شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

چینالیسیس آی‌پی کاربران را با استفاده از مرورگر بلاکچین ثبت می‌کند.

خانه - دانشنامه - چینالیسیس آی‌پی کاربران را با استفاده از مرورگر بلاکچین ثبت می‌کند.

چینالیسیس آی‌پی کاربران را با استفاده از مرورگر بلاکچین ثبت می‌کند.

بر اساس اسناد و داده‌های فاش شده در دارک وب، چینالیسیس از یک مرورگر بلاک برای یافتن اطلاعات مربوط به آی‌پی کاربران و کمک به نهادهای قانونی استفاده می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از theblockcrypto، این اسناد ظاهراً از ارائه اطلاعات به نهادهای قانونی ایتالیا لو رفته است. بر اساس این اسناد، چینالیسیس از والت اکسپلورر (WalletExplorer.com) برای دریافت اطلاعات آی‌پی کاربران استفاده کرده است.

با استفاده از این مجموعه داده‌ها ما توانستیم سرنخ‌های معنی‌داری مربوط به آی‌پی‌های مرتبط با آدرس‌های ارز دیجیتال به مراجع قضایی ارائه کنیم. همچنین می‌توانیم با یک جستجوی معکوس، دیگر آدرس‌های بیت‌کوین هر آی‌پی را نیز پیدا کنیم. علاوه بر این، می‌توان از آدرسی که هنوز به بلاک‌چین چیزی نفرستاده است هم اطلاعات جمع‌آوری کنیم. برای مثال، اگر صاحب آدرس بیت‌کوینی بخواهد برای برنامه آدم‌ربایی یا تهدید حساب خود را چک کند، می‌توانیم آدرس آی‌پی او را بفهمیم.

در حال حاضر، تاریخ ارائه این داده‌ها یا زمان جمع‌آوری آنها مشخص نیست. اطلاعات لو رفته شامل اسناد بسیاری است که از تیم دارک وب پلیس امنیت اطلاعات ایتالیا به دست آمده است.

بر اساس این اسناد، احتمالاً بخشی از جلسه مربوط به تحقیقات در رابطه با برلوسکونی مارکت بوده است. برلوسکونی مارکت بازار دارک وب ایتالیایی بود که در سال ۲۰۱۹ پلیس ایتالیا فعالیت آن را متوقف کرد.

هنوز پلتفرم چینالیسیس در رابطه با این اخبار صحبتی نکرده و از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است.

اگرچه والت اکسپلورر هیچ‌وقت توسط چینالیسیس تبلیغ نشده است، این دو شرکت به‌واسطه توسعه‌دهنده‌ای به نام آلس یاندا (Aleš Janda) مدت‌هاست که با یکدیگر ارتباط دارند و در برخی از بخش‌های جامعه ارز دیجیتال اختلاف‌نظر ایجاد کرده‌اند. یاندا ابتدا در سال ۲۰۱۵ به عنوان توسعه‌دهنده و محقق به چینالیسیس پیوسته است. علاوه بر این، در قسمت پایینی وب‌سایت والت اکسپلورر، تبلیغی از ژانویه سال ۲۰۱۶ وجود دارد که به چینالیسیس اشاره می‌کند.

 

در رابطه با مسئولیت یاندا در صفحه اطلاعات کاوشگر نوشته شده است:

پایگاه داده اسامی به ‌استثنای موارد بسیار نادر از سال ۲۰۱۶ به روز نشده است که زمان بسیاری زیادی است. دلیل این است که من در وقت آزاد خود والت اکسپلورر را ساختم و پایگاه داده آن را ایجاد کردم. پس از آن به چینالیسیس پیوستم که محصولی مشابه اما بسیار پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند و در آنجا برای کشف اسامی حقوق می‌گیرم. تا زمانی که برای این کار حقوق می‌گیرم نمی‌توانم اسامی را به‌صورت عمومی اعلام کنم. اگر اسامی جدیدی می‌خواهید از چینالیسیس درخواست کنید.

 

با این حال، در محتوای این سایت هیچ اشاره‌ای به استفاده از آن به‌عنوان بخشی از خدمات چینالیسیس نشده است.

چینالیسیس بزرگ‌ترین شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های بلاک‌چین است. اخیراً نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم حساب‌های صرافی روسی، از آدرس کیف پول‌هایی که چینالیسیس به شناسایی آنها کمک کرده بود استفاده کرد.

این خبر تنها بخشی از اسناد لو رفته چینالیسیس و والت اکسپلورر بوده است. مرورگرهای زیادی در این حوزه وجود دارند که تراکنش های آدرس ها را ثبت می‌کنند و ممکن است این مرورگرها نیز برای همکاری با مقامات رسمی و نهادهای قانونی آی‌پی کاربران و اطلاعات و موجودی کیف پول‌ها را ردیابی و ثبت کنند. توصیه می‌شود محض احتیاط برای استفاده از مرورگرهایی نظیر بلاک‌چین، اتراسکن و … از VPN استفاده کنید و با آی‌پی ایران متصل نشوید.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب