شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد (BTG)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد (BTG)

ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد (BTG)

ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد (BTG)

ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد یکی از انشعابات بیت‌کوین ‌‌می‌باشد که به منظور رفع محدودیت‌های شبکه بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ ایجاد گردید. بیت‌کوین گلد با نماد BTG یک ‌هاردفورک از شبکه بیت‌کوین به شمار می‌رود که به منظور رفع تمرکز زدایی شبکه بیت‌کوین ایجاد گردید. یکی دیگر از دلایلی که باعث تولد بیت‌کوین گلد شد مشکل استخراج به صورت ناعادلانه آن است بدین معنی که درصورتی که ماینرهای بیشتری داشته باشید، بیت‌کوین بیشتری میتوانید استخراج کنید. به صورت خلاصه دلایل ایجاد بیت‌کوین گلد را می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • استخراج ناعادلانه و انحصاری
  • زمان انتظار زیاد برای تایید تراکنش‌ها یا همان مقیاس پذیری شبکه بیت‌کوین
  • مشکل ناشناس بودن تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین

 

ارز دیجیتال Bitcoin Gold چگونه کار می‌کند؟

شبکه Bitcoin Gold توسط الگوریتم اثبات کار Equihash کنترل می‌شود که خروجی بلاک‌ها را به حافظه موجود برای ذخیره‌سازی اطلاعات انتقال می‌دهد. نحوه کار شبکه بیت‌کوین گلد به‌ گونه‌ای است که در فواصل زمانی مختلف، به‌ روز می‌شود و تغییر می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از دستگاه‌های ASIC برای استخراج، ایده خوبی نباشد؛ چراکه با هر بار تغییر الگوریتم، دستگاه باید سفارشی‌سازی شود. به‌ عبارت‌ دیگر، این احتمال وجود دارد که قبل از آنکه فرآیند استخراج به سوددهی برسد، دستگاه دیگر قابل‌استفاده نباشد.

بیت‌کوین گلد در مقایسه با سایر رمزارزها، از نظر ناشناس بودن به رمزارز Monero شباهت دارد. در واقع، برخلاف اتریوم و بیت‌کوین، Bitcoin Gold هیچ اطلاعاتی از تراکنش‌های انجام‌شده را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد؛ حتی آدرس کیف پول واقعی افراد را!

 

مقایسه بیت‌کوین گلد با ارز فیات

رمز ارز‌ها وضعیت کاملا متفاوتی با ارز‌های فیات از نظر نحوه اداره دارند. تفاوت اصلی در اینجا، تمرکز و عدم تمرکز است؛ قدرت دولتی که ارز فیات را صادر می‌کند، مهم‌ترین فاکتور در تعیین ارزش آن است. به عنوان نمونه دلار آمریکا را نظر بگیرید. دولت این کشور روی قوانین، حجم صدور و دیگر موارد مربوط به سیستم پولی کشور تسلط داشته و می‌تواند بدون اهمیت دادن به نظر اکثریت مردم جامعه، اعمال مورد نظرش نظیر چاپ بیش از اندازه اسکناس را پیش ببرد. دلیل این موضوع، متمرکز بودن سیستم پولی است.

اما رمز ارز‌هایی نظیر بیت‌کوین (و فورک گلد آن) غیر متمرکز هستند، به این معنی که هیچ فرد، تیم، گروه، شرکت یا سازمانی در راس امور قرار نداشته و همه اعضا و استفاده‌کنندگان از شبکه، در تصمیم‌گیری پیرامون آینده سیستم مالی دخیل هستند.

 

اهداف ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد

تیم توسعه بیت‌کوین گلد عقیده داشت استخراج برترین ارز دیجیتال بازار در انحصار ماینر‌های بزرگ قرار داشته و یک رویه کاملا ناعادلانه شکل گرفته است، به طوری که تنها افراد دارای سرمایه کافی می‌توانند در آن فعالیت کرده و به واسطه داشتن پول زیاد، پول زیاد کسب کنند!

در اینجا هدف، بازگرداندن ماینینگ به دست کاربران عادی است. به این ترتیب هر فردی، صرف نظر از سرمایه در اختیارش، می‌تواند حتی با یک کامپیوتر عادی در استخراج شرکت کند. به همین دلیل گفتیم BTG تصمیم دارد Bitcoin اورجینال را مجددا غیر‌متمرکز کند.

یکی از اصلی‌ترین اهداف فورک بیت‌کوین گلد عوض کردن الگوریتمی ‌است که بر مبنای آن استخراج سکه‌های جدیدید صورت می‌گیرد. در الگوریتم اختصاصی Bitcoin Gold به نام Equihash، تلاش بر این است که از اجرای سریع‌تر فرآیند ماینینگ روی دستگاه‌های قدرتمند در مقایسه با کامپیوتر‌های عادی جلوگیری شود.

شاید ابتدا منظور از غیر‌متمرکزسازی مجدد بیت‌کوین را درک نکردید، اما اکنون بهتر می‌توان در این رابطه صحبت کرد. اگرچه Bitcoin غیر متمرکز طراحی شده، اما در عمل، در دست افرادی سرمایه‌دار و دارای مزرعه‌های استخراج قدرتمند، متمرکز است!

بد نیست بدانید بیت‌کوین گلد اولین ‌هارد‌فورک و انشعاب مهم نخستین رمز ارز دنیا نیست. مدتی قبل از این فورک، در همان سال ۲۰۱۷، بیت‌کوین کش متولد شد.

 

ویژگی‌های Bitcoin Gold

از نظر کلی این رمز ارز شبیه نسخه اورجینال خود است، اما تعداد انگشت‌شماری تفاوت مهم وجود دارند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

اما منظور اصلی ما از عدم تمرکز در اینجا، نحوه اداره پلتفرم نیست، چرا که بیت‌کوین اورجینال نیز دارای همین خصیصه بوده و به شکلی مشابه اداره می‌شود. در اینجا منظور، وجود برابری و برقراری عدالت در استخراج کوین‌های جدید است، به طوری که ماینینگ در انحصار افراد سرمایه‌دار قرار نداشته (در دست عده‌ای خاص متمرکز نیست) و همه می‌توانند حتی با داشتن یک سیستم کامپیوتری عادی اقدام به ماینینگ کوین‌های BTG کنند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد

  • کیف پول Atomic (دسکتاپ)
  • کیف پول Coinomi (موبایلی)
  • کیف پول Exodus
  • کیف پول هسته بیت‌کوین گلد Bitcoin Gold Core

 

مزایای ارز دیجیتال بیت‌کوین گلد

با توجه به اینکه بیت‌کوین گلد تا حدی شبیه به بیت‌کوین است، مزایایی که در خصوص بیت‌کوین گفته شد، در مورد این ارز دیجیتال هم صادق است. اما سایر مزایای اصلی این رمزارز عبارت هستند از:

انعطاف‌پذیری:

 ۱ بیت‌کوین گلد (BTG) همیشه و به‌ راحتی به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود.

غیرمتمرکز:

مشابه با سایر ارزهای دیجیتال، این رمزارز هم به‌ صورت غیرمتمرکز و جامعه ‌محور کار می‌کند.

معاملات سریع‌تر:

 با توجه به تغییراتی که در ساختار بلاک‌های بیت‌کوین گلد ایجاد شده است، در هر ثانیه ۲۷ تراکنش قابل انجام است.

ناشناس بودن:

مشابه با مونرو، در شبکه بیت‌کوین گلد، هیچ‌ گونه اطلاعاتی از آدرس کیف پول فرستنده و گیرنده نمایش داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب