شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال کوساما یا کوزاما (KSM)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال کوساما یا کوزاما (KSM)

ارز دیجیتال کوساما یا کوزاما (KSM)

ارز دیجیتال کوساما یا کوزاما (KSM)

ارز دیجیتال کوساما یا کوزاما Kusama یک شبکه چند زنجیره‌ای برای نوآوری های بنیادی است که ارز دیجیتال این شبکه با نماد KSM در مارکت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

شبکه Kusama شبکه‌ای چند زنجیره‌ای و مقیاس‌پذیر جهت انجام نوآوری و ابتکارات است.

توسعه‌دهندگان بلاک‌چین با استفاده از این شبکه می‌توانند مقیاس‌پذیری و تعامل بی‌نظیری را ایجاد کنند.

شبکه Kusama با استفاده از Substrate و تقریبا با همان کد مبنای Polkadot ساخته شده است.

Kusama در واقع شکل اولیه و بازبینی نشده Polkadot است و برای آزمایش‌های Polkadot مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رابطه بین جامعه و فناوری روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و امروزه می‌بینیم که تمرکز بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

شبکه Kusama در صدد تغییر این وضعیت است و می‌خواهد عدم تمرکز را به معنی واقعی کلمه تحقق بخشد.

Kusama پلتفرمی برای افراد خواهان تغییر است و سعی دارد وضعیت موجود را تغییر دهد و کنترل را به دستان این افراد باز گرداند.

 

تاریخچه کوزاما

در سال ۲۰۱۹، کاربرانی که ارز دیجیتال DOC دارند، می‌توانستند درخواست خود را برای دریافت توکن KSM، دریافت کنند. برای اینکه بتوانند در تشکیل بلاک اولیه موثر باشند، فقط یک تراکنش اتریومی نیاز بود.

بعد از یک ماه و نیم از آن تاریخ، ارز دیجیتال KSM، با استفاده از الگوریتم گواه اثبات کار، روی کارآمد و کاربران بایستی تمایل خود را برای شرکت در این الگوریتم به عنوان تایید کننده اعلام کنند.

اما بعد از مدت‌ها چالش‌هایی که بر سر این نوع شبکه قرار گرفت، الگوریتم اجماع آن به الگوریتم اثبات سهام تغییر پیدا کرد. در حال حاضر ۱۳۰ تایید‌کننده فعال در این شبکه وجود دارند.

 

ساختار کوزاما

وضعیت عملکرد و ساختار پولکادات و کوزاما همانند بیت‌کوین و لایت‌کوین است. لایت‌کوین در قیاس با بیت‌کوین، تغییرات بیشتر و سریع‌تری به خود می‌بیند و ارزش بازار کمتری هم دارد. کوزاما هم به عنوان یک شبکه آزمایشی برای پولکادات به شمار رفته و همین خدمات را نسبت به آن ارائه می‌کند. ارزش توکن کوزاما، پایین‌تر از پولکادات است، ولی به طور قطع علاقمندان بسیاری به خود جلب کرده است.

بعد از گذشت مدتی از ارائه توکن KSM تصمیمات اصلی از سوی سودو (به انگلیسی Sudo، نرم‌افزاری در خط فرمان سیستم‌عامل‌های یونیکس و شبه‌یونیکس است که به کاربرها امکان می‌دهد تا برنامه‌ها را با دسترسی کاربری دیگر -بدون خروج کاربر کنونی از سیستم- اجرا کنند. کاربر هدف معمولاً کاربر اصلی سیستم‌عامل یا کاربر ریشه است که البته می‌تواند هر کاربر دیگری نیز باشد. کاربرد معمول این دستور در اجرای برنامه‌ها و فرمان‌هایی است که نیاز به سطح دسترسی کاربر ریشه دارند) صورت می‌گرفت، روند تغییر کرد و اتخاذ تصمیم‌های مهم مربوط به این کوین، به خود کاربران سپرده شد. براین اساس، در خصوص مسائلی مثل تصمیم برای افزایش تایید‌کننده‌ها به ۱۵۰ نفر، این موضوع به اشتراک گذاشته می‌شود و برای تصمیم‌گیری در مورد آن، در شبکه رأی‌گیری.

 

امنیت کوزاما

پولکادات مفهومی ‌به نام امنیت مشترک را مطرح کرده است که طی آن، امنیت پولکادات شامل تمام زنجیره‌های متصل به این شبکه هم می‌شود و سایر شبکه‌های بلاک‌چین می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

کیف پول‌های کوزاما

برای نگهداری این توکن کیف پول‌های متعددی پیشنهاد می‌شود که از آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • کیف پول Polkadot GSWallet پیشنهاد شده توسط بنیاد پولکادات
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول سخت‌افزاری تریزور

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب