شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

اندیکاتور میانگین متحرک

خانه - تحلیل تکنیکال - اندیکاتور میانگین متحرک

اندیکاتور میانگین متحرک

میانگین متحرک

امروز قصد داریم به معرفی ‌اندیکاتور میانگین متحرک بپردازیم، ‌این‌ اندیکاتور که از نوع ‌اندیکاتور‌های پس رو می‌باشد، بر اساس قیمت‌های قبلی نمودار روند فعلی آن را مشخص می‌کند و‌ این‌ اندیکاتور به تغییرات قیمتی در نمودار واکنش نشان خواهد داد.

بازه‌های زمانی

این ‌اندیکاتور را در بازه‌های زمانی متفاوت مورد استفاده قرار می‌دهند، به عنوان مثال بازه‌های ۲۰ تا ۲۰۰ روزه برای ‌این‌ اندیکاتور موجود می‌باشد. تفاوت ‌این بازه‌ها تنها به نمودار‌های قیمتی بستگی دارد و ممکن است برای قیمت ‌یک ارز بازه‌ی ۳۰ روزه قیمتی واکنش‌های بهتری نسبت به قیمت فعلی نشان دهد.

انواع میانگین متحرک

به طور کلی‌این‌اندیکاتور دو نوع دارد:

  • میانیگین متحرک ساده simple moving average (SMA)
  • میانگین متحرک نمایی exponential moving average (EMA)

نوع اول که ساده می‌باشد به طور مثال در بازه‌های ۲۰ روزه تاثیری که روز آخر با روز بیستم بر‌ اندیکاتور دارد ‌یکسان می‌باشد اما در میانگین متحرک‌نمایی ‌این تاثیر برای روز آخر بیشتر از روز بیستم می‌باشد و هر چه‌ این فاصله بیشتر شود تاثیر کمتر خواهد شد.

نحوه کار

برای استفاده از‌ این‌ اندیکاتور بر روی نمودار می‌توانید از هر دوی آنها و در بازه‌های زمانی متفاوت استفاده کنید؛ شما می‌توانید با آزمون و خطا برای هر نمودار بازه زمانی مناسب‌تر را که بهتر به قیمت واکنش می‌دهد را پیدا بکنید. شما با استفاده از دو ‌اندیکاتور میانگین متحرک با بازه‌های زمانی متفاوت بر روی نمودار قیمتی و دقت کردن به محل‌های تلاقی ‌این دو ‌اندیکاتور به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید.

تلاقی دو میانگین متحرک

به طور کلی در تلاقی‌ این ‌اندیکاتور‌ها‌ یک قانون وجود دارد؛ اگر‌ اندیکاتوری که بازه زمانی کوتاه‌تری دارد‌ اندیکاتور با بازه زمانی بیشتر را رو به بالا قطع کند به معنی صعودی بودن روند است و اگر‌ اندیکاتور با بازه زمانی بالاتر دیگری را رو به بالا قطع کند به منزله نزولی بودن روند می‌باشد. لطفا دقت کنید که ‌این ‌اندیکاتور‌ آینده را پیش‌بینی نمی‌کند و تنها روند فعلی را تایید می‌کند.

تقاطع قیمت با‌ اندیکاتور

از تقاطع‌های ‌این ‌اندیکاتور با خود نمودار قیمت هم اطلاعات مهمی بدست می‌آید؛ زمانی که ‌این خطوط بهم برسند نشانه حمایت ‌یا مقاومت برای قیمت می‌باشد و هرگاه قیمت به میانگین متحرک رسید به منزله حمایت ‌یا مقاومت برای نمودار می‌باشد.

سخن آخر

اندیکاتور میانگین متحرک ابزاری برای پیش‌بینی آینده قیمت ندارد و از آن برای تایید روند فعلی استفاده می‌کنند و همچنین ‌این را بدانید که ‌این ‌اندیکاتور به تنهایی کافی نیست و در اصل از‌ این ‌اندیکاتور در‌ اندیکاتور‌های پیچیده‌تر مانند MACD مورد استفاده می‌باشد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب