شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال امپ (Amp)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال امپ (Amp)

ارز دیجیتال امپ (Amp)

ارز دیجیتال امپ (Amp)

ارز دیجیتال امپ روی شبکه بلاک‌چین Ethereum ساخته شده است و هدف آن ایجاد امکان انتقال آنی و کارآمد ارزهای دیجیتال است. 
ارز دیجیتال امپ (Amp) یک توکن ERC20 است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. 
قرارداد‌های هوشمند امپ تحت مجوز ام‌‌ای تی (MIT) به عنوان یک استاندارد متن باز منتشر شده‌‌اند. 
Amp توکن وثیقه دیجیتال است که برای تسهیل انتقال سریع و کارآمد طراحی شده است. 
از این رمز به ویژه برای مواردی استفاده می‌شود که امنیت و غیرقابل بازگشت بودن را در اولویت خود قرار داده‌‌اند. 
آمپ به شما کمک می‌کند تا با استفاده از ویژگی‌های قرارداد هوشمند ساخته شده برای وثیقه، خطر ریسک را برای کاربران خود غیرمتمرکز کنید. نه کمتر نه بیشتر. 
این توکن به طور خاص، امنیت و برگشت‌ ناپذیری تراکنش را اولویت خود قرار داده است که اعتبار معاملات رمزارزی را افزایش می‌دهد. 
پروسه تأیید تراکنش‌های رمزارزی ممکن است چند ثانیه، چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد. 

در این حالت، شما می‌توانید با وثیقه‌گذاری توکن امپ (AMP) ارزش آن تراکنش تأیید نشده را تضمین کنید.

 

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال Amp

در ابتدای فروش توکن امپ در سپتامبر سال ۲۰۲۰، این توکن در محدوده قیمتی ۰٫۰۱ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال در ماه‌های اولیه چندان مورد استقبال قرار نگرفت و قیمت ارز دیجیتال Amp تا ۰٫۰۰۳ دلار کاهش یافت. به دنبال آن، توکن امپ یک روند تقریباً خنثی به خود گرفت و تغییرات چندان محسوسی در قیمت امپ مشاهده نشد. 

تا اینکه در فوریه سال جاری میلادی و همزمان با رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن AMP نیز وارد یک بازار گاوی شد و پس از پشت سر گذاشتن دو ماه پرنوسان، در نهایت در ۱۸ آوریل، بالاترین قیمت تاریخی خود را در ۰٫۰۶۴ دلار به ثبت رساند.

 

چه چیزی آمپ (AMP) را منحصر به فرد می‌کند؟

ارز دیجیتال امپ سریع‌ترین و قابل تأییدترین وثیقه‌ای است که هرگونه انتقال را که قرار است در آینده انجام شود تسهیل می‌کند. 
بنابراین هرگونه اقدام وابسته به انتقال می‌تواند بدون تاخیر ادامه یابد. 
با استفاده از آمپ به عنوان وثیقه، اشخاص حقیقی و حقوقی از امنیت و کارایی وثیقه اپ‌ تی بهره‌مند می‌شوند که به طور شفاف در دفتر کل بدون هیچگونه تغییری وجود دارد. 
آمپر همچنین دارایی آگنوستیک است. مجموعه ویژگی‌های Amp با هر نوع انتقال دارایی، دیجیتال یا فیزیکی سازگار است و بنابراین می‌تواند برای تسهیل معاملات فوری و برگشت‌ناپذیر برای هر نوع دارایی استفاده شود. 
برای سازماندهی فرآیند وثیقه‌گذاری در بلاک‌چین، Amp از مفهومی ‌با عنوان پارتیشن‌های وثیقه استفاده می‌کند. 
برای هر دارایی، فرآیند، برنامه یا معامله‌ای که نیازمند صدور وثیقه داده می‌شود Amp پارتیشنی را تعیین می‌کند که با هر تعداد آدرس اپراتور قابل دسترسی یا مدیریت است. 

امکان کنترل دقیق و توسعه پذیری دقیق در مورد موارد استفاده تقریباً نامحدود را فراهم می‌کنند.

 

رمزارز امپ چگونه کار می‌کند؟

هسته اصلی مدل وثیقه‌گذاری امپ، مفهوم پارتیشن وثیقه است. پارتیشن‌های وثیقه نشان‌دهنده مجموعه‌ای از توکن‌های AMP هستند که برای اهداف خاصی به عنوان وثیقه استفاده شده‌اند و در بلاک‌چین اتریوم با آدرس‌های پارتیشن منحصربه‌فردی مشخص می‌شوند. هر پارتیشن وثیقه را می‌توان با مجموعه قوانین خاص خود و همچنین، یک استراتژی از پیش تعریف‌شده برای فعال‌ کردن قابلیت‌های ویژه به عنوان مثال، مدل‌های وثیقه‌ای که در آنها، توکن‌های AMP بدون آنکه آدرس اصلی خود را ترک کنند، به عنوان وثیقه استفاده می‌شوند تعریف و پیاده‌سازی کرد. 
برای استیک کردن، آن استیک کردن و پرداخت پاداش استیک، امپ از وثیقه درون ‌زنجیره‌ای استفاده می‌کند. وثیقه‌های امپ، قراردادهای هوشمندی هستند که به وسیله توکن‌های AMP مدیریت می‌شوند. 
وثیقه‌ها با پارتیشن‌های وثیقه ارتباط نزدیکی دارند تا در صورت لزوم، انتقال توکن‌های AMP را تأیید، رد و هدایت کنند و از وثیقه‌گذاری فعالیت‌های انتقال ارزش پشتیبانی نمایند. ارز دیجیتال امپ برای پشتیبانی از هر تعداد قرارداد مدیر وثیقه طراحی شده و هر کسی می‌تواند قرارداد هوشمند مدیر وثیقه خود را ایجاد و مستقر کند تا به این ترتیب، توکن‌های AMP را با برنامه خود ادغام نماید. 

اولین وثیقه ساخته‌ شده روی امپ، وثیقه فلکسا (Flexa) است که توکن‌های AMP سپرده‌گذاری‌شده با هدف تضمین تراکنش‌ دارایی‌های دیجیتال در شبکه پرداخت فلکسا را مدیریت می‌کند. وثیقه فلکسا برای ایجاد انگیزه جهت سپرده‌گذاری توکن‌های AMP، از هر پارتیشن وثیقه به عنوان استخر استفاده می‌کند. به این ترتیب، هر کسی می‌تواند در آن استخر توکن‌های AMP خود را استیک کند و وثیقه فلکسا درصدی از ارزش تراکنش‌های موفقیت‌آمیز را به عنوان پاداش به تأمین‌کنندگان توکن امپ اختصاص می‌دهد.

 

راه‌اندازی آمپ توسط شبکه پرداخت Flexa

شبکه پرداخت Flexa از توکن آمپ برای تضمین سریع و مطمئن‌تر پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. شبکه Flexa و ConsenSys با همکاری و مشارکت یکدیگر پلتفرم استیکینگ آمپ را ایجاد کرده‌اند. این پلتفرم برای حمایت از تضمین فوری و قابل تایید هر نوع انتقال ارزش (اعم از کند یا سریع، دیجیتال یا فیزیکی، مشابه یا چند دارایی) طراحی شده است. 
آمپ براساس امور مالی غیر‌متمرکز (دیفای) کار می‌کند. تراکنش ارسالی به پروژه آمپ به طور مستقیم در شبکه اتریوم قابل تایید است. قراردادهای هوشمند آن می‌توانند قفل، آزاد و هدایت شوند تا از عملیات روان انتقال ارزش پشتیبانی کنند. 

ارز دیجیتال امپ برای سازماندهی فرآیند وثیقه‌گذاری در بلاک‌چین، از مفهوم پارتیشن‌های وثیقه استفاده می‌کند. برای هر شخص، نهاد، فرآیند، اپلیکیشن یا تراکنشی که از وثیقه توکن AMP استفاده می‌کند، آمپ پارتیشنی را تعیین می‌کند که با هر تعداد آدرس اپراتور قابل دسترسی یا مدیریت است و امکان کنترل دقیق و توسعه پذیری موارد استفاده نامحدود را فراهم می‌کند.

 

مقدار عرضه توکن آمپ

میزان عرضه آمپ ۱۰۰ میلیارد توکن است که به شرح زیر توزیع شده:
• ۲۵ درصد برای صندوق توسعه معامله‌گر
• ۲۵ درصد برای کمک هزینه توسعه دهنده
• ۲۰ درصد برای تیم موسس و استخدام کارمندان شرکت Flexa. بودجه تیم به کارمندان فعلی و آینده تخصیص داده شده که در یک برنامه چهار ساله و پس از گذشت یک سال از خدمت آنها، توزیع خواهد شد. 
• ۲۰ درصد فروش توکن با یک سال قفل شدن
• ۱۰ درصد صندوق توسعه شبکه
شبکه Flexa در ابتدا توکن فلکساکوین (Flexacoin) را برای وثیقه ایجاد کرد و قبل از ضرب آن در بلاک‌چین، ۱۴۱۰۰۰۰۰۰۰۰ توکن را در یک عرضه خصوصی در سال ۲۰۱۸ به فروش رساند. این توکن بعدا به آمپ تغییر نام داد. 

در سپتامبر ۲۰۲۰، شبکه Flexa توکن آمپ را به عنوان توکن وثیقه‌ای جدید خود تکمیل و راه‌اندازی کرد. آمپ با سوزاندن توکن فلکساکوین با نسبت ثابت ۱ به ۱ ضرب شد، اما برنامه توزیع و تخصیص توکن بدون تغییر ماند. عرضه در گردش فعلی این توکن در حدود ۴۲٫ ۲۳ میلیارد توکن است.

 

فناوری آمپ

مفهوم  پارتیشن وثیقه، هسته اصلی مدل وثیقه‌گذاری آمپ را تشکیل می‌دهد. پارتیشن‌های وثیقه نشان دهنده زیرمجموعه‌هایی از توکن آمپ هستند که برای اهداف خاصی وثیقه ارائه می‌دهند و در آدرس بلاک‌چین اتریوم با آدرس‌های پارتیشن منحصر به فردی مشخص می‌شوند. هر پارتیشن وثیقه را می‌توان با مجموعه قوانین خاص آن در مورد تراکنش و همچنین یک استراتژی از پیش تعریف شده برای فعال کردن قابلیت‌های خاص پیاده‌سازی کرد (برای مثال، مدل‌های وثیقه‌ای که در آنها از توکن‌های امپ به عنوان وثیقه استفاده می‌شود، بدون آن که آدرس اصلی خود را ترک کنند). 
برای قفل کردن، آزاد کردن و پاداش دادن وثیقه، آمپ از مدیران وثیقه (collateral manager) درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند. آنها قراردادهای هوشمندی هستند که از طرف یک اپلیکیشن وثیقه‌گذاری خاص، آمپ را مدیریت می‌کنند. 
مدیران وثیقه ارتباط تنگاتنگی با پارتیشن‌های وثیقه دارند تا در صورت لزوم انتقال توکن‌های آمپ را تایید، رد و هدایت کنند و از وثیقه‌گذاری فعالیت‌های انتقال ارزش پشتیبانی کنند. توکن آمپ برای پشتیبانی از هر تعداد قرارداد “مدیر وثیقه” طراحی شده و همه می‌توانند قراردادهای هوشمند “مدیر وثیقه” خود را ایجاد و مستقر کنند تا آمپ را با اپلیکیشن‌های خود ادغام نمایند. 

اولین وثیقه ساخته شده بر روی آمپ، وثیقه فلکسا است که توکن‌های آمپ را که با هدف تضمین پرداخت‌های دارایی‌های دیجیتال در شبکه پرداخت فلکسا سپرده‌گذاری شده‌اند، مدیریت می‌کند. مدیر وثیقه فلکسا برای بوجود آوردن انگیزه جهت استیکینگ آمپ، از هر پارتیشن وثیقه به عنوان یک “استخر” استفاده می‌کند. بنابراین، همه می‌توانند توکن‌های آمپ خود را در این استخر سپرده‌گذاری کنند و وثیقه فلکسا درصدی از ارزش هر تراکنش موفقیت‌آمیز را به تامین کنندگان توکن آمپ پاداش می‌دهد.

 

کیف پول‌های پشتیبانی کننده توکن آمپ

به دلیل آن که  آمپ یک توکن ERC-20 است، اکثر کیف پول‌های دیجیتال که با اتریوم سازگاری دارند، از آن پشتیبانی می‌کنند. 
از کیف پول‌های مهمی‌که از رمز ارز آمپ پشتیبانی می‌کنند می‌توان به کیف پول‌های زیر اشاره کرد:
• کیف پول دیجیتال لجر نانو اس (Ledger Nano S)
• کیف پول دیجیتال کوینومی ‌(Coinomi)
• کیف پول دیجیتال تراست ولت (Trust Wallet)
• کیف پول دیجیتال متا مسک (Meta Mask)
• کیف پول دیجیتال ترزور (Trezor)

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب