شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال هارمونی (Harmony ONE)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال هارمونی (Harmony ONE)

ارز دیجیتال هارمونی (Harmony ONE)

ارز دیجیتال هارمونی (Harmony ONE)

پروژه ارز دیجیتال هارمونی یک پلتفرم بلاک‌چینی غیرمتمرکز است و به عنوان پلی میان مقیاس پذیری و تمرکززدایی عمل می‌کند. توسعه این پروژه با شعار تمرکززدایی در مقیاس و با تمرکز بر انتقال داده و ایجاد بازارهایی برای توکن‌های قابل تعویض و توکن‌های غیرقابل تعویض، صورت گرفته است. علاوه‌ بر این، تیم پروژه هارمونی به کاربران خود وعده داده است که انتقالات را با تأخیر و کارمزد حداقلی به انجام برساند. پروژه ارز دیجیتال هارمونی با به انجام رساندن و محقق ساختن این وعده‌ها در تلاش است که ‌در آینده به زیر ساختی برای اقتصاد غیرمتمرکز تبدیل شود.

 

اهداف پروژه ارز دیجیتال هارمونی

  • از بین بردن محدودیت‌های ساختاری موجود برای تبدیل رمزارزها به ارز قابل مبادله
  • تعداد تراکنش‌های بیشتر در پلتفرم هارمونی به نسبت شبکه‌های دیگر
  • بهبود سرعت و مصرف انرژی با استفاده از روش اجماع ارز دیجیتال هارمونی

 

هارمونی در تلاش برای دستیابی به چه چیزی است؟

توسعه هارمونی بر این ایده متمرکز بود که هیچ پلتفرمی به میزان مناسبی از تعادل بین عدم تمرکز و مقیاس پذیری دست پیدا نکرده است. این موضوع به تفصیل در وایت پیپر پروژه توضیح داده شده است. بر این اساس، پروژه ارز دیجیتال هارمونی قول می‌دهد محصول خود را با اهداف زیر تحویل دهد:

هارمونی می‌خواهد از محدودیت‌های ساختاری مانع از تبدیل ارزهای دیجیتال به پول دیجیتالی واقعی خلاص شود. این مسئله در درجه اول به مشکل مقیاس پذیری اشاره دارد. مسئله‌ای که بیت‌کوین با آن روبرو شده و محبوبیت آن باعث افزایش ترافیک و  هزینه‌های استفاده از سیستم پرداخت آن شده است.

هارمونی از فناوری خرد عمیق استفاده خواهد کرد. این فناوری نه تنها اعتبارسنجی تراکنش و ارتباطات شبکه، بلکه وضعیت بلاک‌چین را نیز پوشش می‌دهد. پیشنهاد این بلاک‌چین برای مقیاس پذیری کامل مبتنی بر خلاص شدن از رویکرد مدولار و تلاش برای حل اجماع “در مقیاس” است. این شامل بهینه سازی‌هایی است که به چندین لایه الگوریتم اجماع، شبکه و سیستم‌ها برای بهبود عملکرد بدون آسیب رساندن به تمرکز زدایی اضافه می‌شود.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال هارمونی

  • زیرساخت متن‌باز برای داده‌های جهان
  • مقیاس جهانی برای پلتفرم بازار
  • پیدایش اقتصادهای غیرمتمرکز و قابل‌ اعتماد
  • غیرمتمرکزسازی مقیاس‌پذیر

اجزای اصلی فنی هارمونی را به موارد زیر تقسیم کنیم:

  1. اجماع PoS با استفاده از طرح امضای BLS
  2. تقسیم حالت تطبیقی
  3. شبکه و توزیع

 

هارمونی با بلاک‌چین عمومی چه تفاوتی دارد؟

هارمونی برخلاف رقبایش تنها بر روی کارایی توان عملیاتی (تعداد تراکنش در هر ثانیه) متمرکز نیست، بلکه به تعداد نودهایی که در شبکه‌ی بلاک چینی غیرمتمرکز شرکت می‌کنند نیز اهمیت می‌دهد.

 

با پلتفرم هارمونی چه می‌توان ساخت؟

برنامه‌های کاربردی متنوعی که نیاز به غیرمتمرکزسازی و شبکه‌ای با توان عملیاتی بالا دارند از بازی‌ها گرفته تا مبادلات غیرمتمرکز و بازارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند بر بستر هارمونی توسعه پیدا کنند.

 

امنیت شبکه ارز دیجیتال هارمونی چگونه است؟

ارز دیجیتال هارمونی نسخه تازه‌ای از پروتکل اجماعی اثبات سهام (PoS) را معرفی می‌کند. این روش که به آن اثبات سهام موثر (EPoS) می‌گویند، اجازه می‌دهد تا هم زمان از بسیاری اعتبارسنج استفاده شود. این شیوه اجماعی مطابق با مفهوم شاردینگ بهره برده در شبکه ارز دیجیتال هارمونی توسعه یافته است.

برعکس مکانیزم‌های اجماعی اثبات کار (PoW)، EPoS  برای زمان پردازش با سرعت بیشتر و مقیاس پذیری بهتر تولید شده است. در حالی که PoW به نیروی الکتریکی و رایانشی بسیاری نیاز دارد، شیوه‌های اجماعی سهام‌گذاری به تعداد بسیاری از دارندگان ارزش، که اعتبارسنج می‌شوند، وابسته است.

هارمونی همچنین به دنبال بیشتر شدن انگیزه سهام‌گذاری بیشتر برای جذب بیشتر اپراتورهای نود می‌باشد. طرح   Harmony Open Staking  تعامل با شبکه را افزایش می‌دهد و سهامداران با بیشترین مقدار توکن ONE را انگیزه می‌دهد و تشویق می‌کند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال هارمونی

  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول تراست
  • کیف پول کوینومی

 

مزایای پلتفرم و توکن هارمونی

شبکه اصلی هارمونی با تمرکز بر سرعت پردازش و اعتبارسنجی انقلابی در تکنولوژی بلاک‌چین است. با معرفی فرایند خرد کردن، این شرکت بار اعتبارسنجی گره را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در راستای حصول اطمینان از محافظت از گره‌ها و ایمن‌سازی اعتبارسنجی، هارمونی عملکرد تصادفی قابل تایید (VRF) را برای عضویت خرده پا بی‌طرفانه و غیرقابل پیش‌بینی معرفی کرد.

این به این معناست که گره‌ها و اعتبارسنج‌ها به طور تصادفی اختصاص داده و دوباره تعیین می‌شوند. برنامه Harmony Grants پروژه ابتکاری است که هدف آن حمایت از نوآوری و جذب توسعه‌دهندگان به شبکه اصلی هارمونی است.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب