شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال سلسیوس (CEL)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال سلسیوس (CEL)

ارز دیجیتال سلسیوس (CEL)

ارز دیجیتال سلسیوس (CEL)

ارز دیجیتال سلسیوس یا Celsius یک پلتفرم خدمات بانکی و مالی all-in-one برای کاربران کریپتوکارنسی است که ارز دیجیتال آن با نماد CEL در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. 
شبکه سلسیوس (Celsius Network) یک شبکۀ همتا به همتا است و هدف آن تسهیل فرآیند وام‌دهی و وام‌گیری در دنیای رمزارزها است. 
در این شبکه کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال و پرداخت مقدار ناچیزی کارمزد، ارز فیات دریافت نمایند. 
از طرف دیگر، به وام‌دهندگانی که به کیف پول ارز دیجیتال خود در شبکۀ سلسیوس، رمزارز واریز می‌نمایند هم مقداری به عنوان پاداش پرداخت می‌شود. 
شبکه سلسیوس یک بستر فناوری مالی یا Fintech است که حساب‌های پس‌‌انداز با بهره، وام گرفتن و پرداخت با دارایی‌های دیجیتال و فیات را ارائه می‌دهد. این مدل بر اساس یک مدل اقتصادی عمل می‌کند که ضمن اولویت قرار دادن جامعه سلسیوس، مدل‌های متعارف بانکی را به چالش می‌کشد. 
شبکه سلسیوس ۸۰% از در آمد خود را به کاربران شبکه به عنوان پاداش باز می‌گرداند، در حالی که ۲۰% دیگر بودجه، توسعه پروژه را تامین می‌کند. شبکه سلسیوس با ارائه مجموعه‌ای از محصولات و توکن بومی‌CEL در کنار دارایی‌های دیجیتال و ارزهای فیات، یک اکوسیستم یکپارچه را تشکیل می‌دهد. 
همانطور که گفتیم این شبکه یک پلتفرم مالی یکپارچه مبتنی بر بلاک‌چین است که برای همه افراد دارای تلفن هوشمند در دسترس است. شبکه سلسیوس با مجموعه راه حل‌های وام، پس‌انداز و پرداخت خود، دسترسی به خدمات مالی و شرایطی را که از طریق موسسات متداول در دسترس نیست فراهم می‌کند. وظیفه‌ی این شبکه اطمینان از خدمات مالی ضمن انجام بهترین کارها برای جامعه نه واسطه‌ها می‌باشد. 

شبکه سلسیوس به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را برای گرفتن وام دریافت کنند و در ازای آن سود کسب کنند. این پلتفرم، بیش از ۳۵ ارز از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و استیبل کوین‌هایی همچون GUSD، USDT و DAI را می‌پذیرد.

 

تاریخچه و بنیان گذاران توکن سلسیوس CEL

در ابتدا سلسیوس توسط افرادی به نام‌های Alex Mashinsky و Daniel Leon در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد. 
Mashinsky سابقه طولانی مدتی را در زمینه توسعه اینترنت دارد، از دهه ۱۹۹۰ روی پروتکل VOIP و سایر فناوری‌ها کار کرده است. 

دانیال لئون، یکی دیگر از بنیان‌گذاران، تجربه‌ای در زمینه  رشد در استارتاپ‌هایی که در مراحل اولیه هستند، دارد. از نقش‌های قبلی وی می‌توان به مدیرعاملی در آزمایشگاه Atlis و یک برنامه اجتماعی اشاره کرد. سلسیوس اکنون تیم بزرگی از کارمندان اصلی، توسعه‌دهندگان فنی و مشاوران با تجربه در زمینه‌های مختلف دارد.

 

چه ویژگی‌هایی شبکه سلسیوس Celssius را منحصر به فرد ساخته است؟

سلسیوس با ارائه خدمات مالی با نوع شرایطی که دیگر موسسات مالی سنتی ارائه نمی‌دهد، قصد دارد در روند خود بهتر از بانک‌ها عمل کند. این موارد شامل نرخ بازده بسیار بیشتر از پس‌انداز و سپرده‌ها، نیاز به وام بسیار آسان‌تر و منصفانه و جوایز خودکار محاسبه شده برای هر کاربر به صورت الگوریتمی‌ است. 
این پلتفرم همچنین از طریق ویژگی CelPay به عنوان کیف پول عمل می‌کند و توکن CEL مخصوص خود را میزبانی می‌کند که کاربران می‌توانند برای افزایش ارزش پرداخت خود در میان سایر موارد از آن استفاده کنند. 

سلسیوس به عنوان یک شرکت انتفاعی، حاشیه سود پرداخت را در نظر می‌گیرد و هنوز ۸۰% را به خود کاربران باز می‌گرداند. این شرکت همچنین به نهادهای بنیادی همچون صندوق‌های تامین کننده وام می‌دهد. پرداخت‌ها در این شبکه به این علت تضمین می‌شوند که وام‌ها از دارایی‌ها پشتیبانی می‌کنند و هر وام گیرنده باید بیش از ۱۰۰% از آنچه را که با ارز مقصد وام می‌گیرد تامین کند.

 

امنیت سلسیوس چقدر است؟

سلسیوس با همکاری Fireblocks و Prime Trust امنیت دارایی‌‌های موجود در کیف پول سخت‌افزاری خود را فراهم می‌کند. Fireblocks و Prime Trust تمامی ‌دارایی‌‌های ذخیره شده در کیف پول Celsius را در مقابل هر گونه زیان احتمالی بیمه کرده‌‌اند و این موضوع به امنیت این پلتفرم کمک می‌کند. 
اما نکته اساسی که در این باره وجود دارد اینکه بیشتر دارایی‌های پلتفرم سلسیوس در کیف پول سخت‌افزاری این شبکه نیست و عموما در فرآیندهای وام دهی و دیگر فرآیندهای این چنینی در گردش است. 

متاسفانه سلسیوس به طور مستقیم حرفی برای بیمه کردن دارایی‌های کاربران نزده است و دارایی‌ها در معرض خطر هک شدن هستند. با وجود اینکه سلسیوس وعده جبران ضررها را به کاربران از محل دارایی‌های خود داده است، اما در بخش قوانین آن هیچ تضمینی برای بازپرداخت دارایی‌های هک شده به چشم نمی‌خورد.

 

آیا ارز دیجیتال سلسیوس (Celsius) مطمئن و معتبر است؟

  • برخورداری از تیم مدیریتی خوب و معتبر
  • همکاری با پروژه‌هایی همچون com، Chainlink، Davipolk و ۲۰ شرکت معتبر دیگر
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این پروژه، سسیستم نظرسنجی از کاربران است. با وجود اینکه نظرات زیادی وجود ندارد اما انتقاد و شکایتی نیز در میان نظرات دیده نمی‌شود. 
  • علاوه بر موارد بالا، سرمایه‌گذاری شما در این سیستم توسط Fireblock و Prime Trust بیمه می‌شود. 

با توجه به موارد بالا می‌توان گفت که این پروژه مطمئن و معتبر است. اما فقط در صورتی که بعد از بررسی و تحقیقات کافی به این نتیجه رسیدید که سرمایه‌گذاری در این پروژه منطقی است، به این کار اقدام کنید.

 

مزایای توکن سلسیوس

توکن سلسیوس توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال سلسیوس (Selsius Network) است که برخی از اهداف و طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای آن به قرار زیر است:
• قرارگیری در اولویت در صف وام‌‌ها
• نرخ بهتر وام‌‌های دلاری
• نرخ سود بهتر در سرمایه‌گذاری‌‌ها
• نرخ وام بهتر برای وام‌‌های رمزارزی

• پشتیبانی حق بیمه وام‌‌ها

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال سلسیوس

• کیف پول Ledger 
• کیف پول Trezor 
• کیف پول KeepKey 
• کیف پول Coinomi 

• کیف پول MyEther

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال Celsius

• وجود یک تیم مدیریت قوی و معتبر
• همکاری با دیگر پروژه‌ها نظیر کام (com)، چین‌لینک (Chainlink)، دیوی‌پولک (Davipolk)، کوربیت (Korbit)
• ویژ (VOYAGER)، آپ‌هولد (Uphold)، لایت‌کوین فاندیشن (Litecoin Foundation) و چندین شرکت دیگر
• داشتن سیستم نظر سنجی کاربران و عدم شکایت یا انتقاد در آنها

• بیمه شدن سرمایه‌گذاری‌ها توسط فایربلاک (Fireblock) و پرایم‌ تراست (Prime Trust)

 

نتیجه‌گیری

این شبکه، امکاناتی را برای وام‌دهی و وام‌گیری کاربران فراهم می‌سازد و نسبت به بانکداری سنتی، مزایا و جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. کارمزد وام‌گیرندگان کم است و وام‌دهندگان به سود بالایی می‌رسند، همچنین امکان وثیقه‌گذاری وام گیرندگان و دریافت ارز فیات نیز، وجود دارد. یک تیم سرشناس و قدرتمند در پشت این پلتفرم قرار دارد و دو شرکت بیمه، به امنیت آن کمک می‌کنند. هدف اصلی شبکه سلیوس، تحول در بانکداری سنتی و رفع چالش‌هایی است که بانکداری فیزیکی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، علاوه بر این که منجر به افزایش سود کاربران در شبکه می‌شود. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب