-Omni باشد، مبتنی بر شبکه بیت‌کوین ایجاد شد. ولی به‌دلیل هزینه‌های بالای انجام تراکنش‌ها بر بستر بلاک‌چین بیت‌کوین، هزینه‌های انتقال این نوع از دلار تتر، نسبتاً بالا می‌باشد.

برای رفع این مشکل و کاهش هزینه‌های انتقال، USDT-ERC20 مبتنی بر اتریوم ایجاد شد که هزینه‌های انتقال بسیار کمتر و سرعت انتقال بسیار بیشتری دارد و درحال حاضر توسط اکثر کیف‌پول‌ها و صرافی‌های آنلاین استفاده می‌شود.

USDT-TRON (یا همان USDT-TRC20) بسیار سریع‌تر و بدون هزینه‌ی انتقال است ولی توسط تمامی کیف‌پول‌ها و بازارها ساپورت نمی‌شود.

USDT-EOS نیز هنوز به صورت استفاده عموم در نیامده است.

در نتیجه، برای کاهش هزینه‌ها و سرعت انتقال و همچنین اطمینان از ساپورت کیف‌پول و صرافی‌ها شما باید از USDT-ERC20 استفاده کنید.

جهت تشخیص USDT-ERC20 از موارد مشابه می‌توان گفت که آدرس کیف‌پول توکن ERC20 با ۰x شروع می‌شود. همواره جهت جلوگیری از هدر رفتن دارایی‌های دیجیتالی خود به این نکته توجه فرمایید.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال تتر

سایت تتر، کیف‌پول اصلی تتر است. می‌توان با ثبت‌نام در این وب‌سایت، آدرس کیف‌پول خود را دریافت نمایید و به‌راحتی در صرافی‌های معتبر به خرید و فروش تتر بپردازید. متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، امکان ثبت برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ بنابراین برای کاربران ساکن ایران استفاده از این کیف‌پول پیشنهاد نمی‌شود.

کیف‌پول tether free wallet برای استفاده کاربران اندروید می‌باشد. شما می‌توانید از این نرم‌افزار به راحتی استفاده کنید. همچنین برای تبدیل تتر به پول نقد می‌توانید به صرافی مشخص شده برای این منظور مراجعه نمایید.

با تمام مزیت‌ها و نگرانی‌هایی که متوجه تتر است، این ارز تاکنون در لیست محبوب‌ترین ارز‌های دنیا قرار دارد. با ظهور تتر تحولی جدید در بازار ارز‌های دیجیتال و معاملات بین‌الملل شکل گرفت. استفاده از تتر باعث سهولت انجام معاملات می‌شود. سرعت اولین و مهم‌ترین فاکتور در معاملات است که تتر این ویژگی را داراست و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

زمان انجام تراکنش ارز دیجیتال تتر

واریز و برداشت از صرافی‌های خارجی اغلب یک فرایند زمان‌بر است. انجام این فرآیند به‌طور میانگین از ۱ تا ۴ روز کاری زمان می‌برد. اگر تراکنش شما پس‌از تعطیلی بانک‌ها در شب، آخرهفته، یا تعطیلات رسمی انجام شوند، زمان مورد نظر می‌تواند به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

درمقابل، انجام تراکنش تتر تنها در چند دقیقه صورت می‌گیرد. این یک مزیت مهم است، زیرا معامله‌گران ارزهای رمزنگاری اغلب باید سرمایههای خود را فورا جابجا کرده و از فرصت‌های آربیتراژ استفاده کنند.

 

کارمزد تراکنش

انتقالات سوئیفت (جامعه ارتباطات مالی بین بانکی سراسر جهان) بسیار گران هستند. کارمزد انتقالات با‌ استفاده از‌این شبکه بالاتر از‌۲۰ دلار است و میانگین کارمزد آن به حدود ۳۰ دلار می‌رسد. اگر از ارزی استفاده کنید که در سوئیفت پشتیبانی نشود، بانک‌ها یک هزینه و درصد اضافی را مطالبه می‌کنند. در مقابل، تتر هیچ هزینه‌ای را در ازای انجام تراکنش‌های بین کیف‌پول‌های خود دریافت نمی‌کند.

 

خرید تتر

پس از افزایش موجودی حساب کاربری برای خرید تتر باید در بازار تتر به ریال برای خریداری این رمزارز اقدام کنید. با بررسی دقیق روند بازار و کسب اطلاعات درزمینهٔ قیمت تتر، می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و به خرید تتر بپردازید. در سایت ما امکان خرید تتر را در سطوح کاربری مختلف فراهم کرده‌ایم تا به‌راحتی بتوانید فرایند خرید و فروش Tether را انجام دهید.

به‌منظور تجربه سودآوری بیشتر در خرید و فروش تتر، خرید بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزارزها توصیه می‌کنیم که همواره به‌اندازه توان مالی خود به سرمایه‌گذاری بپردازید و چرخه‌های بازار را با نگاهی دقیق موردبررسی قرار دهید.

 

معایب و مزایای استفاده از ارز دیجیتال تتر

مزایا:

Tether به عنوان یکی از ارزهای رمزپایه محبوب در بازار انعطاف‌پذیری بیشتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. زیرا به عنوان جایگزین دلار در بسیاری از صرافی‌ها عمل می‌کند. از جمله مزیت‌های این ارز رمزنگاری شده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

استراتژی خروج :

نوسانات بازار یک نگرانی عمده در بخش رمزنگاری است. در این شرایط، سرمایه‌گذاران فقط چند گزینه برای بررسی دارند. آنها می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند و دوباره به فیات تبدیل کنند. این فرایند زمان‌بر است و بیشترین هزینه‌های ممکن را در بر دارد. یا می‌توانند سوار بر بازار نوسانات شده و ضرر و زیان خود را ببرند. اما Tether گزینه سوم را به معادله اضافه می‌کند. با  تتر از هزینه‌ها و نوسانات دور خواهید شد.

کاهش اصطکاک:

از آنجا که Tether یکی دیگر از دارایی‌های بلاک‌چین است، تبدیل از بیت‌کوین یا هر ارز رمزنگاری شده به Tether به راحتی مبادله بیت‌کوین با اتریوم است. این تبدیل راهی بدون اصطکاک را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا از نوسانات جلوگیری کنند و در بازار رمزنگاری باقی بمانند.

حواله:

Tether توانایی انقلابی در سیستم‌های معاملات بین‌المللی را دارد. زیرا با تتر می‌توان بدون تبدیل کردن پول و بدون هیچ هزینه‌ای برای انتقال وجه در تمامی دنیا، اقدام به نقل و انتقال پول نمود. نکته این است که ارسال تتر به آسانی بیت‌کوین در سطح جهانی است.

معایب:

نگرانی‌های زیادی در خصوص تتر وجود دارد. این نگرانی‌ها از ماهیت متمرکز بودن آن تا خدمات مبتنی بر برابری تتر و دلار را شامل می‌شود. بیشتر نگرانی کاربران در خصوص پشتیبانی دلار از تتر است. تصور کنید تمامی دارایی خود را به تتر تبدیل کرده‌اید و یک روز متوجه خواهید شد که دیگر حمایتی از تتر توسط دلار و یورو وجود ندارد و عملا تمام چند هزار تتر و دارای شما هیچ می‌شود. این موضوع باعث تعمل و تفکر بیشتر در افراد در خصوص استفاده از تتر شده است.

با تمام این تفاسیر باید نگرانی‌ها را کنار گذاشت؛ چرا که تتر تا به امروز به خوبی پیشرفته و موفق شده بیشتر حجم معاملات بازار ارزی جهان را در اختیار بگیرد و باعث تسریع بخشیدن به بیشتر معاملات بین‌الملل شده است. همچنین موضوع تبدیل تتر به پول نقد و پشتیبانی دلار آمریکا از آن تا امروز پا برجا بوده است؛ بنابراین با اطمینان خاطر به معاملات و پرداختی‌های خود بپردازید.

 

حواشی و مشکلات تتر

واقعیت این است که ملاحظات و مسائلی وجود دارند که هر کاربری باید حداقل از آن‌ها آگاهی داشته باشد. این مسئله وجود دارد که گاهی اوقات، گرفتن ارز فیات در ازای تتر ممکن است به آن صورت که مورد انتظار است، پیش نرود. این مسئله وجود دارد که اقتصاد کریپتو در حال حاضر تا حدی ارتقاء و وسعت نیافته که جایگزین متمرکزی برای دلار باشد. مسئله‌ی دیگری نیز بر اساس این حقیقت وجود دارد که تتر به آن صورت که ادعا شده، همیشه توسط نرخ ۱ به ۱ پشتیبانی نمی‌شود.

همچنین، مسائلی در ارتباط با ماهیت متمرکز تتر وجود دارد و مسائلی دیگر نیز در ارتباط با این حقیقت وجود دارد که عموم افراد راهی نمی‌دانند تا سیستمی که تتر سعی داشته آن را از طریق اسناد و مدارک، بلاک‌چین عمومی و حسابرسی عمومی نشان دهد، تایید کنند. این مشکل اعتماد و متمرکزسازی دقیقاً همان مشکلی است که کریپتو سعی داشت تا در همان ابتدا از آن دوری کند!

بنابراین مشکل اساسی این است که شرکت تتر، با وجود استفاده از فناوری بلاک‌چین، یک قرارداد هوشمند توزیع‌شده غیرمتمرکز نیست؛‌ آن‌ها شرکتی هستند که به طور بالقوه توسط انسان‌های خطاپذیر اداره می‌شوند که می‌خواهند به آن‌ها اعتماد کنید.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب