شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

ارز دیجیتال کوانتوم یک بلاک‌چین متن‌ باز و نامتمرکز است، همچنین کوانتوم یک پروتکل انتقال دارایی هم محسوب ‌‌می‌شود که قادر است قراردادهای هوشمند را روی چندین ماشین مجازی گوناگون به اجرا دربیاورد. در واقع ‌‌می‌توان این طور گفت که ارز کوانتوم ترکیبی از بیت‌کوین و اتریوم است؛ ترکیبی که توانسته قرارداد‌های هوشمند بلاک‌چین اتریوم را با ثبات موجود در شبکه بیت‌کوین همراه کند.

کوانتوم در واقع با استفاده از کد‌های اصلی بیت‌کوین ساخته شده و توسعه‌دهندگان آن را به شکلی طراحی کرده‌اند که به سادگی با ماشین مجازی اتریوم یا EVM کار کند. همچنین الگوریتم اثبات کار موجود در کد‌های بیت‌کوین نیز با الگوریتم اثبات سهم جایگزین شده است.

QTUM رمزارز رس‌‌می‌‌بلاک‌چین کوانتوم است و از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها استفاده می‌‌شود و در عرضه اولیه سکه، ۱۰۰ میلیون توکن از آن فروش رفت. ماینینگ و استخراج QTUM از طریق پروتکل سهم هوشمند کوانتوم که طبق نسخه سوم الگوریتم اثبات سهم توسعه داده شده، امکان پذیر خواهد بود.

عرضه اولیه سکه QTUM در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و قرار شد که به مدت ۳۰ روز ادامه یابد و جالب اینجا بود که در کم تر از ۵ روز چیزی نزدیک به ۱۵.۶ میلیون دلار در ازای فروش ۵۱ میلیون توکن دریافت شد و به این ترتیب عرضه اولیه کوانتوم به عنوان چهارمین عرضه اولیه بزرگ دنیای رمزارز‌ها شناخته شد.

تاریخچه پروژه کوانتوم (QTUM)

شرکت کوانتوم در ماه مارس سال ۲۰۱۷، به منظور جذب سرمایه، ICO سی روزه خود را راه اندازی نمود. کوانتوم در طی تنها ۹۰ دقیقه پس از شروع ICO خود موفق شد تا ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. در نهایت پس از ۵ روز، کوانتوم با جمع‌آوری مبلغ ۱۵ میلیون دلار توکن‌های خود را به فروش رساند.

براساس وایت پیپر پروژه کوانتوم، درطی ICO این شرکت، ۵۱ درصد از توکن‌ها به فروش رسیده و بین کاربران توزیع شد. در این میان از ۴۹ درصد باقی مانده، ۲۹ درصد از توکن‌ها در شبکه باقی ماند و ۲۰ درصد دیگر نیزبین تیم توسعه‌دهنده تقسیم شد. باتوجه به گفته تیم این پروژه، قرار است که ۸۰ درصد از توکن‌ها در آینده در دست کاربران باشد و ۲۰ درصد نیز در دست تیم کوانتوم.

 

عملکرد ارز دیجیتال کوانتوم

توسعه‌دهندگان کوانتوم آن را به شکلی ساخته‌اند که یک ارز یا ترکیبی از ساختار بیت‌کوین و ماشین مجازی اتریوم ولی معطف‌تر باشد. با استفاده از این طرح ارزی ایجاد کردند که هم از نظر امنیت شباهت به بیت‌کوین دارد و هم مثل اتریوم از قرار دادهای هوشمند بهره ‌‌می‌گیرد.

جالب است بدانید که الگوریتم کوانتوم همان الگوریتم مورد استفاده در بیت‌کوین یعنی SHA_256 است و مثل بیت‌کوین به طریق اثبات سهام و الگوریتم اجماع شبکه کار ‌‌می‌کند. قراردادهای هوشمند به منظور ایجاد تغییر و به صورت کلی اجرا به یک گره کامل نیاز دارند و چنانچه سیستم از پردازش ضعیفی برخوردار باشد ذخیره‌سازی آن محدود خواهد شد. ارز دیجیتال کوانتوم با این روش اجرایی خود موفق به حل کردن مشکل پذیرش و استفاده انبوه از قرار داد‌های هوشمند شده است.

 

هدف ارز دیجیتال کوانتوم

درست است که زمان خیلی زیادی از راه اندازی رمزارز کوانتوم نمی‌گذرد، ولی در همین مدت کوتاه این ارز توانسته است چندین طرح و برنامه که آینده‌اش را تضمین کرده و به اجرا دربیاورد و چندین قرار‌داد مهم را نیز در همین حین امضا کند.

لذا کوانتوم یک طرح جهانی است و هدف اصلی آن ارتباط بین کاربران و یا دنبال کنندگان بیت‌کوین و یا اتریوم در دنیای فناوری بلاک‌چین است. کوانتوم قصد دارد انتقال ارزهای جدید را به صنعت تبدیل نماید.

 

رقبای اصلی ارز کوانتوم کدام ارزها هستن؟

کوانتوم به عنوان پلتفر‌‌می ‌که قادر به طراحی و اجرای قرارداد‌های هوشمنده، می‌تونه آینده‌ای رو بسازه که توی اون تقریبا هر برنامه‌ای به صورت غیر‌متمرکز توی بلاک‌چین‌های مختلف اجرا بشه. اما باید توجه کرد که کوانتوم تنها پلتفر‌‌می ‌نیست که چنین قابلیتی رو داره، این پلتفرم رقبای زیادی رو داره که تقریبا هدف یکسانی رو دنبال میکنن. بعضی از بزرگترین رقبای کوانتوم عبارتند از:

  • اتریوم ETHEREUM

اتریوم که حاصل تلاش‌های شبانه روزی ویتالیک بوترین و هفت بنیانگذار دیگه‌ی اون هستش، در حال حاضر محبوب‌ترین پلتفرم دنیا برای اجرای قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز DeFi هستش. از نظر ارزش بازار اتریوم جایگاه دوم رو به خودش اختصاص داده و گمانه زنی‌های زیادی در مورد اینکه بزودی میتونه جایگاه بیت‌کوین رو تصاحب کنه یا نه وجود داره.

  • ترون TRON

ترون که مدعی هستش سریع‌ترین رشد زنجیره عمو‌‌می ‌جهان رو داره، رقیب بعدی بلاک‌چین کوانتومه. ترون یه بلاک‌چین با عملکرد بالاس که هدف خودش رو زیر ساخت یک اینترنت باز اعلام کرده.

  • بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain

زیر شاخه‌ای از اتریومه که به تازگی به خاطر گسترش سریع اکوسیستم DeFi، هزینه‌های پایین و زمان تایید سریعی که داره، محبوبیت بسیار زیادی رو تونسته بدست بیاره. این پلتفرم از BNB (Binance Coin) به عنوان سوخت برای اجرای قرارداد‌ها و کارمزد‌های شبکه استفاده میکنه.

 

کارمزد ارز کوانتوم QTUM

در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال کوانتوم حتما باید به کارمزد آن دقت داشته باشید، خوشبختانه هزینه کارمزد این ارز دیجیتال ۰٫۰۱ دلار است

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال کوانتوم

  • Paper Wallets
  • ledger nano
  • Mycelium
  • Electrum
  • Jaxx

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال کوانتوم

مزایا:

از مزایا کوانتوم ‌‌می‌توان به پشتیبانی از قراردادهای هوشمند اشاره کرد که در بستر این قراردادها ‌‌می‌تواند معامله‌های بین‌المللی مختلف را به انجام رساند.

مشکل مقیاس‌پذیری یکی از مواردی است که ارزهای دیجیتال دارا ‌‌می‌باشند ارز دیجیتال کوانتوم توانسته است که این مشکل را به خوبی رفع نماید و از مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار باشد.

معایب:

از عیب‌هایی که این ارز دیجیتال دارد این است که به پردازنده‌های بسیار قویی احتیاج دارد با توجه به این پردازنده‌ها هم برق زیادی را مصرف ‌‌می‌کند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب