شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

سرمایه‌گذاری ۵۰% بانک‌های دنیا در ارزهای دیجیتال

خانه - اخبار - سرمایه‌گذاری ۵۰% بانک‌های دنیا در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری ۵۰% بانک‌های دنیا در ارزهای دیجیتال

بیش از ۵۰درصد بانک‌های بزرگ دنیا در ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از ۱۰۰ بانک بزرگ دنیا که بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت را در اختیار دارند، در پروژه‌های مربوط به حوزه ارز دیجیتال و فناوری بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش کریپتو گلوب، گزارش بلاک دیتا (BlockData) نشان می‌دهد که غول‌های بانکداری جهان مشارکت خود را در فضای ارز دیجیتال از طریق سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه و نهایی پروژه‌ها و کسب‌و‌کارهای فعال در صنعت ارز دیجیتال افزایش داده‌اند. به‌طور دقیق‌تر ۵۵ بانک از ۱۰۰ بانک برتر جهان در فضای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مشارکت این مؤسسات مالی در فضای ارز دیجیتال شامل سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه آنهاست. در این گزارش از بانک‌های بارکلیز (Barclays)، سیتی گروپ (Citigroup) و گلدمن ساکس به‌عنوان فعال‌ترین بانک‌های مشارکت‌کننده در صنعت ارز دیجیتال نام برده شده است. پس از آنها بانک‌های جی‌پی‌مورگان و بی‌ان‌پی پاریباس (BNP Paribas) هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

حمایت این بانک‌ها بخشی از یک جریان بزرگ‌تر است که در آن شاهد رکوردشکنی شرکت‌های بزرگ صنعت ارز دیجیتال در جذب سرمایه اولیه بودیم. تحقیقات بلاک دیتا به ارائه راهکارهای نگهداری امانی از ارزهای دیجیتال اشاره کرده که به یک هدف مهم برای مؤسسات مالی تبدیل شده است.

بلاک دیتا ۳ عامل کلیدی را در مشارکت روبه‌رشد مؤسسات مالی در صنعت ارز دیجیتال مؤثر می‌داند که شامل افزایش درآمد استارتاپ‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، پیشرفت در زمینه‌های قانونی و افزایش تقاضای مشتریان برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.

با افزایش قیمت برترین ارزهای دیجیتال و رسیدن بیت کوین به رکورد تاریخی ۶۴,۰۰۰ دلار در اوایل سال جاری، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارز دیجیتال هم افزایش یافت. در ادامه اما قیمت بیت کوین پیش از بازیابی و بازگشت به سطح ۴۵,۰۰۰ دلار، تا ۳۰,۰۰۰ دلار هم کاهش یافت.

با وجود سقوط بیت کوین از اوج تاریخی، تام لی (Tom Lee)، از اعضای هیئت ‌مدیره شرکت فاندسترت گلوبال ادوایزرز (Fundstrat Global Advisors)، رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار را تا پایان سال کاملاً منطقی می‌داند، چرا که انتظار دارد بازار سهام با کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده رشد کند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب