شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف (HBAR)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف (HBAR)

ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف (HBAR)

ارز دیجیتال هدرا‌ هش گراف (HBAR)

ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف Hedera Hashgraph یک فناوری دفتر توزیع شده است که شکل جدیدی از توافق توزیع شده دارد. این پروتکل زیر ساخت سریع، عادلانه و ‌ایمن برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز یا Dapp‌ها فراهم می‌کند. 
این سیستم به عنوان یک سیستم عادلانه و کارآمد طراحی شده است که برخی از محدودیت‌های سیستم عامل‌های قدیمی ‌مبتنی بر بلاک‌چین همچون عملکرد پایین و بی‌ثباتی را از بین می‌برد. 
توکن HBAR در شبکه عمومی‌ Hedera  نقش دو گانه‌ای دارد. اولین و مهمترین نقش HBAR تامین سوخت خدمات Hedera  همانند قراردادهای هوشمند، ذخیره‌سازی پرونده و معاملات منظم می‌باشد. دومین نقش این توکن این است که برای کمک به امنیت شبکه استفاده می‌شود زیرا کاربران HBAR می‌توانند توکن‌های خود را برای کمک به حفظ یکپارچگی سیستم عامل در اختیار شما قرار دهند. 

اگر بخواهیم به طور مختصر ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف را برای شما تعریف نماییم، می‌توان گفت هش گراف در واقع یک بلاک‌چین نیست. شما می‌توانید ساختار این پروتکل را به صورت نمودار تصور نمایید که سرعت تایید تراکنش‌ها با افزودن تراکنش‌های بیشتر به شبکه افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر می‌توان گفت هدرا هش گراف در ساختار خود از الگوریتم DAG یا گراف جهت‌دار غیر مدور استفاده می‌نماید. این فناوری ایجاد شده است تا پروتکل هدرا هش گراف بتواند به بیش از ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه دست یابد.

 

تاریخچه و بنیان‌گذاران ارز هدرا هش گراف

ارز دیجیتال هدرا هش‌ گراف دارای دو بنیان‌گذار به نام‌های Leemon Baird و Mance Harmon می‌باشد. دکتر لیمون به عنوان سرمایه‌گذار الگوریتم اجماع توزیع شده هش گراف است و در حال حاضر به عنوان دانشمند هدرا کار می‌کند. 
قبل از تاسیس هدرا هش گراف، دکتر لیمون بیش از یک دهه تجربه در زمینه‌های مختلف علوم کامپیوتر و امنیت جمع کرده و قبلا به عنوان دانشمند ارشد تحقیقات در مرکز آکادمی ‌تحقیقات فضای مجازی کار می‌کرد. وی همچنین سمت بنیان گذار و CTO را در Swirlds Inc بستری برای ساخت DApp‌ها بر عهده دارد. 

از طرف دیگر، Mance Harmon مدیر عامل شرکت هدرا، یک مدیر مجرب فناوری می‌باشد.‌ هارمون حدود دو دهه تجربه در مدیریت نقش‌های اجرایی در شرکت‌های برجسته‌داراست.‌ هارمون همانند دکتر لیمون به عنوان بنیان گذار و مدیر عامل در شرکت Swirlds Inc می‌باشد. علاوه بر دو نفری که نام بردیم، تیم رهبری هدرا بیش از ۱۰ نفر را تشکیل می‌دهد که بسیاری از انها مشاغل متفاوتی داشته‌اند.

 

عملکرد ارز دیجیتال هدرا هش گراف

ارز دیجیتال هدرا هش گراف به جای استفاده از استخراج، از نودهای گاسیپ Gossip هش گراف برای دسترسی به اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و تاریخ انجام تراکنش‌ها و یا معاملات استفاده می‌نماید. در حالی که نودهای گاسیپ در حال بررسی تراکنش‌ها می‌باشند، یک شاهد معامله یا ویتنس را انتخاب می‌کنند. 
هر گاسیپ شامل اطلاعاتی است که به دو هش قبلی پیوست شده است. بنابراین، هر نود در هش گراف اطلاعات لازم در مورد معاملات جدید و معاملات دریافت شده از نودهای دیگر را به نودهای همسایه که به طور تصادفی انتخاب شده‌اند، گسترش می‌دهد. 
نودهای مجاور به طور تصادفی انتخاب شده و این رویدادهای تازه ایجاد شده را با اطلاعات دریافتی از آخرین نودها ترکیب کرده و رویداد جدیدی ایجاد می‌شود. کل این چرخه به طور مکرر ادامه می‌یابد تا زمانی که همه نودهای هش گراف اطلاعات یکسانی را دریافت کنند. 

تیم Hashgraph معتقد است که بازار رمزارزها، برای تکامل، پیشرفت و استفاده روزمره در زندگی واقعی به تغییرات اساسی نیاز دارد. برای برآورده شدن این هدف، تیم هش گراف هدرا باید ۵ مشکلی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم حل کند.

 

ویژگی‌ها و خصوصیات ارز دیجیتال هدرا هش گراف

۱-برخورداری از سیستم عادلانه: این ارز دیجیتال از تکنیک زمان سنجی یکنواخت استفاده می‌کند که آن را از همه الگوریتم‌های دیگر منصفانه‌تر ساخته است. 
۲-امنیت: در پروتکل این ارز دیجیتال با استفاده از سیستم تحمل خطای بیزانس هیچ یک از اعضا نمی‌توانند پس از دستیابی به اجماع تغییر کنند. 

۳-سرعت: سیستم ارز دیجیتال هدرا هش گراف به گونه‌ای است که می‌تواند بیش از صدها هزار تراکنش را کنترل کند و بیش از یک میلیون امضا را در ثانیه تایید نماید.

 

خدمات ارائه شده توسط هدرا هش گراف

۱-توکن HBAR: رمز ارزی که برای کارمزد کم و بسیار قابل تنظیم در Hedera استفاده می‌شود. 
۲-قراردادهای هوشمند: این قراردادهای هوشمند برای اجرای خودکار و ساخت برنامه‌های غیر‌متمرکز یا DApp‌ها استفاده می‌شود. 
۳-سرویس ذخیره‌سازی پرونده: برای ذخیره‌سازی فایل‌های پرونده مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

۴-سرویس اجماع: این سرویس برای دستیابی سریع و‌ ایمن به اجماع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سرویس اجماع به عنوان یک لایه برای هر برنامه یا شبکه‌ای که به یک ثبت وقایع مطمئن و قابل تایید نیاز دارد، عمل می‌کند.

 

بهترین کیف پول هدرا هش گراف

کیف پول آنلاین:
• کیف پول نِم نانو Nano NEM
• کوین بیس Coinbase

• کویناپالت Coinapult

 

کیف پول‌های دسکتاپی:
• HBAR BitPanda 

• Electrum-BCD

 

کیف پول موبایلی:
• نم نانو Nano NEM
• کوین بانک Coinbank 

• و کیف پول Coinbase

 

مزایای هدرا هش گراف

هدرا هش گراف ادعا می‌کند که از طریق سیستمی‌به نام BFT (تحمل خطای بیزانس) که توسط گره‌ها استفاده می‌شود، به بالاترین سطح ممکن امنیتی می‌رسد، حتی در صورت وجود عوامل مخرب در شبکه. 
هدرا هش گراف سریع‌تر از بلاک‌چین بیت‌کوین یا اتریوم است زیرا تراکنش‌ها می‌توانند به صورت موازی پردازش شوند. این برخلاف چیزی است که اکثر بلاک‌چین‌ها اکنون انجام می‌دهند. بلاک‌چین‌ها تراکنش‌ها را به صورت سریالی و با تأخیر زیاد پردازش می‌کنند. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا یک تراکنش ارسال شود و توسط شبکه تأیید شود (با اطمینان ۱۰۰ درصدی). 
پلت فرم هدرا هش گراف از همان زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solidity) پشتیبانی می‌کند که اتریوم نیز از آن استفاده می‌کند. این زبان برنامه‌نویسی معمولاً برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. با فعال کردن قراردادهای هوشمند، از این پلتفرم می‌توان برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز دپ (dapp) استفاده کرد. دپ‌ها می‌توانند برای موارد مختلفی از جمله بازی، محصولات امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، هویت دیجیتال و موارد دیگر استفاده شوند. 

این شبکه همچنین از کارمزد بسیار پایین و معاملات سریع بهره‌مند می‌شود. معاملات در عرض چند ثانیه کاملاً قطعی می‌شوند و کارمزد معاملات زیر ۱ سنت است. برای مقایسه، تأیید معاملات بیت‌کوین ممکن است بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد و متوسط هزینه معامله بیش از ۱ دلار را در بیشتر سال ۲۰۲۰ حفظ کرده است.

 

معایب هدرا هش گراف

• وایت پیپر منتشرشده در مورد این فناوری، ابهامات زیادی دارد و هنوز برای بسیاری از کاربران، نحوه عملکرد، جزئیات و ویژگی‌های آن مبهم است. بنابراین اولین مشکل یا چالش این فناوری، رفع پیچیدگی‌های فناوری و توضیح موارد به ساده‌ترین شکل ممکن است. 
• مسئله دیگر، مدل مدیریتی هش گراف است. همان‌طور که پیش از این گفته شد، در یک مدل خاص از یک گروه ۳۹ نفره مورد اعتماد از صنایع و مناطق مختلف، برای مدیریت شبکه استفاده می‌شود. در نتیجه این موضوع تا حدی قابلیت غیرمتمرکز بودن این فناوری را زیر سؤال می‌برد. 

• گرچه به نظر می‌رسد hashgraph برای رفع چالش‌های بلاک‌چین استاندارد، راه‌ حل‌های منحصر به‌فردی دارد، اما توضیحات ارائه‌ شده در خصوص رفع هر چالش، چندان هم قانع‌کننده نیست.

 

نتیجه‌گیری

هدرا هش گراف یک نوآوری جدید در استفاده از تمرکززدایی و هش کردن برای ایجاد یک دفترکل سریع و توزیع‌شده است تا بتواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند. اگرچه هدرا هش گراف یک الگوریتم ثبت‌ شده در سال‌های اخیر است که در محیط‌های خصوصی و انحصاری از آن استفاده می‌شود، اما این پروژه یک شبکه هش گراف عمومی ‌در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. جهت پذیرش عمومی‌ الگوریتم هش گراف، هدرا هش گراف مکانیزم مشابه اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) را به ‌کار گرفته است. 
درنهایت شبکه هش گراف هدرا توسط یک شورای معتبر اداره خواهد شد و همچنین قابلیت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز با استفاده از جاوا نیز در آن فراهم می‌شود. این ویژگی‌ها احتمالاً علاقه سرمایه‌گذاران و کاربران را به خود جلب خواهد کرد. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب