شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال کرو دائو توکن (CRV)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال کرو دائو توکن (CRV)

ارز دیجیتال کرو دائو توکن (CRV)

ارز دیجیتال کرو دائو توکن (CRV)

ارز دیجیتال کرو دائو توکن، یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین‌ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال کرو دائو توکن در ژانویه ۲۰۲۰ راه اندازی شد و مترادف با پدیده امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است.

در ماه آگوست، کرو یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) را راه اندازی کرد، که CRV توکن داخلی آن می‌باشد. دائو از ابزار ساخت مبتنی بر اتریوم «آراکون» برای ایجاد اتصال چندین قرارداد هوشمند استفاده شده برای نقدینگی واریز شده کاربران استفاده می‌کند. موضوعاتی از قبیل حاکمیت، از نظر وزن و جنبه‌های دیگر با آراگون متفاوت است.

چه کسانی بنیانگذار curve هستند؟

بنیانگذار این شرکت مایکل اگروف دانشمند روسی است که  تجربه‌های مختلفی در زمینه شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال دارد.

در سال ۲۰۱۵، او بنیانگذار و مدیر CT NuCypher شد و در آن زمان یک کسب و کار با ارزهای دیجیتال که زیرساخت‌ها و پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی را حفظ می‌کند، راه‌اندازی کرد.

در حقیقت می‌توان گفت تیم منظم Curve بخشی از ساختار تخصیص CRV هستند که  طبق برنامه دو ساله واگذاری، توکن‌ها را به عنوان بخشی از برنامه اولیه راه‌اندازی می‌کنند.

چه چیزی کرو دائو را منحصربه‌فرد می‌کند؟

کرو دائو با دنبال کردن وظایف خود به عنوان یک بازارساز خودکار، به ویژه برای معاملات استیبل کوین‌ها، مورد توجه قرار گرفته است.

راه‌اندازی دائو و ارز دیجیتال Curve Dao Token با دقت به استفاده از این توکن برای مشارکت در مدیریت پلتفرم، سودآوری بیشتری برای کرو به دنبال داشت؛ زیرا که یکی از موارد استفاده از این توکن، پاداش ‌دهی آن به کاربران در ازای تأمین نقدینگی و مالکیت و نگهداری آن است.

رشد چشمگیره معاملات دیفای و بازگرداندن مقدار زیادی از نقدینگی و سودهای مرتبط با آن به کاربران توسط بازارسازهای خودکار، ماندگاری توکن کرو دائو را تضمین کرده است.

به این ترتیب، می‌توان گفت که کرو برای هر کسی که در فعالیت‌های دیفای مانند ییلد فارمینگ (Yield farming) و استخراج نقدینگی مشارکت دارد و همین طور افرادی که به دنبال به حداکثر رساندن سود دهی بدون ریسک از طریق نگهداری استیبل کوین‌ها هستند، گزینه مناسبی است.

این پلتفرم با کسر کارمزد ناچیز که به تأمین‌ کنندگان نقدینگی پرداخت می‌شود، درآمد کسب می‌کند.

تعداد توکن‌های کرو (CRV) در گردش چقدر است؟

ارز دیجیتال Curve Dao Token (توکن CRV) در آگوست سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این توکن به عنوان یک ابزار مدیریتی، تشویقی، راهی برای پرداخت کارمزدها و همین طور راهی برای کسب درآمد بلند مدت برای تأمین ‌‎کنندگان نقدینگی، عمل می‌کند.

کل عرضه توکن CRV، معادل ۳٫۰۳ میلیارد واحد است که بیشتر آنها (۶۲ %) میان ارائه‌‌دهندگان نقدینگی توزیع می‌شوند. از بین توکن‌های باقی‌مانده نیز، ۳۰ % به سهامداران، ۳ % به کارمندان و ۵ % به نگهداری جامعه اختصاص یافته است. توکن‌های اختصاص ‌یافته به سهامداران و کارمندان طی یک برنامه واگذاری ۲ ساله ارائه خواهند شد.

توکن CRV هیچ ماینینگ اولیه‌ای نداشت و باز کردن تدریجی قفل توکن‌ها به این معنی است که حدود ۷۵۰ میلیون توکن باید ۱ سال بعد از راه‌اندازی در گردش باشند.

امنیت شبکه کرو چگونه تأمین می‌شود؟

کرو خطرات معمول مربوط به واریز وجوه در قراردادهای هوشمند و ترید با بازارسازهای خودکار، یعنی ضرر ناگهانی را به دنبال دارد.

از آنجایی که کرو فقط از استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌کند، خطر حرکت سریع بازارها را کاهش می‌دهد، اما در زمان ایجاد تعادل مجدد در قیمت‌های بازار، کاربران همچنان امکان دارد ضرر کنند.

پلتفرم کرو مورد حسابرسی قرار گرفته است، اما این به آن معنا نیست که کاربران به صورت کامل در برابر خطرات مربوط به این ارز دیجیتال مصون هستند.

کرو (CRV) را از کجا می‌توانید خریداری کنید؟

CRV یک توکن قابل معامله آزاد است و در برابر ارزهای دیجیتال، استیبل کوین و ارز فیات در صرافی‌های معتبر در دسترس است.

این موارد شامل بایننس، اکی اکس، و هوبی گلوبال هستند که تا سپتامبر ۲۰۲۰ سهم عمده از حجم معاملات CRV را در اختیار داشتند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب