شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال فلو (FLOW)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال فلو (FLOW)

ارز دیجیتال فلو (FLOW)

ارز دیجیتال فلو (FLOW)

ارز دیجیتال فلو یکی از نوآورترین پلتفرم‌های بلاک‌چین به حساب می‌آید که برای توانمند سازی بازی‌‌ها، برنامه‌‌ها و ارزهای دیجیتال گوناگون ساخته شده است. هدف ارز دیجیتال فلو پروتکل ارائه سرعت و تمرکززدایی برای کاربران دنیای واقعی است. ارز دیجیتال Flow از زیرساخت‌‌های چندمنظوره گوناگونی بهره می‌گیرد که قادر است بدون استفاده از شاردینگ، مقیاس‌ پذیری با بهره‌وری بالاتر داشته باشد. هدف پروژه Flow ایجاد یک بلاک‌چین است که بتواند تجارت‌‌های گوناگون را یکپارچه نماید.

فلو قصد دارد بستری ایجاد نماید تا کاربران کنترل کاملی بر داده‌‌های خود و دارایی ارز دیجیتال موجود در بازار آزاد داشته باشند و این بستر برای همه قابلیت دستری داشته باشد. ارز دیجیتال فلو ایده جدیدی را برای از بین بردن شاردینگ پیشنهاد کرد، به این خاطر که ایده شاردینگ که ایجاد چندین زنجیره موازی بود، با مشکلاتی مواجه بود. تیم Flow اظهار کرد که سخت‌‌ترین بخش این پروژه، حل مشکل مقیاس‌ پذیری است، چرا که شبکه قصد دارد مشکل مقیاس‌ پذیری را در سطح پروتکل برطرف کند.

ایده رمزارز فلو ساده است. این رمزارز یک معماری چند نودی را ارائه کرده است که مثل بلاک‌چین سنتی، تمامی‌تراکنش‌‌ها در یک زنجیره صورت می‌پذیرد، لذا این ارز دیجیتال با این زیرساخت جدید تعداد زیادی تراکنش را با هزینه کم و با مکانیسم اجرای اشتراکی انجام می‌دهد، پس ارز دیجیتال Flow برای دستیابی به مقیاس‌ پذیری، تمرکززدایی را هزینه نمی‌کند. به جای حل مشکل در سطح شبکه، تغییراتی در پروتکل فلو به وجود آورده است که مشکل را برای همیشه برطرف می‌کند. پرتکل فلو یک روش ردیابی را مطابق با زبان برنامه‌‌نویسی سطح بالا و منبع‌ گرا معرفی می‌کند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال فلو

سه نفر از تیم آزمایشگاه دپر به خلق ارز دیجیتال فلو پرداخته‌اند، این سه فرد Roham gharegozlu، Mikhael naayem  و Dieter Shirley می‌باشند. رهام که مدیر عامل آزمایشگاه دپر بود با کمک افراد دیگر توانستند فلو را برای بازی‌هایی که بر روی بلاک‌چین ایجاد شده‌اند خلق نمایند. درسال ۲۰۱۹ آزمایشگاه دپر این ارز دیجیتال را راه اندازی کرد تا برنامه‌هایی که مجهز به بلاک‌چین بودند توانستند از آن نهایت استفاده را ببرند.


ارز دیجیتال فلو چگونه کار می‌کند؟

فلو از یک الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند که در آن اعتبارسنج‌ها برای مشارکت در شبکه، باید تعداد مشخصی از توکن‌های فلو را سهام گذاری یا استیکینگ کنند.

اما فرآیند اعتبارسنجی فلو با سایر بلاک‌چین‌ها متفاوت است. زیرا فلو وظایف مرتبط با اعتبارسنجی را میان چهار نوع گره جداگانه تقسیم می‌کند:

اجماع، تأیید، اجرا و جمع‌آوری. در این بلاک چین، برای اعتبارسنجی هر معامله باید هر چهار نوع گره شرکت داشته باشند.

دپر لبز معتقد است که فرایند تقسیم کارها، پردازش تراکنش‌ها را نسبت به بلاک‌چین‌های رقیب کارآمدتر می‌کند. این روش یک گزینه‌ی جایگزین برای شاردینگ است. بعلاوه در بلاک‌چین فلو نیازی به توزیع نیازهای ذخیره‌سازی و محاسباتی در میان چندین گره نیست.

فلو بلاک‌چین همچنین امکان ارتقای قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد. بدین معنی که در این ، قراردادهای هوشمندی که در نسخه بتا مستقر می‌گردند را می‌توان قبل از نهایی شدن، بهبود داد و در صورت نیاز اصلاح کرد.

 

فلو بلاک‌چین چگونه کار میکند؟

تا الان متوجه شدید فلو چیست؟ فلو با استفاده از نود‌ها از می‌کند این نود‌ها چهار نوع مختلف دارند که مانند استخراج در بیت‌کوین عمل می‌کنند و شما برای استفاده از این شبکه می‌بایست از این نود‌ها استفاده کنید.

این نود‌ها خاصیت‌های اعتبار سنجی دارند که نمونه آن را در شبکه‌های بیت‌کوین می‌توانیم ببینیم. در بلاک‌چین بیت‌کوین به این گونه است که برای استخراج آن می‌بایست با استفاده از پردازنده‌های کامپیوتر‌های خود فرمول‌های ریاضی را حل کنید و سپس بعد از این کار به امنیت شبکه کمک می‌کنید و یک بلاک جدید به وجود می‌آید اما در فلو شما از نود‌ها استفاده می‌کنید و همانطور که گفتیم چهار نوع نود وجود دارد. این نود‌ها عبارت‌اند از:

  • نود‌های کالکتور که که باعث افزایش کارایی می‌شوند.

(collector Nodes)

  • نود‌های اجرایی که سرعت و مقیاس پذیری را ممکن می‌کنند.

(Execution Nodes)

  • نود‌های تایید کننده که صلاحیت تراکنش‌ها را تایید می‌کنند.

(verifier Nodes)

  • نود‌هایی که غیر‌متمرکز بودن شبکه و تراکنش‌ها را تضمین می‌کنند. (Consensus Nodes)

برای این که بتوانید در این شبکه شرکت کنید باید از یک نوع سیستم اثبات سهام استفاده کنید که در آن می‌بایست روی تعداد مشخصی از فلو‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهید که نشان می‌دهد شما سهامی‌ برای مشارکت در این سیستم دارید.

به همه این‌ها نحوه کار سیستم بلاک‌چین فلو با دیگر بلاک‌چین‌ها منحصر به فرد می‌باشد و روشی که این سیستم استفاده می‌کند بسیار بهتر از سایر بلاک‌چین‌ها می‌باشد چرا که دیگر نیاز به استفاده از تکنیک‌های شاردینگ نمی‌باشد.

 

با فلو چه کارهای می‌توانید انجام دهید؟

در حال حاضر، شما به عنوان یک کاربر می‌توانید از طریق ان بی‌ای‌تاپ شات یا با خرید کارهای هنری از بازار VIV3 NFT و سایر برنامه‌های کاربردی، با فلو ارتباط برقرار کنید. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف، آزمایش فلو را شروع کرده و دپ‌های خود را بسازند.

 

چه چیزی فلو را منحصر به فرد می‌کند؟

فلو با درک مشکلات و بهبود راه حل‌های موجود، موارد زیر را ارائه می‌دهد:

معماری چند منظوره:

طراحی فلو نوعی است که به شبکه امکان می‌دهد تا بدون شاردینگ یا کاهش غیرمتمرکز بودن اجماع، مقیاس پذیری شبکه را امکان پذیر و به میلیاردها کاربر خدمت کند.

برنامه نویسی منبع گرا:

قراردادهای هوشمند در فلو با کیدنس نوشته می‌شود، یک زبان برنامه‌نویسی آسان و ایمن برای دارایی‌ها و برنامه‌های رمزارز.

ارگونومی‌توسعه دهنده:

از قراردادهای هوشمند قابل ارتقا تا امولاتور فلو، این شبکه برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند محصولات ارزشمندی برای جامعه بسازند.

تمرکز بر مصرف کننده:

فلو برای مصرف کنندگان جریان اصلی طراحی شده است، و با اضافه کردن پرداخت، یک مسیر ایمن و با اصطکاک کم از ارزهای فیات به رمزارز را ایجاد می‌کند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال فلو

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s)
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور
  • کیف پول نرم‌افزاری Coinomi
  • کیف پول سخت‌افزاری Coolwallet S
  • کیف پول نرم‌افزاری ZenGo

مزایا و معایب ارز دیجیتال فلو

مزایا:

یکی از ویژگی‌هایی که این ارز دیجیتال دارد این است که می‌توان بدون محدودیت و بدون اینکه به شبکه‌ها آسیب برساند به میلیاردها نفر خدمت رسانی نماید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قراردادهای هوشمند اشاره کرد. قراردادهای هوشمند را برای دارایی‌ها و بازی‌های کامپیوتریی که بر روی بلاک‌چین قرار دارند رمز نگاری کرده‌اند.

معایب:

هر شبکه‌ای را که در نظر بگیرید مطمعنن از معایبی برخوردار است، اما در مورد ارز دیجیتال فلو باید بگوییم که هنوز معایب آن را دریافت نکرده‌اند و نمی‌توان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب