شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال ریون‌کوین (RVN)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال ریون‌کوین (RVN)

ارز دیجیتال ریون‌کوین (RVN)

ارز دیجیتال ریون‌کوین (RVN)

ارز دیجیتال ریون‌کوین یکی از فورک‌های بیت‌کوین و یکی از معدود سکه‌هایی است که می‌توانید با پردازنده‌ی گرافیکی خود آن را استخراج کنید. در حقیقت، توسعه‌دهندگان ریون‌کوین این بلاک‌چین را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا بتواند در برابر تهدیدات ناشی از ماینرهای ASIC و متمرکز بودن ماینرها مقاومت کند.

توکن و ارز دیجیتال ریون‌کوین یک شبکه نظیر به نظیر است که هدف آن پیاده‌سازی بلاک‌چین خاصی است.

به عنوان یکی از‌هارد‌فورک‌های پیشرفته بیت‌کوین، ارز دیجیتال ریون‌کوین این رمزارز بر قابلیت اتکا،‌ ناشناس بودن،‌ محرمانگی، عمومیت دسترسی و موارد مشابه دیگر اهمیت زیادی می‌دهد.

برخلاف بیت‌کوین و اتریوم، تمرکز ارز دیجیتال RVN بر انتقال مالکیت دارایی‌هاست. هر دارایی که در شبکه منتقل شود با یک توکن بی‌نشانی که به دست یکی از کاربران شبکه و ارز دیجیتال ریون‌کوین ایجاد شده باشد، عرضه می‌شود.

 

تاریخچه ارز دیجیتال ریون‌کوین

پلتفرم ریون‌کوین که پلتفرم ارائه‌دهنده رمز ارز RVN است در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ اعلام و در ۳ ژانویه ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و راه‌اندازی شد. وایت پیپر این رمز ارز توسط Bruce Fenton، Tron Black و Joel Weight منتشر شد. این سه نفر که نام آنها را بردیم قبل از شروع پروژه ریون‌کوین همه تاجر و توسعه‌دهنده بودند.

 

توکن RVN

توکن RVN کوین بومی‌‌بلاک‌چین و ارز دیجیتال Ravencoin است. از این توکن برای پرداخت کارمزدها در شبکه و به عنوان ارزی برای پاداش به توسعه‌دهندگان و ماینرها استفاده می‌شود.

از جمله اصلی‌ترین روش‌های به دست آوردن توکن RVN‌ استخراج یا همان ماینینگ است. این پلتفرم حتی یک راهنمای استخراج برای افراد علاقه‌مند به استخراج RVN فراهم نموده است. Ravencoin را می‌توان در بایننسٰ‌ بیترکس و Cryptobridge خرید. البته در میان این صرافی‌ها تنها بیترکس از نحوه خرید ارز Ravencoin با ارز فیات پشتیبانی می‌کند و در دیگر موارد نحوه خرید ارز Ravencoin وابسته به بیت‌کوین و اتر است.

ریون‌کوین دارای کیف پول دسکتاپ،‌اندروید و البته ایفون است. اخیرا کیف پول مبتنی بر وب نیز برای این رمزارز توسعه داده شده است. هنوز کیف پول سخت افزاری سازگار با این رمزارز وجود ندارد اما به نظر تیم ریون‌کوین در حال مذاکره با لجر و Keepkey است.

 

عملکرد پلتفرم ریون‌کوین Ravencoin

کد ریون‌کوین از بیت‌کوین کپی شده است اما قوانین منحصر به فرد خود را دارد. ریون‌کوین Ravencoin برای همگام‌سازی شبکه خود، از ساز و کار اجماع اثبات کار یا PoW، موسوم به KAWPOW، برای کاهش مانع به استخراج در شبکه خود استفاده می‌کند.

مشابه POW در بیت‌کوین، KAWPOW توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها که از نرم‌افزار ریون‌کوین Ravencoin استفاده می‌کنند، برای ایمن‌سازی شبکه، اعتبار‌سنجی معاملات و توزیع RVN استفاده می‌شود. گفتیم که پلتفرم ریون‌کوین پلتفرمی‌‌برای ساخت توکن‌ها می‌باشد. اما در ادامه می‌خواهیم ببینیم که این توکن‌ها چگونه ساخته می‌شوند.

برای ایجاد توکن جدید، کاربر باید مقدار مشخصی کوین RVN را بسوزاند و یک نام منحصر به فرد برای توکن خود ارائه دهد.

به محض ایجاد توکن، صادرکنندگان می‌توانند خصوصیات ویژه‌ای برای توکن خود مانند مقدار توکن صادر شده، تعداد رقم اعشاری که ممکن است در آن کسر شود و قابلیت انعطاف پذیری آن تعریف کند.

 

اهداف ارز دیجیتال ریون‌کوین

همانطور که در وایت پیپر ریون‌کوین آمده‌است، هدف این ارز دیجیتال به شرح زیر است: “جا به جایی امن و آزاد دارایی‌های مختلف با استفاده از کد متن بازی که به طور مداوم بهبود می‌یابد.”

در ادامه‌ی این وایت پیپر آمده ‌است:

 “به محض اینکه بلاک‌چین‌ها بر اقتصاد جهانی تأثیر بگذارند، عملکرد بازارهای سرمایه نیز تغییر خواهد کرد. در نهایت مرزهای جغرافیایی و حوزه‌های قضایی دولت‌ها به طور فزاینده‌ای کمتر خواهد شد. زیرا تجارت در فراسوی مرزها به شدت آسان خواهد شد. زمانی که ثابت شود که افراد می‌توانند با استفاده از بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر ثروت قابل توجهی را جا به جا کنند، مردم از سراسر جهان خواهان داشتن توانایی مشابه برای دارایی‌های دیگری نظیر سهام، املاک و مستغلات یا کالاهای فیزیکی مانند طلا و نفت هستند.”

 

چه ویژگی‌هایی ارز دیجیتال ریون‌کوین را منحصر به فرد ساخته است؟

با توجه به اینکه ریون‌کوین به عنوان فورک کد بیت‌کوین معرفی شده است، دارای تغییرات اساسی می‌باشد. در این پلتفرم زمان ایجاد بلاک به یک دقیقه کاهش یافته و عرضه کوین آن ۲۱ میلیارد است که ده برابر بیشتر از بیت‌کوین می‌باشد.

با توجه به مطالبی که گفته شد، کاهش زمان ایجاد بلاک و افزایش عرضه کوین در این پلتفرم از جمله ویژگی‌های آن می‌باشد.

 

تفاوت بین بیت‌کوین BTC و ریون‌کوین RVN

ریون‌کوین RVN

بیت‌کوین BTC     

۵۰۰۰RVN

۱۲٫۵BTC  

پاداش بلاک فعلی

۱ دقیقه

۱۰ دقیقه     

زمان بلاک

۲۱ میلیارد RVN

۲۱ میلیون بیت‌کوین 

میزان کل عرضه رمزارز

Kawpow

SHA-256 

الگوریتم استخراج

  • عرضه کل سکه ۲۱ میلیارد به جای ۲۱ میلیون سکه‌ی بیت‌کوین.
  • بلاک تایم از ۱۰ دقیقه به ۱ دقیقه کاهش یافت.
  • پاداش اولیه‌ی بلاک به جای ۵۰ بیت‌کوین به ۵۰۰۰ توکن RVN تغییر کرد.
  • برنامه‌ریزی برای افزودن قابلیت رای دادن، پیام رسانی و پاداش‌های استیکینگ.
  • اضافه شدن توانایی صدور و انتقال دارایی و ایجاد دارایی‌های منحصر به فرد.

 

امنیت

از آنجایی که دارایی‌های بسیار زیادی در بلاک‌چین ریون ذخیره خواهند شد، یکی از اهداف اصلی شبکه‌ی ریون، امنیت است. خود بلاک‌چین ریون کاملاً مشابه بیت‌کوین عمل می‌کند و موارد امنیتی مشترکی با بیت‌کوین دارد.

ریون‌کوین با یک جامعه‌ی استخراج قوی و گسترده فعالیت می‌کند. بحث حریم خصوصی نیز به عنوان یک جنبه‌ی مهم در این بلاک‌چین در نظر گرفته شده‌است. به این صورت که هویت کاربر و آدرس کیف پول وی در بلاک‌چین ریون‌کوین به طور کامل مجزا هستند.

توسعه‌دهندگان همچنین متعهد شده‌اند که شبکه‌ی ریون را به طور مداوم بهبود بخشند. این توسعه‌دهندگان وعده داده‌اند هر فناوری جدیدی که امنیت سیستم یا حریم خصوصی کاربران را بهبود بخشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شبکه‌ی ریون افزوده خواهد شد.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال ریون‌کوین

  • کیف پول دستکتاپ رسمی‌‌ریون‌کوین Ravencoin
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور Trezor
  • کیف پول موبایلی رسمی‌ریون‌کوین Ravencoin

 

مزایای شبکه ارز دیجیتال ریون‌کوین

  • زمان ایجاد هر بلاک یک دقیقه است.
  • امکان ایجاد دارایی و قابلیت انتقال پیام.
  • امکان انتقال هر چیزی که می­تواند به‌عنوان ارزش استفاده شود.
  • تعداد ۲۱ میلیارد کوین قابل صادر شدن است.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب