شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

کیف پول تراست والت

خانه - دانشنامه - کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت Trust Wallet

کیف پول تراست والت یک اپلیکیشن موبایل است. در واقع کیف پول تراست یک نرم‌افزار است که امکان ارسال دریافت و نگهداری ارزهای بسیاری را برای کاربران فراهم می‌آورد. تراست والت از پشتیبانی صرافی بایننس استفاده می‌کند. (صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از معروف‌ترین صرافی‌های دیجیتال در جهان به حساب می‌آید که حجم معاملات و اعتبار بسیار بالایی در سراسر دنیا دارد.)

ساخت و نصب و کار با کیف پول Trust Wallet

در ابتدا باید از گوگل پلی، اپ استور، یا وب‌سایت رسمی تراست والت نسخه موردنظرتان را دانلود کنید. (وبسایت تراست والت)

بعد از دانلود اپلیکیشن، آن را باز کرده و در صفحه باز شده روی “CREATE A NEW WALLET” کلیک کنید. گزینه پایین آن برای این است که اگر قبلا کیف پول Trust wallet داشته‌اید، می‌توانید “I already have a wallet” را انتخاب کرده و ولت قدیمی خود را بازیابی کنید.

در مرحله بعد باید از عبارت بازیابی‌تان بک‌آپ گیری کنید. این عبارت بازیابی را حتما باید روی کاغذ نوشته و در جایی امن نگهداری کنید. هیچگاه عبارت بازیابی‌تان را در محل ذخیره مجازی که به اینترنت متصل می‌شود ذخیره نکرده و در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

حالا کیف پول Trust wallet دوازده کلمه‌ای که همان عبارت بازیابی شماست را نمایش می‌دهد. این کلمات را به ترتیب نمایش داده شده روی تکه‌ای کاغذ یادداشت کنید. سپس برای اینکه کیف پول‌تان ساخته شود، باید دوباره این عبارت بازیابی را وارد کرده و آن را تائید کنید.

در این مرحله ساخت کیف پول شما به پایان می‌رسد.

روی “DONE” کلیک کرده تا وارد صفحه اصلی اپلیکیشن شوید.

بازیابی تراست والت

در صورتی که در زمان نصب کلمات بازیابی را یادداشت نکردید، قادرید با طی کردن مراحل زیر کلمات بازیابی کیف پول را بردارید. این کلمات در صورتی که کیف پول ‌خود به هر دلیل حذف یا غیرقابل دسترس شد برای بازیابی موجودی کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • در اپلیکیشن تراست والت روی دکمه تنظیمات یا همان ““setting بزنید که در واقع همان آیکون چرخ‌ دهنده است.
  • روی منوی “Wallets” که در بالای صفحه است بزنید.
  • چنانچه چندین کیف پول در تراست والت ایجاد کرده باشید لیست آنها را مشاهده خواهید کرد و چنانچه تنها والت پیش ‌فرض وجود داشته باشد، فقط یک مورد در این لیست وجود خواهد داشت.
  • روی سه نقطه روبروی والتی که قصد پشتیبان‌ گیری از آن را دارید بزنید تا تنظیمات والت باز شود.
  • با زدن روی گزینهShow recovery phrase” ” قادرید کلمات بازیابی را ببینید و آنها را در جای امنی یادداشت نمایید.

نکته مهم: کلمات بازیابی بسیار حائز اهمیت هستند و مثل کلیدی برای دسترسی شما به موجودی ارز دیجیتال عمل می‌کنند. بهتر است این کلمات را روی کاغذ یادداشت کرده و آنرا در جای امنی که امکان از بین رفتن، دزدیده شدن و آسیب آن وجود نداشته باشد نگهداری کنید. بسیار دیده ایم که افرادی با نصب کیف پول، مقداری ارز دیجیتال در کیف پول‌شان دریافت کرده‌ اند، اما گوشی موبایل‌شان به هر دلیل خراب یا شکسته شده است. در این شرایط، بدون داشتن کلمات بازیابی به هیچ‌ وجه بازیابی موجودی ارز دیجیتال برای شخص میسر نیست.


اضافه کردن توکن به کیف پول Trust Wallet

برای اضافه کردن توکن به تراست والت از گوشه بالای سمت راست صفحه روی علامت «خط دایره» ضربه زده و رمز ارز مورد نظر را جستجو کنید.

پس از یافتن ارز دیجیتال مورد نظر کافی است روی دایره کنار آن ضربه زده یا به سمت راست بکشید تا چراغ آن روشن شود.

در صفحه باز شده روی “Send” کلیک کنید.

در قسمت “Recipient Address” آدرس گیرنده و در باکس زیر آن، مقدار اتریومی که قرار است ارسال کنید را وارد کرده و روی “Next” کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید را “Confirm” کنید.

البته بعد از تائید تراکنش عبارت “Confirm” نمایش داده می‌شود، که چون در این قسمت ما هنوز هیچ اتریومی وارد آن نکرده‌ایم، عبارت “INSUFFICIENT ETH BALANCE” نمایش داده شده است.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

حال فرض کنید می‌خواهیم مقداری اتریوم از یک شخص یا صرافی دریافت کنیم. برای اینکار دوباره روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما در کیف پول “Trust Wallet” باز شود. حالا روی “Receive” کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده می‌توانید آدرس اتریوم‌تان را با کلیک روی “Copy“، کپی کرده یا کد QR آن را اسکن کنید. پس از ارسال یا دریافت اتریوم یا توکن‌های اتریوم، این آدرس در کیف پول Trust wallet به عنوان یک آدرس معتبر ذخیره می‌شود.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

برای مثال فرض کنید می‌خواهیم مقداری اتریوم انتقال دهیم. برای اینکار روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما در ““Trust Wallet باز شود.

در صفحه باز شده روی “Send” کلیک کنید.

امنیت کیف پول تراست والت چه‌ قدر است؟

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه شما در برابر هک شدن و سرقت ارائه می‌کند. نباید از تلاش توسعه‌دهنده برای حفظ حریم خصوصی چشم‌پوشی کرد. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • ذخیره‌سازی محلی کلید خصوصی:

کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز روی سرورهای تراست ولت ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی موبایل نگهداری می‌شوند.

  • استفاده بدون احراز هویت (گمنام):

دانلود و نصب، ایجاد کیف پول و همچنین دریافت و پرداخت رمز ارز در تراست والت نیازمند احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی نیست. این موضوع برای حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی توسعه‌دهنده متعهد شده است که اطلاعات شخصی شما را هرگز ذخیره نکند.

  • متن باز:

می‌توانید کد منبع کیف پول تراست والت را با این که توسط کارشناسان امنیتی Stateful مورد بررسی قرار گرفته است، به صورت آنلاین چک کرده و از نبود باگ در آن اطمینان پیدا کنید.

  • امکان پشتیبان‌گیری:

ضمن ایجاد یک کیف پول جدید داخل اپلیکیشن Trust Wallet، عبارت بازیابی آن به شما ارائه خواهد شد. آن را باید در مکانی مطمئن یادداشت کنید، چرا که کلید دستیابی مجدد به دارایی شما در صورت بروز هر گونه مشکل نظیر سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه یا تعویض گوشی است. در هر زمان می‌توان داخل اپلیکیشن این عبارت را مشاهده کرد.

آیا امکان تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست والت وجود دارد (چنج کردن ارزها)؟

در کیف پول ““Trust Wallet می‌توانید برخی از ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید (امکان تبدیل برای همه ارزها وجود ندارد). برای اینکار، به صورت زیر عمل کنید:

در صفحه اصلی تراست والت، روی آیکون دو فلش که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

با استفاده از گزینه Swap”” می‌توانید تبدیل ارزها را انجام دهید. برای استفاده از Swap باید کارمزد پرداخت کنید و نسبتاً کارمزد بالایی است. در این بخش، ۲ توکن زیر را باید مشخص کنید:

۱-توکنی که می‌خواهید پرداخت کنید و آن را در کیف پول خودتان دارید (You Pay).

۲-توکنی که می‌خواهید دریافت کنید (You Get).

به صورت پیش‌فرض، ارز BNB به عنوان ارز پرداختی و ارز MITH به عنوان ارز دریافتی فعال است. با کلیک بر روی هر کدام از این ارزها، می‌توانید آنها را به ارز موردنظر تغییر دهید.

برای مثال، ما می‌خواهیم مقداری اتریوم (ETH) به را به تتر (USDT) تبدیل کنیم. مراحل زیر را انجام دهید:

مطابق تصویر زیر روی BNB کلیک کنید.

ارزی که می‌خواهید پرداخت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. در اینحا، ما اتریوم را انتخاب کرده‌ایم.

ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. در اینجا ما تتر را انتخاب کرده‌ایم.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که اتریوم و تتر انتخاب شده‌اند.

در این مرحله مقدار اتریومی که می‌خواهید پرداخت کنید و در ازای آن تتر دریافت کنید را وارد نمایید. برای مثال، ما می‌خواهیم ۰٫۰۵ اتر پرداخت کرده و معادل آن تتر دریافت کنیم (حدود ۱۹ تتر). بعد از وارد کردن میزان ارز پرداختی روی گزینه “NEXT” کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه “NEXT”، صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction) به شما نشان داده می‌شود. اطلاعاتی مانند میزان ارز پرداختی و دریافتی و کارمزد شبکه را مشاهده می‌کنید.

اگر کارمزد و موجودی ارز پرداختی شما برای انجام تراکنش کافی باشد، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ““SEND، معامله را تایید کنید. اما اگر موجودی شما کافی نباشد، مانند تصویر زیر، پیغام “کافی نبودن موجودی اتریوم”را مشاهده می‌کنید. برای اینکه بتوانیم این معامله را انجام دهیم، باید موجودی اتریوم را در کیف پول‌مان افزایش دهیم (ما اینکار را انجام ندادیم، چرا که برای دریافت ۱۹ عدد تتر، باید ۲۸ دلار! کارمزد پرداخت کنیم و کارمزد بالایی است؛ بنابراین از انجام این تراکنش منصرف شدیم).

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای انجام این تراکنش باید ۰٫۰۷۴۶۲ اتر بپردازیم که کارمزد زیادی هست (حدود ۲۸ دلار). برای معاملات کوچک مانند معامله‌ای که ما قصد انجام آن را داشتیم، این کارمزدها اصلاً به صرفه نیست. کارمزد تبدیل ارزها به هم و انجام معاملات در کیف پول‌های ارز دیجیتال بالاست و توصیه می‌کنیم از این کیف پول تنها برای نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

چگونه در تراست والت کد هش معامله را مشاهده کنیم؟

برای هر معامله (چه دریافت و چه ارسال)، در تراست ولت با کلیک بر روی گزینه “MORE DETAILS“، می‌توانید هش معامله را ببینید به صورت خلاصه، برای مشاهده کد تراکنش یا همان کد هش در تراست ولت، چهار مرحله زیر را انجام دهید:

  • رمزارز موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • روی تراکنش موردنظرتان کنید (تراکنش‌های ارسالی یا تراکنش‌های دریافتی).
  • روی بخش “MORE DETAILS” کلیک کنید.
  • یک صفحه وب باز می‌شود که جزئیات تراکنش را به شما نشان می‌دهد؛ مانند Hash”” و “Transaction Fee”

چگونه می‌توانیم از کیف پول تراست والت، پول ریالی یا دلاری برداشت کنیم؟

کیف پول Trust Wallet کیف پولی برای نگهداری، ارسال و دریافت رمزارزهاست و امکان برداشت ریالی یا دلاری در آن وجود ندارد. ارز موردنظر خودتان را به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی یا خارجی انتقال دهید و آنجا بفروشید. مبلغ ریالی یا دلاری معامله به حساب شما واریز می‌شود.

برخی از ویژگی‌های کلیدی Trust Wallet

  • متن‌ باز و کدهای بررسی شده برای ایجاد حداکثر امنیت
  • بدون نیاز به اطلاعات شخصی (محرمانگی تراکنش‌ها)
  • نگهداری کلید خصوصی در دستگاه کاربر
  • مشاهده کامل دارایی‌ها به همراه قیمت و داشتن کنترل کامل بر آنها
  • رمز عبور جداگانه برای حفظ امنیت بیشتر

مزایا و معایب Trust Wallet

مزایا:

  • خرید بیت‌کوین در کمتر از ۵ دقیقه
  • کنترل کلیدهای خصوصی برعهده خود کاربر است.
  • امکان کسب سود از رمز ارزها در خود والت
  • مشاهده کالکتیبل‌ها، توکن‌های NFT و.. در یک مکان
  • تبدیل و اکسچنج کریپتو بدون نیاز به خروج از برنامه
  • ذخیره امن ارز دیجیتال و محافظت در برابر هکرها
  • کیف پول اختصاصی صرافی بایننس

معایب:

  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی
  • عدم وجود نسخه ویندوز و دسکتاپ
  • به اندازه یک کیف پول سخت‌افزاری امنیت ندارد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب