شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

کتاب‌های تحلیل تکنیکال

خانه - مقالات - کتاب‌های تحلیل تکنیکال

کتاب‌های تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال بر روی الگوهای نمودار قیمت برای تجزیه و تحلیل سهام تمرکز دارد. تحلیلگران تکنیکال معتقدند که تمام عوامل مانند درآمد شرکت، در دسترس بودن پول نقد شرکت، پروژه‌های جدید، شرایط صنعت و غیره قبلاً در قیمت سهام محاسبه شده‌اند. بنابراین نیازی به مطالعه‌ یک به‌ یک آنها نیست.

همچنین‌ این‌ یک واقعیت است که خواندن کتاب‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال برای همه آسان نیست. بنابراین ما در‌ اینجا برخی از بهترین کتاب‌ها را انتخاب کرده‌ایم که خواندن و درک آنها برای مبتدیان نیز آسان باشد.

  • شروع تجزیه و تحلیل تکنیکال توسط “جک شوگر”

اگر می‌خواهید تجزیه و تحلیل تکنیکال را‌ یاد بگیرید، این کتاب برای شما عالی است. نویسنده هر مفهوم کوچکی از تجزیه و تحلیل تکنیکال را ذکر کرده است بنابراین‌ یک تریدر تازه کار می‌تواند موضوعات اصلی مربوط به تجزیه و تحلیل تکنیکال را نیز در‌ این کتاب مطالعه کند.

شما می‌توانید موضوعاتی مانند ورود و خروج، تهیه برنامه‌ای برای ترید موفق، توسعه سیستم‌های معاملاتی و غیره را پیدا کنید. همچنین جک شوگر نمودارهای قیمت و زمان، اسیلاتورها، برنامه‌های نمودارهای آنلاین و موارد دیگر را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده است.

این کتاب در برگیرنده‌ی موضاعت زیر است:

  • الگوهای نمودار، اطلاعات سیگنال‌ها.
  • تشخیص الگو، خلاف روند.
  • انواع میله‌های نمودار، نمودارهای کندل ‌استیک، نقطه و شکل.
  • در نظر گرفتن بازه زمانی، سبک ترید.
  • استراتژی‌های کنترل ریسک، ترید، رویکرد ترید، فلسفه، انتخاب بازارها، ‌ایجاد روال معاملاتی.

 

  • آنالیز تکنیکال بازارهای مالی توسط “جان جی مورفی”

نویسنده تمام تلاش خود را کرده است تا هر مفهوم جزئی را برای مبتدیان بازار سهام توضیح دهد. ‌این کتاب مفهوم اساسی تجزیه و تحلیل تکنیکال و کاربرد موفقیت آمیز آن در دنیای واقعی را بیان می‌کند. ‌این کتاب به تریدرها کمک می‌کند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال و ابزارهای لازم در مورد معاملات، بهتر عمل کنند.

نویسنده بسیاری از نکات مهم مانند چرخش سهام، نمودارهای کندل‌ استیک، روابط بین بازار و غیره را توضیح می‌دهد. به جز همه‌ اینها، نویسنده همچنین بر بازار F&O تمرکز کرده است. وی توضیح داد که چگونه تجزیه و تحلیل تکنیکال در بازار آینده می‌تواند مفید باشد.

این کتاب در برگیرنده‌ی اطلاعات زیر است:

  • بسیاری از مفاهیم مربوط به تجزیه و تحلیل فنی سهام را توضیح می‌دهد و بسیاری از مفاهیم دشوار را به زبان ساده برای مبتدیان بازار سهام بیان می‌کند.
  • این کتاب ‌یکی از بهترین کتاب‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تریدرها است.
  • اطلاعات مفید در مورد شاخص‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال و نمودار کندل سهام را با مثال‌های مرتبط توضیح می‌دهد، که به شما کمک می‌کند هر‌یک را به روشنی درک کنید.
  • می‌توانید بگویید که‌ این ‌یک راهنما برای سرمایه‌گذاری موفق برای گرفتن روند سهام و نقاط عطف است. ‌این کتاب همچنین به عنوان “کتاب مقدس تجزیه و تحلیل تکنیکال” شناخته می‌شود. اکنون، تجزیه و تحلیل تکنیکال بخشی اساسی از استراتژی سرمایه‌گذاری متوسط ​​سرمایه‌گذار است. نویسنده توضیح داده است که چگونه‌ یک سرمایه‌گذار با اعتماد به نفس با‌ یک تکنیک و ابزار بهتر می‌تواند در بازار پیچیده نیز سود کسب کند.
  • تمرکز ‌این کتاب بر توسعه و اجرای استراتژی‌ها و ابزارهای موفقیت آمیز بازار سهام است. خوانندگان در‌ این کتاب راهنمای کاملی برای ‌یک استراتژی سودآور پیدا می‌کنند.
  • تقریباً بر روی همه جنبه‌های سرمایه‌گذاری در وضعیت امروز بازار متمرکز شده و تجزیه و تحلیل تکنیکی را به عنوان حوزه اصلی کتاب در نظر گرفته است.
  • هر مفهوم با ‌یک زبان بسیار ساده توضیح داده شده است، که ‌یک تریدر غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند به راحتی آن را درک کند.

 

  • تکنیک‌های رسم کندل استیک ژاپنی توسط “استیو نایسون”

تکنیک نمودار‌سازی کندل ‌استیک ژاپنی ‌یک روش عالی برای شناخت حرکت قیمت در بازار است. ‌این روش اولین بار در بازار برنج ژاپن مورد استفاده قرار گرفت.

اما اکنون‌ این روش در بین تریدرها بسیار محبوب شده است و با موفقیت زیادی به کار گرفته شده است. ‌این روش همچنین می‌تواند برای بازار سهام، بازار آینده، پوشش ریسک ‌یا سوداگری مورد استفاده قرار گیرد.

این کتاب پر از نمونه‌هایی از‌ این رویکرد موفق است. بنابراین به هر تریدر که می‌خواهد از طریق کتاب‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال مراجعه کند توصیه می‌شود حداقل ‌یک بار ‌این کتاب را بخواند.

این کتاب در برگیرنده‌ی اطلاعات زیر است:

  • با صدها تکنیک رسم کندل ‌استیک ژاپنی پشتیبانی می‌شود، که به افراد مبتدی و همچنین حرفه‌ای کمک می‌کند.
  • این روش پیچیده و طیف گسترده‌ای از تجزیه و تحلیل تکنیکال را توضیح داده است، که برای استفاده در بازار پیچیده امروز مورد نیاز است.
  • این کتاب به روشی بسیار خوب توضیح داده شده است که چگونه می‌توانید کندل را با هر ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال دیگر اعمال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • کتاب جالب و ضروری برای هر سرمایه‌گذار به حساب می‌آید که می‌خواهد با کمک روش کندل‌ استیک در بورس سهام سرمایه‌گذاری کند.

 

  • تجزیه و تحلیل تکنیکال توسط “چارلزD. KIRKPATRICK”، “جولی “R. DAHLQUIST

این کتاب راهنمای کاملی برای تکنسین‌های بازار مالی است. نویسنده تقریباً هر ابزار و روش تجزیه و تحلیل تکنیکال را توضیح داده است. ‌این کتاب مفاهیمی ‌مانند استراتژی‌های کاهش خطر، جریان وجوه، سیستم‌های آزمایش، شاخص‌های حرکت و احساسات آزمایش شده و غیره را توضیح داده است.

برای به روز نگه‌داشتن خوانندگان، ‌این کتاب همچنین بسیاری از مفاهیم پیشرفته مربوط به تجزیه و تحلیل بازار، شناخت الگو و شاخص‌های تجربی را شامل می‌شود. ترکیب مفهوم عملی و آکادمیک ‌این کتاب را برای دانشجویان و همچنین افراد حرفه‌ای بهترین کرده است.

زبان آسان آن، مطالعه را برای خوانندگان غیرحرفه‌ای ​​نیز آسان می‌کند.

  • دایره المعارف الگوهای نموداری توسط “توماس بولکوفسکی”

هر چیز کوچکی که مربوط به الگوهای نمودار باشد را در‌ این کتاب خواهید آموخت. توماس بولکوفسکی هر الگوی نمودار را به روشی کاملاً سیستماتیک توضیح داده است که خواننده هنگام مطالعه‌ی آن با مشکلی روبرو نشود.

در‌ این کتاب تحلیل تکنیکال عمیق با الگوهای مختلف نمودار در بازار گاوی و خرسی، اطلاعات به روز شده مربوط به بازار سهام در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

بیست و سه الگوی نمودار جدید و ده الگوی رویداد در‌ این کتاب اضافه شده است. نویسنده همچنین در مورد بسیاری از استراتژیهای موثر بحث کرده است که می‌تواند با کمک الگوهای نمودار معامله شود.

این کتاب در برگیرنده‌ی اطلاعات زیر است:

  • هر‌یک از جنبه‌های الگوهای نمودار در ‌این کتاب با وضوح زیادی برای تریدرها توضیح داده شده است.
  • ویژه مبتدیان بازار سهام است که می‌خواهند با الگوهای نمودار مختلف در بازار سهام پیچیده ترید کنند.
  • یکی از بهترین کتاب‌های تحلیل تکنیکال است که می‌خواهد کاربرد تحلیل تکنیکی را از طریق الگوهای نمودار آموزش دهد.

 

  • تجزیه و تحلیل تکنیکال برای افراد توسط باربارا راکفلر

نویسنده ‌این کتاب کارهای زیادی برای دوستداران بورس انجام داده است. ‌این کتاب برای تازه واردین بازار سهام بسیار آموزنده و قابل فهم است. باربارا راکفلر با مثال‌هایی با مفاهیم روشن اصول تجزیه و تحلیل تکنیکال را توضیح داده است. بنابراین تریدرها می‌توانند به راحتی از آنها در معاملات روزانه و برای به دست آوردن حداکثر سود استفاده کنند.

در‌ این کتاب نحوه استفاده از داده‌ها در شرایط فعلی بازار برای تصمیم‌گیری در مورد ‌اینکه چه سهامی ‌باید خرید ‌یا فروش شود بیان شده است.

یکی از بهترین کتاب‌ها برای ‌یادگیری اصول تجزیه و تحلیل تکنیکال و استفاده از هر مفهومی ‌به روش کاملاً واضح است.

این کتاب به تریدر کمک می‌کند تا ابزار تحلیلی مناسب را به سلیقه‌ی خود انتخاب و برای معاملاتش درست‌تر تصمیم‌گیری کند و همچنین برای تریدرهای تازه وارد بسیار توصیه می‌شود.

  • آنالیز تکنیکال روند سهام “رابرت دی. ادواردز”، “جان مگی”

این ‌یک کتاب عالی برای تجزیه و تحلیل تکنیکال و تجزیه و تحلیل عمیق الگوهای نمودار است.

از زمان انتشار در سال ۱۹۴۸ ‌این کتاب همچنان در بین فعالان بازار مشهور بود. دلیل اصلی محبوبیت آن نمودارهای میله‌ای عمودی است که در بازار بسیار کاربرد دارد.

آخرین نسخه آن شامل موارد بیشتری برای تریدرها است که شامل نسخه گسترده‌ای از نظریه نمونه کارهای عملی و مدل نمونه کارهای فضای اهرمی‌ با سایر مفاهیم است. می‌توانید بگویید ‌این کتاب بهترین راهنما برای نمودارشناسان و تحلیل‌گران تکنیکال است و به دلیل داشتن بهترین توضیحات در زمینه‌ی نمودارهای میله‌ای عمودی در بین تریدرها و تحلیلگران تکنیکال محبوب است. آنها به راحتی می‌توانند آن را در معاملات روزمره خود اعمال کنند.

همچنین مفاهیم تکنیک‌ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال جدید برای کنار آمدن با وضعیت فعلی بازار نیز در آن آمده است.

در میان کتاب‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال، ‌این کتاب دارای موقعیت و محبوبیت خاص خود است زیرا الگوهای نمودار گسترده‌ای دارد و آن هم به دلیل محبوبیت آن در بازار امروز است.

  • “جادوگران بازار به روز شده” توسط “جک دی شوگر”

این کتاب با تمام کتاب‌های تجزیه و تحلیل تکنیکال موجود در بازار بسیار فرق دارد. ‌این کتاب شامل مصاحبه با برترین تریدرها است. آنها تجربه اولیه خود در ترید را در ‌این کتاب به اشتراک گذاشتند. نویسنده تلاش کرده است تا نظرات مهم تریدرها را در ‌این کتاب بگنجاند.

این کتاب شامل مصاحبه با مارتی شوارتز، بروس کوونر، تام بالدوین، اد سایکوتا و بسیاری دیگر است. آنها هنر ترید و روش مدیریت ریسک خود را با تریدرها و متخصصان جدید به اشتراک گذاشته‌اند. همچنین برای تمام افرادی که قصد دارند اطلاعاتی در مورد تجارت به دست آورند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

  • آنالیز فنی از A تا Z توسط  “”B Steven ACHELIS

همانطور که از نام آن مشخص است؛ ‌این ‌یک کتاب کامل به حساب می‌آید که همه چیز را در اختیار‌ یک تریدر جدید قرار می‌دهد. مطالعه ‌این کتاب برای تریدرهای جدید از مبانی تجزیه و تحلیل تکنیکال گرفته تا انواع مختلف الگوهای نمودار می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نویسنده ‌این کتاب را به دو قسمت تقسیم کرده است. قسمت اول برای مبتدیان با مفهوم اساسی و قسمت دوم با الگوهای نمودار بیش از ۱۰۰ شاخص فنی و سایر نمودارهای رایج است.

نکته اصلی که ‌این کتاب را متفاوت می‌کند، تصاویر زیادی است که توسط نویسنده ارائه شده است و مربوط به نمونه‌های عملی است. همچنین فهم آن به ویژه برای مبتدیانی که فقط می‌خواهند با نمودارهای تجزیه و تحلیل فنی وارد بازار شوندآسان است.

خلاصه: ۱۰ کتاب برتر تجزیه و تحلیل تکنیکال

  • “شروع تجزیه و تحلیل تکنیکال” توسط جک شوگر –‌ یک نقطه شروع عالی برای تریدرهای جدید است و مباحث اصلی تجزیه و تحلیل تکنیکال را پوشش می‌دهد.
  • “تجزیه و تحلیل تکنیکال بازارهای مالی” توسط جان جی مورفی – بهترین کتاب برای روش‌ها و کاربردهای معاملاتی.
  • “تکنیک‌های رسم کندل استیک ژاپنی” توسط استیو نیسون که روشهای نمودار کندل استیک ژاپنی را به همراه سایر نمودارهای مهم توضیح می‌دهد.
  • “تجزیه و تحلیل تکنیکال” توسط چارلز دی. کرک پاتریک دوم (نویسنده)، جولی آر. دالکوئیست (نویسنده) که راهنمای کاملی برای تکنسین‌های بازار مالی است.
  • “دایره المعارف الگوهای نموداری” توسط توماس بولکوفسکی که انواع مختلف الگوهای نمودار برای بازار گاوی و خرسی را  توضیح داده است و کتاب خوبی برای ‌یادگیری کاربرد تجزیه و تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید.
  • “تجزیه و تحلیل تکنیکال برای افراد” نوشته باربارا راکفلر که ‌این کتاب به دلیل زبان ساده‌ی آن بسیار مشهور است و بهترین کتاب برای مبتدیان تجزیه و تحلیل تکنیکال است.
  • “تجزیه و تحلیل فنی روند سهام” توسط رابرت دی ادواردز، جان مگی که در آن می‌توانید ‌یک تحلیل عمیق از الگوهای نمودار را بدست آورید.
  • “جادوگران بازار، به روز شده” توسط جک دی شوگر (نویسنده) که‌ یکی از بهترین کتاب‌ها است، زیرا مصاحبه‌های تریدرهای برتر و تجربیات اولیه‌ی آنها در ترید را خواهید خواند.
  • “تجزیه و تحلیل تکنیکال از A تا Z” توسط “B Steven Achelis” که بیش از ۱۰۰ شاخص فنی و بسیاری از الگوهای نمودار در‌این کتاب برای کسانی که تازه وارد بازار سهام هستند توضیح داده شده است.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب