شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال زین فین نتورک (XDC)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال زین فین نتورک (XDC)

ارز دیجیتال زین فین نتورک (XDC)

ارز دیجیتال زین فین نتورک (XDC)

بلاک‌چین‌های بزرگ مانند بلاک‌چین اتریوم در هر ثانیه فقط ‌می‌توانند ۱۵ تراکنش را پردازش کنند. شبکه ویزا یا مسترکارت با استفاده از فناوری‌های Swift ‌می‌تواند تا ۶۰۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد. ارز دیجیتال زین فین نتورک با هدف حل مشکلات قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری در بلاک‌چین اتریوم، از جمله ازدحام شبکه، مدت‌زمان طولانی انتظار برای اعتبارسنجی تراکنش و هزینه‌های بالای تراکنش، شروع به فعالیت کرد. 
منظور از قابلیت همکاری، توانایی اتریوم در اتصال با بلاک‌چین‌های دیگر، به‌منظور داشتن تعامل بین‌زنجیره‌ای است. بلاک‌چین‌ها باید راهی برای همکاری با یکدیگر داشته باشند تا به توانایی‌های بالقوه خود برسند. “XinFin” در تلاش است که با استفاده از فناوری شاردینگ، مشکل مقیاس‌پذیری را حل کند. زنجیره بلوک XinFin حداکثر ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه، زمان تراکنش ۲ ثانیه و کارمزد‌های تراکنش پایین را فراهم ‌می‌کند. از بلاک‌چین ترکیبی XinFin ‌می‌توان برای ایجاد برنامه‌های غیر‌متمرکز (DApp)، و پشتیبانی از سایر کاربرد‌های معمول بلاک‌چین مانند تراکنش غیر‌متمرکز استفاده کرد. XinFin از سازوکار اجماعی به نام XinFin موکل سهام (XinFin Delegated Proof of Stake (XDPoS)) استفاده ‌می‌کند. 

در ژوئن سال ۲۰۱۹، بلاک‌چین ترکیبی زین فین نتورک شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد و به یک بلاک‌چین مستقل نقل مکان کرد. این نقل مکان و ایجاد نودهای اصلی باعث شد که ارز دیجیتال زین فین نتورک از یک ارز قابل استخراج به یک ارز قابل عرضه بدون نیاز به استخراج تبدیل شود. نودها در شبکه زین فین برای ساخت و اعتبارسنجی بلوک‌ها استفاده ‌می‌شوند و این کار را با ضرب XDC انجام ‌می‌دهند. کارمزد‌های تراکنش XDC، فقط ۱٪ از هزینه‌های پرداخت ‌شده برای تراکنش‌های اتریوم است. شبکه XinFin تراکنش‌های ۲ ثانیه‌ای دارد، در حالی که شبکه اتریوم تراکنش‌های ۱۵ ثانیه‌ای دارد.

 

رمزارز XDC چگونه کار ‌می‌کند؟

“XDC Network” از مکانیزم توافق XDPoS برای حفاظت و نگهداری از شبکه استفاده ‌می‌کند. برخلاف بیت‌کوین که برای دستیابی به اجماع از استخراج استفاده ‌می‌کند، XinFin Network از استیکینگ استفاده ‌می‌کند که به هیچ سخت‌افزاری نیاز ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با اجرای یک Masternode، توکن‌های XDC خود را استیک کنید و سپس برای ایجاد امنیت بیشتر در شبکه، XinFin پاداش ‌می‌گیرید. سهامداران با تأیید تراکنش‌ها از شبکه محافظت ‌می‌کنند و در نتیجه، عدم‌تمرکز بیشتر و ضمانت پایداری شبکه را به ارمغان می‌آورند.

 

شاردینگ (Sharding) چیست؟

شاردینگ (Sharding) یک برنامه متداول مبتنی بر تکنولوژی فناوری بلاک‌چین است که مسائل مقیاس‌پذیری را نیز حل ‌می‌کند. در واقع شاردینگ یک مفهوم است که ‌می‌گوید به جای داشتن یک زنجیره، چند زنجیره داشته باشیم که به صورت موازی با هم کار کنند. “XDC Network” در سازوکار اجماع XDPoS خود از Sharding برای تأیید تراکنش‌ها استفاده ‌می‌کند و در نهایت از اعتبارسنجی دوگانه برای اطمینان از استانداردهای بالاتر امنیت و پایداری شبکه استفاده ‌می‌کند.

 

راه‌اندازی نود ارز دیجیتال زین فین

راهی برای کسب درآمد منفعل در شبکه XinFin Network وجود دارد. Masternode رایانه‌ای است که تراکنش‌های شبکه را تأیید ‌می‌کند و در مقابل ارز دیجیتال XDC پاداش ‌می‌گیرد. شرایط مورد نیاز برای اجرای مستر نود XinFin عبارت است از: IP اختصاصی استاتیک، ۹/۹۹ درصد Uptime و ۱۰ میلیون ارز دیجیتال XDC. برای شروع راه‌اندازی XinFin، فقط کاربر باید یک کیت “Masternode Indsoft” خریداری کند و کلیه تنظیمات و نگهداری توسط سیستم انجام ‌می‌شود.

 

آینده ارز دیجیتال زین فین نتورک (XDC)

مجوز اثبات علاقه Xinfin (XDPos) یکی از راه حل‌های خلاقانه‌ای است که این شبکه تصمیم دارد در آینده از آن استفاده نماید. همچنین این‌ مجوز به دارندگان XDC کمک می‌کند تا همزمان بتوانند بیش از ۱۰۸ سهام مشترک داشته باشند. علاوه بر این، این توافق نامه می‌تواند از ۲۰۰۰ معامله در ثانیه پشتیبانی کند و به هر قرارداد هوشمند Ethereum اجازه می‌دهد تا بلافاصله معاملات را تایید کنند. مکانیسم ترکیبی بلاک‌چین این پروژه، توجه بازار را به خود جلب کرده و تحسین زیادی را برانگیخته است. 
Xinfin تصمیم دارد تا با برقراری ارتباط با دولت‌ها بتواند نظر مساعد آنان را به خود جلب نماید. این شبکه با این‌کار می‌تواند شکاف‌های زیرساختی جهانی را به حداقل برساند. علاوه بر این‌، ایده پشت این پروژه این است که به سرمایه‌گذاران اجازه داده شود در ابتدایی‌ترین فناوری هم بتوانند با کمک گرفتن از رو‌ش‌های جدید که نقص کمتری دارند در تامین مالی شرکت کنند. 

تیم زین‌فین معتقد است به جای اتلاف وقت در جلب تأیید دولت یا از بین بردن عوامل سیاسی که مانع از رشد پروژه‌ها می‌شود، می‌توان کمبود بودجه‌ی دولت را برطرف نمود تا این موانع از مسیر برداشته شود.

کیف پول ارز دیجیتال XDC

ارز دیجیتال XDC کیف پول مخصوص خود به نام XDC wallet را دارد؛ اما شما برای نگهداری XDC ‌می‌توانید از کیف پول‌های دیگری که از این ارز دیجیتال پشتیبانی ‌می‌کنند، مثل کیف پول خود صرافی‌ها، استفاده کنید. یک کیف پول سخت‌افزاری به نام DCENT نیز از این ارز دیجیتال پشتیبانی ‌می‌کند.

 

سخن پایانی

ارز دیجیتال XDC روی شبکه XinFin قرار دارد. تا پیش از این توکن XDC یک توکن ERC-20 بود و روی شبکه اتریوم قرار داشت ولی در حال حاضر به‌طور کامل به شبکه XinFin منتقل شده‌ است. هدف این شبکه ایجاد قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌ها و افزایش مقیاس‌پذیری است. همچنین شبکه ارز دیجیتال زین‌فین کارمزد تراکنش بسیار کمتری نسبت به اتریوم دارد و سرعت تأیید تراکنش‌های آن نیز بالاتر از اتریوم است. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب