شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال نانو (NANO)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو Nano از جمله رمز ارزهایی می‌باشد که برای تسهیل پرداخت‌های ایمن و فوری بدون کارمزد طراحی شده است. این ارز دیجیتال برخی از عمده‌ترین محدودیت‌های مالی قدیمی و بسیاری از از ارزهای رمزپایه مدرن را برطرف می‌کند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت ارز دیجیتال نانو یک پلتفرم نظیر به نظیر است که از یک ساختار داده و شبکه بلوک منحصر به فرد استفاده می‌کند تا به کاربران اجازه دهد بدون اتکا به واسطه‌های متمرکز به راحتی ارزش را به یکدیگر منتقل کنند.

ارز دیجیتال نانو از الگوریتم DAG یا گراف جهت‌دار غیر مدور استفاده می‌کند. از جمله مزایای این الگوریتم مقیاس‌پذیری شبکه به همراه کارمزد پایین می‌باشد.

DAG نوع متفاوتی از ساختار داده است که مانند یک پایگاه داده اطلاعات مختلفی را به یکدیگر متصل می‌کند. در یک ارز رمز نگاری شده مبتنی بر DAG، هر راس در ساختار نشان‌دهنده یک معامله است. در اینجا مفهومی از بلوک وجود ندارد و همچنین برای گسترش پایگاه داده استخراج مورد نیاز نیست.

DAG که مخفف عبارت Directed Acyclic Graph و به معنای گراف جهت‌دار غیر مدور است، سیستمی شبیه یک زنجیره نیست اما همانطور که از نامش پیداست بیشتر شبیه به یک گراف است. این امکان وجود دارد که مدل DAG به لطف ساختار موثرتری که برای ذخیره‌سازی داده‌ها و پردازش معاملات به صورت آنلاین دارد، جایگزین مناسب‌تری برای بلاک‌چین باشد.

در واقع در این الگوریتم شما دیگر شاهد ساختار داده بلاک‌چینی نخوا‌هید بود و تراکنش‌ها به صورت غیر همزمان انجام می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت از این سیستم برای تایید تراکنش‌های Nano استفاده می‌شود.

 

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال نانو

رمز ارز نانو در ابتدا در سال ۲۰۱۵ توسط شخصی به نام “Colin LeMuhieu” که مهندس نرم‌افزار با سال‌ها تجربه قبلی در زمینه نرم‌افزارهای رایانه‌ای می‌باشد، با نام “RainBlocks” راه اندازی شد. اما پس از چند سال تیم بنیان‌گذار این ارز دیجیتال تصمیم به تغییر نام تجاری این ارز گرفت.

دلیل این تغییر نام بسیار ساده بود زیرا نام اولیه با سلیقه مخاطبان اصلی این رمزارز مطابقت نداشت. در واقع با تغییر نام این رمز ارز معاملات آنها نیز افزایش یافت. به همین دلیل شما ممکن است اغلب با کوین نانو به عنوان کوین XRB روبرو شوید.

 

عملکرد ارز دیجیتال نانو

به طور ساده و مختصر می‌توان بیان کرد که ارز دیجیتال نانو به راحتی داده‌های تراکنش ورودی و خروجی را در بلوک‌های تعیین شده و جداگانه در بلاک‌چین شخصی ذخیره می‌کند. به همین دلیل، کیف پول شما همیشه به روز و ایمن نگه داشته می‌شود و در عین حال زنجیره بلوک به راحتی کار می‌کند. در واقع هدف و ایده کلی این ارز دیجیتال به صورتی است که ساختار آن تنها برای مقیاس پذیری تلاش می‌کند.

تیم ارائه‌دهنده این ارز دیجیتال، سریع‌ترین تراکنش‌های ممکن را در زمینه ارزهای دیجیتال متمرکز ارائه می‌دهد و در هنگام استفاده از ارز دیجیتال نانو در تراکنش‌ها و معاملات هیچ کارمزدی وجود ندارد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال نانو

  • تراکنش سریع:

انجام معاملات این رمز ارز بسیار سریع صورت می‌گیرد به طوری که می‌توان گفت معاملات نانو در کمتر از یک ثانیه به نتیجه نهایی می‌رسد. این سرعت انجام تراکنش‌ها باعث میشود تا ارز دیجیتال نانو برای معاملات تجاری مناسب باشد، زیرا دیگر افراد نگران تاخیر در انجام تراکنش‌ها نیستند.

  • عدم دریافت کارمزد:

معاملات نانو کاملا رایگان است. در واقع دیگر نیازی به کارمزد تراکنش نیست. این ویژگی باعث می‌شود تا رمز ارز نانو به یک راه حل ایده‌آل برای پردازش تراکنش‌ها تبدیل شود. زیرا کاربران هنگام پرداخت‌های ناچیز دیگر نگران پیش پرداخت هزینه‌های بالقوه گران تراکنش نیستند.

  • ساختار منحصر به فرد:

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این ارز دیجیتال در ساختار خود از الگوریتم DAG یا گراف جهت‌دار غیر مدور استفاده می‌کند. این ساختار بسیار قابل اعتماد است و به نانو این امکان را می‌دهد تا ۱۰۰۰ معامله در ثانیه را پردازش کند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال نانو

  1. کیف پول Ledger Nano S
  2. کیف پول Natrium
  3. کیف پول Nano Android Wallet
  4. کیف پول Nano IOS Wallet
  5. کیف پول Canoe Wallet
  6. کیف پول Guarda Wallet

 

آیا می‌توان نانو را بدون خرید آن تست کرد؟

نانو کاملاً کم هزینه است و به شما امکان می‌دهد با faucets یا شیرهای Cryptocurrency  مقدار کمی نانو به کیف پول خود منتقل کنید و این ارز را تست کنید.

 

نانو چقدر مقیاس پذیر است؟

اکثر ارزهای غیرمتمرکز توسط پروتکل محدود می‌شوند، مانند محدودیت ۷ تراکنش در ثانیه بیت‌کوین. نانو با سخت‌افزار گره‌های خود مقیاس‌پذیر می‌شود و این بدان معناست که هیچ محدودیتی ندارد. در حالی در نانو بیشتر از ۱۰۰ تراکنش در ثانیه ثبت شده است، همچنین تراکنش‌های زیر یک ثانیه نیز به کاربران ارائه شده است.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه ارز دیجیتال نانو چقدر است؟

تراکنش‌‌ها در شبکه نانو بدون دریافت کارمزد از کاربران و کاملاً رایگان انجام می‌شوند. ارز دیجیتال نانو می‌تواند چیزی در حدود هفت هزار تراکنش را در ثانیه انجام دهد و بیت‌کوین تنها می‌تواند ۷ تراکنش در هر ثانیه را پردازش کند و اتریوم نیز ۱۵ و ریپل ۱۵۰۰ تراکنش.

 

بلاک‌چین نانو یا Block-lattic چگونه عمل می‌کند؟

واژه BlockLattice به ترکیبی از ۲ سیستم بلاک‌چین سنتی و DAG ارجاع داده می‌شود. DAG یکی از روش‌های سازماندهی داده است. در بلاک‌چین‌های سنتی زمانی که تراکنشی صورت می‌گرفت، اطلاعات آن در بلاک‌هایی با فضا و اندازه مشخص و از پیش تعیین‌شده قرار می‌گرفت و در نهایت مجموع این بلاک‌ها به ایجاد بلا‌ک‌چین می‌انجامید. اما در تکنولوژی DAG این امکان وجود دارد که شما تراکنش‌ها را در فضای بیشتری قرار دهید و چگونگی قرارگیری آنها در فضایی بزرگ‌تر از بلاکچین را مدیریت کنید.

نکته حائز اهمیتی که در مورد شبکه DAG وجود دارد این است که این شبکه مقیاس پذیر است و این چیزی است که بلاکچین‌های سنتی از آن بی‌بهره بودند. با وجود این نکته مثبت، امنیت در این شبکه از بلاک‌چین‌های سنتی پایین‌تر است. ارز دیجیتال نانو با ترکیب و استفاده از هر دوی این شبکه‌ها به ایجاد بلاک‌چینی پرداخته است که به طور هم‌زمان از مقیاس پذیری DAG و امنیت بلاک‌چین سنتی برخوردار باشد.

 

تفاوت Nano با دیگر ارزهای دیجیتال

Nano در واقع آمده است که مشکلات بزرگ موجود در تکنولوژی بلاک‌چین را از بین ببرد.

این تکنولوژی با تمام مشکلات و معایبش توسط بیت‌کوین، اتریوم و ده‌ها رمزارز دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و Nano به جنگ آن‌ها آمده است.

مشکلاتی مانند، زمان طولانی انجام تراکنش‌ها، هزینه بالای آن‌ها و مصرف انرژی زیاد باعث شده‌اند که Nano توجهش را روی اینگونه مسائل بگذارد.

تمام ابزاری که Nano برای حل این مشکلات دارد همان اختصاص دادن یک بلاک‌چین شخصی به کاربران خودش است. چیزی که دیگر ارزهای دیجیتال از آن استفاده نمی‌کنند.

 

مزایای ارز نانو (NANO)

مهم‌ترین مزایای ارز نانو عبارتند از:

  • کاربری ساده
  • تراکنش‌هایی بدون کارمزد و کاملاً رایگان
  • سازگار با محیط زیست از نظر مصرف انرژی
  • انجام تراکنش‌‌ها بصورت آنی و در کمتر از کسری از ثانیه
  • کارمزد‌های بالا برای تراکنش‌‌های اسپم

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب