شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال سلوو (CELO)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال سلوو (CELO)

ارز دیجیتال سلوو (CELO)

ارز دیجیتال سلوو (CELO)

اگر بخواهیم ارز دیجیتال سلوو را به صورت مختصر به شما معرفی نماییم می‌توان گفت Celo بستری است که به عنوان زیر ساخت پرداخت جهانی ارزهای رمز پایه فعالیت می‌کند و کاربران تلفن هوشمند را مورد هدف خود قرار داده است.

هدف ارز دیجیتال سلوو Celo این است که فعالیت‌های مالی به واسطه توانایی پرداخت برای ارسال و از هر شماره تلفنی در جهان، برای همه در سراسر جهان قابل دسترسی باشد. علاوه بر پرداخت‌های اساسی، سلو می‌تواند از توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان DApp‌ها در بلاک‌چین خود پشتیبانی کند.

Celo از شماره تلفن‌های همراه کمی‌‌شبیه به کلیدهای عمومی‌در بلاک‌چین‌های دیگر استفاده می‌کند که می‌توانید برای آن پول بفرستید و در کیف پول Celo ذخیره می‌شود. این شبکه همچنین برای تسهیل پرداخت‌ها و نقل و انتقالات از استیبل کوین‌ها استفاده می‌کند. همانند اتریوم، بلاک‌چین سلو Celo متن باز است و به کاربران این امکان را می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز عمومی‌را بر روی آن ایجاد کنند.

CELO توکن اثبات سهام این پلتفرم است که برای کارمزد معاملات، مشارکت و فعالیت‌های مرتبط در شبکه سلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تاریخچه و بنیان‌گذاران ارز دیجیتال سلوو

شبکه اصلی Celo در آپریل ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتال سلوو در ابتدا توسط تیمی‌‌متشکل از افراد MIT، Stanford، Google، Square، Circle، Visa، GoDaddy، World Bank، Federal Reserve Bank، دانشگاه‌هاروارد و … تاسیس شد.

نهادهای جداگانه برای ارتقا و حفظ سلو Celo در نظر گرفته شده‌اند. بنیاد اختصاصی سلو یک سازمان غیرانتفاعی است که همراه با شبکه اصلی راه‌اندازی می‌شود.

 

توکن‌های شبکه سلو Celo

در حال حاضر شبکه Celo از دو توکن بومی‌‌و یا دارایی رمزنگاری در شبکه خود استفاده می‌نماید. که یکی از آنها CUSD و دیگری CELO می‌باشد. دارایی سومی‌‌به نام Celo Gold و یا CGLD وجود دارد که در صرافی کوین‌بیس و تعداد کمی‌‌از صرافی‌های دیگر استفاده می‌شود.

CUSD یا دلار سلو Celo استیبل کوین سلو است که برای انتقال پایدار ارزش بین کاربران طراحی شده است. با دارایی‌های دیگر همچون بیت‌کوین و اتریوم پشتیبانی می‌شود و به قیمت دلار آمریکا وابسته است.

 

عملکرد ارز دیجیتال سلوو

شبکه سلو برای کمک به اجرای پلتفرم خود به سه چیز متکی می‌باشد:

  • Client Lights:

اپلیکیشن‌های شبکه سلو که در تلفن همراه کاربر مانند کیف پول موبایل سلو اجرا می‌شوند.

  • Validator Nodes:

کامپیوترهایی که در ساز و کار اجماع سلو شرکت می‌کنند، تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و بلاک‌های جدیدی تولید می‌کنند.

  • Full Nodes:

کامپیوترهایی که به عنوان پل ارتباطی بین نودهای اعتبارسنج و کیف پول‌های تلفن همراه عمل می‌کنند، و از کاربران درخواست را دریافت می‌کنند و تراکنش‌ها را به نودهای اعتبار‌سنج هدایت می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که سیستم سلو ایجاب می‌کند که نودهای اعتبارسنج توسط دارندگان توکن CELO رای دهند.

 

چه ویژگی‌هایی سلو Celo را منحصر به فرد ساخته است؟

نکته اصلی فروش منحصر به فرد ارز دیجیتال سلوو Celo در تمرکز آن بر کاربران گوشی‌های هوشمند است. این شرکت استدلال می‌کند که تعداد دارندگان تلفن‌های هوشمند به طور تصاعدی در حال افزایش است، اما تعداد افرادی که از ارز رمز پایه استفاده می‌کنند با سرعت بسیار کندتری در حال افزایش است. رمز ارز بیشتر برای مناطقی مناسب است که بخش بزرگی از مردم به بخش بانکی دسترسی ندارند، اما هنوز یک تلفن هوشمند دارند.

از بین بردن شکاف بین این دو فناوری همان کاری است که Celo انجام می‌دهد و همراه با استفاده از مزایای DeFi با حمایت از ایجاد Dappها و قراردادهای هوشمند است.

بلاک‌چین سلو که برای تلفن همراه و یا موبایل بهینه شده است، به طور خودکار کارمزد تراکنش را محاسبه می‌کند و همچنین به کاربران امکان می‌دهد کارمزد معاملات و یا تراکنش‌ها را با هر ارز پرداخت کنند.

 

در حال اجرا یک Celo Node

Celo مانند اکثر شبکه‌های بلاک‌چین دیگر شامل هزینه‌های تراکنش است. در مورد Celo این هزینه‌ها مربوط به معاملاتی است که به گره‌های کامل ارسال می‌شوند. از آنجا که شبکه در صورت وجود گره‌های بیشتر کارآمدتر می‌شود، لازم است راهی برای ایجاد انگیزه در افراد برای اجرای یک گره کامل وجود داشته باشد. خبر خوب این است که برای کار گره‌ای هزینه‌ای به غیر از برق مورد استفاده برای راه‌اندازی دستگاهی که گره روی آن استفاده می‌شود، وجود ندارد.

گره‌ها همچنین به عنوان دروازه‌های شبکه در نظر گرفته می‌شوند و آنها تراکنش‌ها و درخواست‌ها را از گره‌های نور به اعتبارسنج‌ها ارسال می‌کنند. در شبکه‌ای مانند Celo، که بیشتر گره‌ها گره‌های کیف پول سبک یا فوق سبک خواهند بود، وجود یک سطح قوی از گره‌های کامل برای سرویس دهی به گره‌های نور مهم است.

 

امنیت شبکه سلو Celo

سلو Celo برای حفظ امنیت خود از الگوریتم اثبات سهام PoS استفاده می‌نماید و برای تعیین اعتبار سنجان بلاک‌چین خود یک فرآیند پیچیده انتخاباتی دارد.

دارندگان سلو CELO می‌توانند با رای دادن به گروه‌های اعتبارسنج، از دارایی خود به عنوان وسیله‌ای برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال سلوو

  • ledger Nano S
  • کیف پول ترزور
  • کیف پول مای اترولت
  • کیف پول متاماسک
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول کوینومی‌‌Coinomi
  • کیف پول تراست Trust wallet

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب