شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

با پروتکل Wormhole آشنا شوید!

خانه - اخبار - با پروتکل Wormhole آشنا شوید!

با پروتکل Wormhole آشنا شوید!

شبکه اصلی پروتکل همکاری میان‌زنجیره‌ای ورم هول (WormHole) با پشتیبانی از سولانا، اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترا راه‌اندازی شد. علاوه بر شبکه‌های یادشده، این پروتکل وعده داده است که به‌زودی از سایر بلاکچین‌های اصلی نیز پشتیبانی کند.

 

ارتباط بین سولانا، اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترا فراهم شد،

با پروتکل WormHole آشنا شوید!

به نقل از Cryptoglobe، این تیم طی یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد که ورم هول یک پروتکل پیام‌دهی میان زنجیره‌ای است که توسط شبکه‌ای از نودهای نگهبان امن می‌شود. در ادامه مروری بر نحوه عملکرد ورم هول خواهیم داشت:

امن‌کنندگان شبکه Wormhole رویدادها و داده‌های مربوط به زنجیره‌های متصل را مشاهده و گواهی می‌کنند. این گواهی‌ها در شبکه متن باز همتا به همتای ورم هول پخش شده و به همه افراد متصل به شبکه اجازه داده می‌شود تا جریان اطلاعات را مشاهده کنند.

گواهی دادن دو سوم از امن کنندگان شبکه و بیشتر از آن کافی است تا اجماع اتفاق بیفتد. این موضوع امکان ایجاد اجماع یکپارچه و سریع را در یک مرحله ممکن می‌سازد. این گواهی‌ دادن‌ها همچنان ادامه می‌یابد و می‌تواند به یک یا چند بلاک‌چین دیگر منتقل شود تا تجزیه شده و منطق سفارشی برنامه‌ها را ایجاد کند.

تیم سولانا ابتدا ورم هول را در یک پست وبلاگ خود در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲ معرفی کرد. در آن زمان آنها اعلام کردند که ورم هول به پروژه‌ها، پلتفرم‌ها و جوامع موجود اجازه می‌دهد که دارایی‌های توکنی شده خود را بصورت یکپارچه در سراسر بلاک‌چین منتقل کنند تا از سرعت بالا و هرینه پایین سولانا بهره ببرند.

بر اساس گزارشی از کوین دسک، دو کوآن هم بنیانگذار Terraform Labs بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن گفته شده بود ورم هول یک دید مختصر و روشن برای آینده بین زنجیره‌ای ارائه می‌دهد. او گفت این پروتکل یک روش آسان و مقیاس‌پذیر برای انتقال پیام و نقدینگی در بلاک‌چین‌ها ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب