شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

چگونه توکن‌های BEP-2 را به BEP-20 و بالعکس تبدیل کنیم؟

خانه - دانشنامه - چگونه توکن‌های BEP-2 را به BEP-20 و بالعکس تبدیل کنیم؟

چگونه توکن‌های BEP-2 را به BEP-20 و بالعکس تبدیل کنیم؟

چگونه توکن‌های BEP-2 را به BEP-20 و بالعکس تبدیل کنیم؟

اگر دنبال‌کننده فضای رمزارزها باشید، احتمالا عبارت «استاندارد توکن» به گوشتان خورده است. دو استاندارد توکن نام‌آشنا، استانداردهای BEP-2 و BEP-20‌اند که به ترتیب متعلق به شبکه بایننس چین (BC) و بایننس اسمارت چین (BSC) هستند. این دو شبکه به خاطر هزینه تراکنش ارزان و سرعت انتقال بالا به گزینه‌ای محبوب برای استفاده ایرانیان تبدیل شده‌اند. همچنین وجود سرویس‌های دیفای فراوان و محبوب در شبکه هوشمند بایننس، سبب محبوبیت ویژه آن شده است. در این مطلب نحوه تبدیل توکن BEP-2 به BEP-20 را آموزش خواهیم داد.

استاندارد BEP-2 و زنجیره بایننس چیست؟

بپ ۲ (BEP-2) استانداردی فنی برای ایجاد توکن‌ها بر بستر زنجیره بایننس (Binance Chain) است. هر شبکه ضوابط و قواعد مشخص فنی برای ساخت توکن دارد و شبکه بایننس از این قضیه مستثنی نیست. بایننس چین شبکه‌ای است که توسط پلتفرم Binance ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است. رمزارز بومی این شبکه بایننس کوین (BNB) است. آدرس‌های این شبکه با عبارت bnb آغاز می‌شوند.

استاندارد BEP-20 و زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

Binance Smart Chain بلاکچینی موازی با بایننس چین است. بایننس اسمارت چین شبکه‌ای مشابه اتریوم است که قادر به اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است. این شبکه نیز محصول پلتفرم بایننس است و آدرسی مشابه ساختار آدرس شبکه اتریوم دارد و آدرس آن با ۰x شروع می‌شود. رمزارز بومی این شبکه نیز BNB است. توکن‌های این شبکه تحت استاندارد BEP-20 فعالیت می‌کنند.

نحوه تبدیل توکن‌ BEP-2 به BEP-20 و بالعکس

به صورت کلی راه و روش تبدیل این دو نوع توکن به یکدیگر به دو دسته اساسی تقسیم می‌شوند:

  • استفاده از صرافی بایننس
  • استفاده از بریج‌ها و انتقال‌های بین شبکه‌ای

استفاده از صرافی بایننس

صرافی Binance امکان واریز و برداشت را به اشکال و تحت شبکه‌های متنوعی فراهم می‌کند. برای مثال اگر در این صرافی بیت کوین داشته باشید، تا هنگام برداشت، این بیتکوین تحت شبکه مشخصی نیست و می‌توانید آن را تحت شبکه‌های مختلف برداشت کنید؛ همین کار را برای توکن‌های BEP2 و BEP20 نیز می توان انجام داد. ابتدا توکن مورد نظر خود را در صرافی بایننس خریداری کنید و سپس برای برداشت مطابق آموزش زیر عمل کنید:

از گوشه بالا سمت راست و ذیل بخش کیف پول، بر روی گزینه overview کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه برداشت (Withdraw) کلیک کنید.

در این قسمت توکنی که قصد برداشت آن را دارید، مشخص کنید. سپس در قسمت آدرس برداشت، آدرس صحیح شبکه مقصد و در قسمت شبکه انتقال (Transfer Network)، شبکه صحیح (در این مثال زنجیره هوشمند بایننس و توکن BNB) را انتخاب بفرمایید.

با وارد کردن اطلاعات صحیح و تایید موارد خواسته شده، انتقال موجودی شما به شبکه دلخواه انجام خواهد پذیرفت.

انتقال از طریق بریج‌ها و انتقال‌های بین شبکه‌ای

در این بخش، دو راه به شما پیشنهاد می‌شود. روش اول استفاده از بایننس بریج است. در این بریج، می‌توانید علاوه بر انتقال توکن‌ها بین شبکه‌های بایننس و بایننس اسمارت چین، بین شبکه‌های ترون، اتریوم و پالی‌گان نیز تبادل انجام دهید.

به آدرس بایننس بریج بروید و کیف پول خود را به آن متصل نمایید. در صورت وجود توکن شما در لیست توکن‌ها، آن را انتخاب کنید (در این مثال BUSD). سپس در باکس شبکه مقصد، شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید – در تصویر شبکه مبدا زنجیره هوشمند بایننس و شبکه مقصد بایننس چین انتخاب شده است. سپس در بخش Amount مقدار توکنی که مایل به انتقال هستید را مشخص کنید. سپس در بخش مقصد (Destination) آدرس مقصد را انتخاب کنید. دقت کنید که آدرس مقصد مطابق با ساختار آدرس شبکه مقصد و به شکل صحیح وارد شود.

با کلیک بر روی گزینه Next و تایید تراکنش‌ها در کیف پول خود، توکن‌های شما در شبکه مبدا به آدرس قرارداد هوشمند این پل ارسال شده و معادل آن در شبکه مقصد به آدرس مشخص شده ارسال می شود. با توجه به شبکه‌های انتخاب شده، احتیاج به مقداری BNB در کیف پول خود برای پرداخت هزینه تراکنش دارید.

استفاده از کیف پول تراست ولت

Trust Wallet برای سهولت استفاده‌کنندگان از این برنامه، امکان سواپ بین این دو شبکه را فراهم کرده است؛ البته توجه داشته باشید این امکان برای تمامی توکن‌های این دو شبکه فراهم نیست. برای استفاده از این امکان به صفحه توکن موردنظر خود در این کیف پول روید:


در این مثال قصد داریم توکن بپ ۲ تراست والت (TWT) را به توکن بپ ۲۰ تبدیل نماییم. بر روی آیکون More بزنید. سپس گزینه Swap to Smart Chain و یا در حالت عکس گزینه Swap to Binance Chain را انتخاب می‌کنیم.


در صفحه تبادل، مقدار مورد نظر را مشخص می‌کنیم. اگر پیش از این، قرارداد هوشمند مرتبط با این تبدیل را فراخوانی کرده باشیم، تنها گزینه Swap به ما نشان داده خواهد شد، در غیر این صورت پیش از آن، باید این قرارداد و توکن را تایید (Approve) کنیم.


پس از تایید و فشردن دکمه Send، بعد از مدتی به صفحه پیشین باز خواهیم گشت و این بار گزینه Swap نمایش داده خواهد شد. با فشردن این کلید و تایید متعاقب به وسیله انتخاب گزینه Send، کار ما به پایان می‌رسد.


می‌توان با انتخاب گزینه جزییات بیشتر (More Details)، از روند انجام این تبادل به شکل آنی مطلع شد.

البته همیشه مراقب باشید که رمز ارزهایتان را به شبکه اشتباه ارسال نکنید و حتما قبل از ارسال، آدرس مقصد و شبکه آن دقت کنید.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب