شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTT)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTT)

ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTT)

ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTT)

توکن FTX با نماد FTT نمایش داده می‌شود. ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس، رمزارز اختصاصی صرافی FTX است و برای این صادر شده که انعطاف‌پذیری اکوسیستم خود را افزایش دهد و در معاملات استفاده شود.

این توکن یک توکن ERC-20 است و به عنوان حلقه اتصال اکوسیستم صرافی عمل می‌کند و چندین کاربرد اساسی دارد. کسانی که با صرافی‌های رمزارزی آشنا هستند، می‌دانند که ارز دیجیتال FTX Token عملکرد مشابهی با رمزارز بایننس کوین (BNB) دارد که در صرافی بایننس استفاده می‌شود. از آنجایی که در طول سال‌ها توکن صرافی‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند، سرمایه‌گذاران نیز به آینده ارز دیجیتال FTX Token علاقه‌مند شده‌اند.

صرافی FTX در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. FTX علاوه بر صرافی، یک ارائه‌دهنده ارز دیجیتال بود که به کاربران اجازه می‌داد که با توکن‌های فیوچر و توکن‌های اهرمی وارد بازار ارزهای دیجیتالی شوند. این توکن‌ها بدون استفاده از معاملات مارجین می‌توانند در ترید رمزارزها همان نقش مارجین را ایفا کنند. صرافی اف‌تی‌ایکس به قدری رشد کرده که در آن بسیاری از توکن‌های موجود در بازار، از جمله توکن‌های بسیار جدید نیز وجود دارد.

هدف از ایجاد صرافی FTX این بود که بنیان‌گذاران و معامله‌گران از فعالیت در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولی و معامله در آنها منصرف شوند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس

صرافی FTX از جمله اکسچنج‌های مبتنی بر Antigua and Barbuda مشتقات ارز رمزنگاری شده است که در حال حاضر تبادل بیش از ۲۰۴ کوین را ارائه می‌کند و در می سال ۲۰۱۹ به راه افتاده است. این صرافی خدمات متنوعی از جمله قراردادهای دائمی و تبادل OTC ارائه می‌کند. تیم پشت صحنه این صرافی به نام آلامدا ریسرچ از جمله بزرگترین‌های بازار کریپتوها به شمار می‌روند. آن‌ها تجربه مدیریت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به صورت دارایی‌های دیجیتال و تبادل روزانه بین ۶۰۰ میلیون تا ۱٫۵ میلیارد دلار دارند.

بنیان‌گذاران صرافی FTX با این هدف آن را راه انداختند تریدرها و سرمایه‌گذاران، از فعالیت در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولی و معامله در آنها صرف نظر کنند. این کار از طریق یک مدل نقدینگی ۳ لایه قابل پیاده‌سازی است که کاربران در صورت ضرر می‌توانند از صندوق بیمه برای جبران آن استفاده نمایند. یکی از شروط استفاده از صندوق بیمه، قرار دادن یک وثیقه مالی معتبر مانند رمزارزهای پایدار است که باید با ارزش پولی که از صندوق بیمه برمی‌دارید، مساوی باشد. در واقع این روش همانند بازارهای سنتی سهام عمل می‌کند. همچنین این مدل به تریدرها امکان می‌دهد بدون استفاده از معاملات مارجین یا معاملات آتی، پوزیشن‌های فروش باز کنند و در هنگام کاهش قیمت‌ها هم سود کرده و از سرمایه خود محافظت نمایند.

آن‌ها بعد از برهه‌ای به این نتیجه رسیدند که نقص‌های بسیاری در پلتفرم‌های شبکه‌های بلاک‌چین وجود دارد و به منظور رفع این موارد و همچنین جذب شرکت‌ها و کمپانی‌های مهم به بازار کریپتوها، اقدام به معرفی و ارائه توکن FTX در جولای ۲۰۱۹ کردند. آن‌ها می‌خواستند هم تبادل‌کنندگان حرفه‌ای و هم سرمایه‌گذاران مبتدی انگیزه لازم برای ترید در پلتفرم FTX را داشته باشند. صرافی FTX اولین پلتفرمی بود که در بازار کریپتوها، Index Futures را معرفی کرد.

 

توکن اهرمی FTX

مسلماً بزرگ‌ترین نوآوری ایجادشده توسط صرافی FTX، رمزارزهای اهرمی هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از توکن‌های x3-، x1– یا x3– ایجاد‌شده توسط FTX استفاده کنند. از ماه مارس ۲۰۲۰، معاملات با توکن‌های اهرمی برای بیت‌کوین، اتریوم، ایاس، ریپل، تزوس، بیت‌کوین کش و ده‌ها آلت‌ کوین دیگر قابل انجام است. همچنین توکن‌های اهرمی برای تتر و پاکسسوس و دیگر استیبل کوین‌ها قابل استفاده هستند.

یکی از مزایای توکن‌های اهرمی، این است که نیازی نیست سرمایه‌گذاران وارد معاملات پیچیده فیوچر شوند و می‌توانند با معاملات معمولی همان سود را به دست آورند. با توکن‌های اهرمی، مارجین از بین می‌رود و ارزیابی سوددهی معاملات آسان‌تر می‌شود.

از آنجا که معاملات آتی یا فیوچر معاملات بسیار پیچیده‌ای هستند، بسیاری از سرمایه‌گذاران در درک خطراتی که در مقابل آنها وجود دارد و خطراتی که احتمال از دست دادن سرمایه آنها را افزایش می‌دهد، مشکل دارند.

 

برنامه FTT Token

ارزش اساسی یک رمز مبادله ای، از سودمندی آن رمز یا موارد استفاده ای که دارد، ناشی می‌شود. همچنین یک توکن برای افزایش ارزش خود باید عرضه محدودی داشته باشد. از این رو برنامه های این شبکه را می‌توان به شرح ذیل اعلام نمود.

یکی از ابزارهای مورد انتظار برای هر رمز ارز، تخفیف کارمزد تجارت برای دارندگان این رمز است. البته FTX این انتظارات را تحقق می بخشد و بازرگانان انگیزه خرید توکن‌های FTT را دارند تا هزینه‌های معاملاتی که می پردازند کاهش یابد. هزینه معاملات بسته به میزان FTT برگزار شده از ۳٪ به ۶۰٪ تخفیف می‌یابد.

ضمن آنکه این شبکه با وضع ضوابطی در شبکه، اعلام نموده است که هر یک از دارندگان FTT از صندوق های بیمه پاداش دریافت می‌کنند. اگر بازار گسترده دیگری در بازار ارزهای رمزنگاری شده باشد، می‌تواند FTT را شبیه سهام، حامل سود کند.

 

موارد استفاده توکن FTX

اولین و مهم‌ترین مورد استفاده رمزارزها، همان پول سنتی است که می‌توانید از آن برای خرید در سایت‌هایی که آن‌ها را می‌پذیرند، استفاده کنید. همچنین بسیاری از رمزارزها برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مورد استفاده توکن FTX، کاهش کارمزد معاملات در FTX است. براین اساس، با استفاده از این توکن، کارمزد معاملات، بسته به میزان ارز FTT محاسبه شده و از ۳ تا ۶۰ درصد هزینه معامله کمتر می‌شود. همچنین می‌توانید از این توکن برای معاملات اهرمی خود هم استفاده کنید که توضیحات بیشتر آن، بالاتر رفت. علاوه بر این، می‌توانید از این توکن برای دریافت وثیقه در معاملات هم استفاده کنید.

 

پس‌انداز توکن FTX

برای پس‌انداز هر رمزارزی که خریداری می‌کنید، باید یک آدرس کیف پول دیجیتال اختصاصی و یک والت داشته باشید تا هم کلیدهای عمومی ‌و هم کلیدهای خصوصی (Public/ Private Keys) مربوط به رمزارزهایتان را در خود داشته باشد و هم از آن برای خرید، فروش و تبدیل کریپتوهایتان به هم استفاده نمایید. اگر می‌خواهید این رمزارز را پس‌انداز کنید، به هیچ وجه بیش از مقدار لازم آن را در وبسایت‌های صرافی آنلاین نگهداری نکنید و بلافاصله آن را به والت امن خود منتقل نمایید و حتما از کلیدهای خصوصی رمزارز خود، به خوبی مراقبت کنید.

به دلیل قرار داشتن این رمزارز روی بلاک‌چین اتریوم و توکن ERC-20، می‌توانید توکن‌ آن را روی تمام والت‌های اتریوم نگهداری کنید که از آن جمله می‌توان به My Ether Wallet، اتامیک والت، Mist Wallet، Trust Wallet، Exodus، Jaxx و Coinomi اشاره کرد. بسیاری از این والت‌ها را می‌توانید هم در موبایل و هم در دسکتاپ، در دسترس داشته باشید.

همچنین می‌توانید برای ذخیره این رمزارز و سایر رمزارزهای خود، از والت‌های فیزیکی یا سرد هم استفاده کنید که یک دستگاه الکترونیکی کوچک است و از بهترین انواع آن می‌توان به لجر (Ledger) و‌ترزور (Trezor) اشاره کرد که برخی مدل‌های آن در وبسایت‌های داخلی هم به فروش می‌رسد.

 

خرید و فروش توکن FTX

می‌توانید با استفاده از واحدهای پولی رایج بین المللی، کارت‌های اعتباری و همچنین دیگر رمزارزها، این رمزارز را خریداری کنید. برای اطلاع از صرافی‌هایی که این رمزارز را ارائه می‌کنند، از وبسایت Coin Market Cap، بازدید کنید. ناگفته پیدا است که بهترین راه خرید توکن FTX، خود صرافی FTX است. می‌توانید با سر زدن به این صرافی، با پرداخت ارزهای فیات همانند دلار، یورو و پوند و همچنین رمزارزهای پایه همانند بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین، اقدام به خرید نمایید. امکان تبادل این رمزارز با بیش از ۲۰۰ کوین دیگر هم در این صرافی فراهم است.

اولین گام برای خرید اف تی تی(FTX-FTT) انتخاب یک کیف پول دیجیتالی است که از ذخیره سازی این توکن پشتیبانی کند.

پس از ساخت کیف پول، وارد حساب کاربری خود در سایت پی ۹۸ شوید و مطابق راهنمای تصویری زیر به بخش خرید ارزهای دیجیتال بروید. روی گزینه ارز های موجود کلیک کنید و از لیست موجود توکن FTX را انتخاب نمایید. سپس مقداری که می خواهید از این توکن خریداری کنید را انتخاب نمایید.با نوشتن آدرس ولت و پرداخت صورت حساب خرید شما به پایان میرسد و میزان توکن انتخاب شده شما به صورت خودکار به کیف پولتان واریز می گردد.

کاربرانی که می خواهند ارزهای خارجی، توکن‌ها و ارز های دیجیتال خود را به صورت آنی و با بهترین نرخ به فروش برسانند می‌توانند از خدمات فروش ارزهای دیجیتال پی ۹۸ استفاده کنند. به این منظور وارد بخش فروش ارزهای دیجیتال در پنل کاربری خود بروید و فروش FTX-FTT را انتخاب کنید. سپس مقدار FTT مورد نظر برای فروش را مشخص کنید و به کیف پولی که اعلام می‌شود انتقال دهید تا در کوتاهترین زمان معادل ریالی توکن‌های خود را در حساب بانکیتان دریافت نمایید.

 

پرداخت کارمزد با ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس

تخفیف در کارمزد معاملات یکی از انتظاراتی است که از صرافی‌ها وجود دارد. بنابراین معامله‌گران برای خرید توکن‌های FTX Token این تخفیف‌ها را دریافت می‌کنند تا هزینه معاملات آنها کاهش یابد و به معامله بیشتر ترغیب شوند. کارمزد معاملات، بسته به میزان ارز FTT محاسبه شده و از ۳ تا ۶۰ درصد هزینه معامله کاهش می‌یابد.

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس

از مزایای اصلی اف تی تی بی نیازی در شرکت در معاملات آتی است و در واقع سرمایه گذاران به واسطه آن می‌توانند مستقیم در معامله های اسپات صرافی‌ها از مزایای معاملات فیوچرز بهره مند شوند. دیگر مزیت این ارز دیجیتالی همکاری آن با صرافی بایننس و در نتیجه از بین رفتن معاملات مارجین (توسط شخص ثالث) بخاطر وجود توکن‌های لوریج (اهرمی)است و کسب سود از معاملات را راحت می‌کند.

با وجود امکانات فراوان و انواع خدمات صرافی FTX و نکات مثبت توکن این صرافی (اف تی تی) امری محدود کننده بر استفاده ی آن وجود دارد و آن وجود تحریم های وارده بر ایران است. لازم به ذکر است که با استفاده از IP های مجاز کشور های دیگر می‌توانید از خدمات این صرافی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب