شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

قوانین جدید چین علیه رمز ارزها؛ بازار دوباره قرمزپوش شد

خانه - اخبار - قوانین جدید چین علیه رمز ارزها؛ بازار دوباره قرمزپوش شد

قوانین جدید چین علیه رمز ارزها؛ بازار دوباره قرمزپوش شد

انتشار بیانیه جدید بانک خلق چین که توسط مقامات این کشور نیز به امضا رسیده است بازار رمز ارزها را لرزاند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک، این بیانیه که با عنوان «ممنوعیت و جلوگیری از خطرات معاملات ارزهای مجازی» منتشر شده است، توسط مقامات برتر و قانون‌گذاران فضای مجازی چینی امضا شده است و این قانون تمام فعالیت‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع می‌کند.

این قانون لیست جامعی از فعالیت‌های ممنوع شده را شامل می‌شود که تا قبل از آن، وضعیت قانونی برخی از این فعالیت‌ها مشخص نبوده است.

 

معاملات رمز ارزها در چین

معاملات رمز ارز به رمز ارز ممنوع است. در قوانین سال ۲۰۱۷ معاملات بین رمز ارز و ارز فیات ممنوع شده بود.

قانون‌گذاران بانک‌ها و موسسات مالی را از ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال محروم کرده‌اند.

کارمندان صرافی‌هایی که دفتر آنها خارج از کشور چین قرار دارد، به دلیل آنکه آگاهانه در فعالیت‌های مرتبط با صنعت کریپتوکارنسی مشارکت داشته‌اند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. صرافی‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ از چین طرد شدند و با اینکه دفاتر خود را به خارج از این کشور منتقل کردند اما بخش قابل توجهی از فعالیت آنها در داخل کشور انجام شده است.

در این بیانیه مطرح شده است که اطلاعات مرتبط با ارزهای دیجیتال سانسور شود. سایت‌ها و برنامه‌هایی که فعالیت مرتبط با رمز ارز دارند تعطیل شوند. در دو ماه گذشته نیز این دست اقدامات در کشور چین صورت گرفته است و منابع خبری مانند Coinworld تعطیل شده‌اند.

قانون‌گذاران گفته‌اند در حال برقراری مکانیسمی برای جلوگیری از جو معاملات رمز ارزها و فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارز دیجیتال هستند.

در این بیانیه از پلیس خواسته شده است که با فعالیت‌هایی که امور مرتبط با کریپتو را تسهیل می‌بخشند (شامل پولشویی و قمار) به جدیت برخورد کنند.

این بیانیه توسط بانک خلق چین (PBoS)، دفتر فضای مجازی چین، دادگاه عالی خلق چین، وزارت صنعت و تکنولوژی ارتباطات چین، وزارت دفاع، دفتر کل نظارت بر بازار چین، کمیسیون قانون‌گذاری بانکداری و بیمه چین، و کمیسیون قانونی اوراق بهادار چین امضا شده است.

با این حال دولت چین فعلا مالکیت رمز ارزها را ممنوع اعلام نکرده است.

 

استخراج رمز ارز در چین

این در حالی است که NDRC (کمیسیون ملی توسعه و بازسازی چین) برجسته‌ترین نهاد ایالتی قانون‌گذار چین، بیانیه‌ای جداگانه با عنوان «اصلاحیه استخراج رمز ارز» منتشر کرده است. این بیانیه عنوان کرده است که در راستای اهداف چین در خصوص تعادل انتشار دی‌اکسید کربن، قصد دارد «ریسک‌های مخفی» فعالیت‌های استخراج رمز ارز را از بین ببرد.

این بیانیه کنترل تحریم‌ها علیه صنعت استخراج ارز دیجیتال را در دست مقامات مرکزی این کشور سپرده است و به مقامات استانی و شهرهای چین دستور می‌دهد تا در مرزهای خود فعالیت‌های مربوط با ماینینگ رمز ارزها را شناسایی کنند.

این خبر باعث شده است قیمت بیت کوین تا سطح ۴۱۰۰۰ دلار پایین بیاید. در پی این ریزش قیمت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شده است.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب