شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال دلار بایننس (BUSD)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال دلار بایننس (BUSD)

ارز دیجیتال دلار بایننس (BUSD)

ارز دیجیتال دلار بایننس (BUSD)

استیبل‌کوین‌‌ها (Stablecoin) در فضای دارایی‌های دیجیتال بسیار مهم هستند و نقش مهمی در تراکنش‌ها، پرداخت‌های مالی و تسویه در فضای مالی غیر‌متمرکز دارند. ارز دیجیتال دلار بایننس یکی از این استیبل‌کوین‌ها است که توسط صرافی بایننس (Binance) در ۵ سپتامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال دلار بایننس توسط دلار پشتیبانی می‌شود و هر یک توکن استیبل کوین BUSD معادل یک دلار ‌است. BUSD می‌خواهد ثبات دلار را وارد دنیای بلاک‌چین کند. این استیبل‌کوین توسط دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک قانون‌گذاری و تایید شده است.

استیبل‌کوین BUSD رمزارزی است که به عنوان یک توکن ERC20 صادر شده است و BEP-2 بایننس را پشتیبانی می‌کند. این استیبل کوین دارای نقدینگی بالایی است و از صرافی‌های زیادی می‌توانید اقدام به خرید آن کنید. ارز دیجیتال دلار بایننس می‌تواند رقیبی جدی برای تتر (Tether) باشد که اولین استیبل کوین جهان ارزهای رمزنگاری شده است و از لحاظ حجم بازار نیز بزرگترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است.

تاریخچه کوین ارز دیجیتال دلار بایننس

بایننس و پکسوس در ۵ سپتامبر ۲۰۱۹ بود که خبر از همکاری مشترک خود در پروژه کوین BUSD و حمایت NYDF از آن دادند. چرخه حیات کوین BUSD در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹ و زمانی که صرافی بایننس آن را به عنوان یک توکن ER-20 در شبکه بلاک‌چین اتریوم ارائه کرد، آغاز شد. از همان زمان، امکان تبادل این کوین با بیت‌کوین، بایننس کوین و ریپل در صرافی بایننس فراهم شد و الان عدد ارزهای قابل تبادل با کوین BUSD، از ۵۰ گذاشته است. این ارز پایدار هر ۳ ماه یک بار توسط شرکت حسابداری Withum حسابرسی می‌شود تا حمایت‌های لازم را از دست ندهد.

این کوین‌ها به صورت یک به یک توسط دلار آمریکا که در حساب‌های بانکی متعلق به پکسوس قرار دارد، پشتیبانی می‌شود. شرکت پکسوس، شریک تجاری بایننس در پروژه کوین BUSD به حساب می‌رود. در کنار این، کوین BUSD تنها یکی از ۳ رمزارز پایدار (استیبل کوین) به حساب می‌رود که از سوی قانون‌گذاران آمریکا، مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است. دیگر کوین‌های این دسته شامل GUSD مربوط به صرافی Gemini و Pax است که آن هم از سوی پکسوس ارائه شده است.

استیبل کوین اختصاصی پکسوس به نام Pax قبل از BUSD ارائه شده بود که آن هم پشتوانه دلاری داشته و هر واحد آن در صرافی‌ها به قیمت ۱ دلار لیست شده بود. از جمله دلایل بایننس برای شروع همکاری با پکسوس هم وجود چنین پیشینه قابل اتکایی در ارائه و مدیریت و ایجاد اطمینان در خصوص استیبل کوینی دیگر بوده است. همکاری با پکسوس، پروسه ارائه کوین BUSD را هم برای بایننس سریع‌تر و راحت‌تر کرد. مسئولین بایننس و پکسوس اعلام کرده‌اند، کوین BUSD و Pax پروژه‌هایی جداگانه از هم به شمار می‌روند و پشتوانه دلاری آن‌ها در حساب‌هایی متفاوت نگهداری می‌شوند.

 

استیبل کوین دلار بایننس چه کاربرد‌هایی دارد؟

  • با استفاده از این استیبل کوین کاربر می‌تواند به راحتی دلار دیجیتال خود را در زمانی کوتاه و هزینه‌ای اندک روی بلاک‌چین مورد نظر منتقل کند.
  • کاربران می‌توانند استیبل کوین بایننس دلار را هم در صرافی‌های متمرکزی چون بایننس و هم در صرافی‌های غیر‌متمرکزی چون یونی‌سواپ معامله کنند.
  • از بایننس دلار می‌توان برای خرید کالا و خدمات نیز استفاده کرد.
  • از دیگر ویژگی‌های بایننس دلار این است که می‌توان آن را به پروژه‌های دیفای وارد کرده و از آن به کسب سود و درآمد رسید.
  • استیبل کوین بایننس دلار را می‌توان به عنوان ضمانت وثیقه برای دریافت وام مورد استفاده قرار داد.
  • از این رمز ارز می‌توان به عنوان پشتیبان و وثیقه در معاملات آینده استفاده کرد.

 

موارد استفاده ارز دیجیتال دلار بایننس

اولین و مهم‌ترین مورد استفاده رمزارزها، همان پول سنتی است که می‌توانید از آن برای خرید در سایت‌هایی که آن‌ها را می‌پذیرند، استفاده کنید. همچنین بسیاری از رمزارزهای پایدار برای حفظ ارزش سرمایه خود استفاده می‌کنند. براین اساس، همان طور که بالاتر گفتیم، BUSD یک توکن ER-20 در شبکه بلاک‌چین است و می‌توانید آن را همانند هر توکن دیگری در این بلاک‌چین مورد استفاده قرار دهید. هر کاربری که بخواهد BUSD خود را نقد کند، آن را برای آدرسی که تحت مدیریت پکسوس است می‌فرستد. پکسوس آن را می‌سوزاند و از حساب‌های بانکی پشتیبانی خود، به همان میزان ارسال شده، ارز فیات برای فرستنده منتقل می‌کند.

از مهم‌ترین موارد استفاده کوین BUSD، تبادل در پلتفرم بایننس است که امکان تبادل آن با بیش از ۵۰ جفت ارز فراهم شده است. در کنار این، می‌توانید تنها با یک کلیک و با بیش از ۸ ارز فیات از جمله دلار، یورو، پوند، ین، روبل و یوان، BUSD را خرید و فروش‌های خود را به پکسوس، آوت سورس کنید. می‌توانید BUSD را در پروژه‌های دیفای و کسب سود هم وارد کرده یا از آن برای دریافت وام استفاده کنید یا در معاملات آتی از آن بهره ببرید.

 

استیبل کوین BUSD در مقابل PAX

پکسوس برای ایجاد استیبل کوین BUSD با بایننس مشارکت کرده است. اما قبل از آن، آنها نیز ارز پایدار خود را به نام PAX منتشر کرده‌اند. استیبل کوین BUSD و PAX به صورت ۱:۱ توسط دلار آمریکا که در حساب بانکی آمریکا به عنوان ذخیره توسط شرکت پکسوس تراست نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌گردد.

بایننس، پکسوس را به دلیل سابقه‌ای که در ایجاد یک راه حل پایدار برای استیل کوین داشت برگزید. این امر کار بایننس را بسیار آسان‌تر کرد تا بتواند یک ارز با ثبات برای سیستم عامل و اکوسیستم خود راه‌اندازی کند.

ذخیره این دو استیبل کوین یکسان نیست و آنها به طور جداگانه برای حمایت از اهداف مختلف استفاده می‌شوند.

معاملات استیبل کوین BUSD در شبکه بلاک‌چین اتریوم به همان روشی انجام می‌شود که توکن‌های ERC-20 دیگر با آن روبرو هستند. هر کاربری که می‌خواهد از BUSD خود استفاده کند، می‌تواند به سادگی توکن‌ها را به آدرس کنترل شده پکسوس بفرستد که در آن توکن‌ها سوزانده شوند و مبلغ مربوط به ارز فیات از حساب‌های ذخیره پکسوس به حساب بانکی کاربر منتقل می‌شود.

از آنجا که استیبل کوین BUSD در بلاک‌چین عمومی‌مانند شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است، برای معامله‌گران امکان استفاده از BUSD به عنوان جایگزین ارزهای فیات وجود دارد. این بدان معنی است که کاربران و مشاغل قادرند نیازهای بانکی خود را از طریق BUSD به پکسوس واگذار کنند. علاوه بر این، BUSD توکن ERC-20 است. بنابراین می‌تواند با هر یک از دپها و قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم ادغام شود.

 

ویژگی‌های اضافه شده

بایننس و پکسوس در طول شش ماه از زمان راه‌اندازی BUSD از این مزیت استفاده کرده‌اند تا موارد استفاده و ویژگی‌های زیر را اضافه کنند:

کاهش کارمزد مارکت میکر (بازارساز) صفر برای همه جفت‌های BUSD که در بایننس معامله می‌شوند.

چندین محصول وام در بایننس که BUSD می‌تواند در آن سپرده شود تا سود سالانه ۱۵٪ را بدست آورد.

BUSD می‌تواند به عنوان وثیقه برای وام در معاملات مارجین بایننس استفاده شود.

BUSD همچنین می‌تواند به عنوان وثیقه متقابل در بستر معاملات آتی بایننس استفاده شود.

بایننس بیش از ۴۸ جفت معاملاتی مختلف BUSD را معرفی کرده است. از جمله می‌توان به معامله در برابر یوان‌چین (CNY)، روبل‌روسیه (RUB) و دانگ ویتنامی‌(VND) اشاره کرد.

پلتفرم بایننس قابلیتی جدید را برای دلار بایننس معرفی کرده است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد بلافاصله از چندین استبل کوین دیگر به صورت ۱: ۱ و بدون کارمزد به BUSD کوچ کنند. این ویژگی تبدیل را می‌توان با TUSD، USDC و PAX استفاده کرد.

علاوه بر ویژگی‌های فوق، بایننس آمریکا همچنین شروع به افزایش کار با BUSD کرده است. در حال حاضر هفت جفت تجاری مختلف BUSD (BUSD USD، BTC BUSD، ZIL BUSD، XRP BUSD، BNB BUSD، ALGO BUSD و ETH BUSD) وجود دارد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب