شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال چیا (Chia)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال چیا (Chia)

ارز دیجیتال چیا (Chia)

ارز دیجیتال چیا (Chia)

ارز دیجیتال چیا در تاریخ سوم ماه می (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) با قیمت حدودی ۱,۶۰۰ دلار وارد بازار شد. در همان روز بهای آن تا ۱۸۱۹ دلار هم اوج گرفت ولی بعد از ۶ ساعت قیمت آن تا ۷۰۰ دلار سقوط کرد. این ارز دیجیتال توسط برام کوهن (Bram Cohen) خالق “بیت‌تورنت” شکل گرفت.

جالب است بدانید که این ارز دیجیتال ادعا کرده که سازگار با محیط زیست است. سایت رسمی آن www.chia.net است.

Chialisp جدیدترین زبان برنامه نویسی Chia است که قدرتمند، قابل کنترل آسان و ایمن است.

 

استخراج ارز دیجیتال چیا (Chia)

ارز دیجیتال چیا (Chia) همانند بیتکوین، اتریوم و … دارای قابلیت استخراج است. ​برای استخراج کوین‌های این ارز نیازی به کارت گرافیک نیست. بلکه این ارز برای استخراج، از فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و به سراغ قطعات با مصرف انرژی بالا مانند کارت‌های گرافیک و ASICها نمیرود. اگرچه چنین رویکردی برای گیمرها خبر خوبی محسوب می‌شود، اما برای بازار هارد دیسک و حافظه SSD می‌تواند خبر بدی باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ماین چیا بر اساس سایت رسمی خود ارز چیا به صورت زیر است:

  • Quad core 1.5Ghz CPU (must be 64 bit)
  • ۲ GB Ram
  • Python 3.7 and above

رمزارز چیا و بحران در بازار هارد دیسک

اگرچه ارز دیجیتال چیا نسبت به رمزارزهای دیگر مزایای زیادی دارد و انرژی کمتری مصرف میکند، اما نگرانی دیگری میان کارشناسان شکل گرفته و آن، کمبود شدید هارد دیسک و حافظه SSD است. بنابراین کاربران عادی و گیمرها دوباره با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند برای سوار کردن کامپیوتر موردنظرشان، به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. قبل از ظهور این ارز دیجیتال با بالارفتن قیمت ارزهای دیجیتال مخصوصا اتریوم قیمت کارتهای گرافیک بسیار بالا رفت و حتی کمیاب شد.

اگرچه رمزارز Chia نسبت به رمزارزهای دیگر مزایای زیادی دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند، اما نگرانی دیگری میان کارشناسان شکل گرفته و آن، کمبود شدید هارد دیسک و حافظه SSD است. بنابراین کاربران عادی و گیمرها دوباره با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند برای سوار کردن کامپیوتر موردنظرشان، به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب