شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

ارز دیجیتال پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک پلتفرم مبادله غیر‌متمرکز (صرافی غیر‌متمرکز) برای مبادله توکن‌های BEP20 در یک بلاک‌چین به نام اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain) است. این بلاک‌چین مخصوص صرافی بایننس است. ارز دیجیتال پنکیک سواپ از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند که در آن کاربران از طریق استخرهای نقدینگی ترید می‌کنند. این استخرها با دارایی کاربران پر می‌شوند. کاربران توکن‌های BEP20 خود را به استخر نقدینگی واریز می‌کنند و در ازای آن، توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی یا LP دریافت می‌کنند. کاربران در شبکه پنکیک سواپ می‌توانند از این توکن‌ها برای پرداخت بخشی از هزینه‌های معاملاتی استفاده کنند. توکن‌های LP را توکن‌های FLIP نیز می‌نامند.

پروتکل ارز دیجیتال پنکیک سواپ (Pancake Swap) همچنین به کاربران امکان می‌دهد که توکن‌های کیک (CAKE) و SYRUP را تولید کنند.

در فارمینگ، کاربران می‌توانند توکن‌های LP را در استخرها واریز کنند و در قبال آن به کاربران توکن کیک (CAKE) پاداش داده می‌شود. کاربران می‌توانند توکن‌های CAKE را برای دریافت SYRUP استفاده کنند. همچنین قابلیت توکن کیک به عنوان توکن‌ حاکمیتی، قابلیت و ارزش بیشتری را برای رمزارز پنکیک سواپ به همراه خواهد داشت.

احتمالاً از خود پرسیده‌اید که آیا پنکیک سواپ از یونی سواپ بهتر است یا نه؟ پاسخ کوتاه منفی است، اما نقدینگی زیادی در پنکیک سواپ وجود دارد که آن را به یک تبادل غیرمتمرکز عالی تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پنکیک سواپ در بلاک‌چین اسمارت چین بایننس است و BSC کاملاً غیرمتمرکز نیست، ما مرددیم که آن را یک مبادله غیرمتمرکز واقعی بنامیم. عدم تمرکز کامل به هر حال مزایای خود را دارد.

استفاده از پنکیک سواپ بسیار سریعتر و ارزانتر از یونی سواپ است و دارای نقدینگی مشابهی است. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر می‌خواهید توکن‌های ERC-20 را معامله کنید، باید از پل بایننس که به اتریوم وارد و خارج می‌شود استفاده کنید، که بسته به مقدار کارمزد، برای برخی گران است. استفاده از پنکیک سواپ برای کسانی که قبلاً دارای توکن BEP-20 بوده و مشتاق ادامه فعالیت‌های خود در بایننس اسمارت چین BSC هستند، بهترین تجربه است.

 

توکن کیک (CAKE)

توکن کیک (CAKE) توکن اختصاصی ارز دیجیتال پنکیک سواپ است. این ارز دیجیتال بر بستر شبکه بلاک‌چین اختصاصی بایننس (BEP-20) قرار گرفته است. در حال حاضر به ازای هر بلاک جدید تعداد ۲۵ توکن کیک به افراد پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه در هر روز ۳۰ هزار بلاک جدید به شبکه اضافه می‌شود، هر روز تعداد ۷٫۵۰۰٫۰۰۰ توکن کیک به شبکه اضافه خواهد شد.

در حال حاضر توکن CAKE در جایگاه ۸۴ام در سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. حجم بازار این ارز دیجیتال در زمان نگارش مقاله چیزی حدود ۳۷۸ میلیون دلار است. در حال حاضر عرضه کل این توکن چیزی حدود ۱۷۴ میلیون دلار است و از این مقدار چیزی حدود ۱۱۱ میلیون توکن کیک در گردش هستند. تعداد عرضه نهایی این توکن در حال حاضر در دسترس نیست.

 

چه کارهایی می‌توانید در PancakeSwap انجام دهید؟

فارمینگ و استیکینگ

PancakeSwap این امکان را به شما می‌دهد که توکن حاکمیتی CAKE را فارم کنید.

در فارمینگ، می‌توانید توکن‌های LP خود را واریز کرده و در فرآیندی قفل کنید و در ازای آن به شما توکن CAKE پاداش داده می‌شود.

 

راهنمای استفاده از پنکیک سواپ

استفاده از پنکیک سواپ بسیار آسان است. ابتدا باید به وب‌سایت آن به آدرس pancakeswap.finance مراجعه کرده و والت خود را به آن وصل کنید. شما می‌توانید از تراست والت (Trust Wallet)، متاماسک (MetaMask)‌، بایننس چین والت (Binance Chain Wallet) و والت کانکت (WalletConnect) استفاده نمائید.

همان‌طور که گفته شد، حتی اگر کیف پول شما مبتنی بر اتریوم باشد، پنکیک سواپ از آن پشتیبانی می‌کند. این بدان دلیل است که این پلتفرم بر روی بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) ساخته شده که از قابلیت همکاری بین کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌نماید.

در پنکیک سواپ، گزینه‌هایی برای مبادله توکن‌ها یا تامین نقدینگی در بخش استخرها وجود دارد. همچنین اگر به بخش‌های دیگر نگاه کنید، می‌توانید فارمینگ را شروع کنید. می‌توان توکن‌های CAKE بر روی شبکه این صرافی را فارم کرد. اما قبل از شروع به انجام این کار، ابتدا باید نقدینگی موجود در Pancake Swap را تامین کرده تا بتوانید رمز ارز CAKE را به عنوان پاداش کسب کنید. می‌توان رمز ارزهای CAKE بدست آمده را به صرافی برگردانید و در ازای آن‌ سود دریافت کنید. همچنین می‌توان با مشارکت در سایر استخرهای نقدینگی، توکن‌های دیگری به عنوان پاداش دریافت نمود.

 

پنکیک سواپ چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

توسعه‌دهندگان پنکیک سواپ به ساخت یک صرافی غیرمتمرکز معمولی مانند سایر رقبا قانع نبوده و ویژگی‌های دیگری به پلتفرم خود اضافه کرده‌اند. این ویژگی‌ها شامل بستری برای عرضه اولیه فارمینگ (IFO)، و یک بازار برای توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) است.

علاوه بر این، پنکیک سواپ برای تشویق کاربران خود، فعالیت‌هایی چون قرعه‌کشی دارد. کاربران می‌توانند هر شانس را با مقدار مشخصی توکن پنکیک (CAKE) خریداری کنند و شانس خود را افزایش دهند. علاوه بر این، هولدرهای توکن CAKE بر روند پیشنهادات افزودن استخرهای توکن جدید به پروتکل پنکیک سواپ نظارت می‌کنند.

 

هزینه‌های پنکیک

اگر با سایر AMM ها مانند Uniswap و Sushiswap آشنا باشید، سیستمی را می شناسید که به موجب آن کاربران نقدینگی استخرها را تأمین می‌کنند و در ازای آن نشانه های LP (تأمین کننده نقدینگی) دریافت می‌کنند.

این نشانه‌های LP به دارندگان این حق را می‌دهد که بخشی از هزینه‌های معاملاتی تولید شده در سیستم عامل را دریافت کنند. هزینه معاملات در پنکیک سواپ ۰٫۲٪ پایین است، ۰٫۱۷٪ به تأمین‌کنندگان نقدینگی و ۰٫۰۳٪ باقیمانده به خزانه داری PancakeSwap پرداخت می‌شود، جایی که برای پایین نگه داشتن عرضه سوختند.

 

بهترین کیف پول‌های توکن کیک (CAKE)

  • تراست ولت
  • متاماسک
  • کیف پول بایننس

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب