شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال کوانت (QNT)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال کوانت (QNT)

ارز دیجیتال کوانت (QNT)

ارز دیجیتال کوانت (QNT)

ارز دیجیتال کوانت در ژوئن سال ۲۰۱۸ و با هدف اتصال بلاک‌چین‌ها و شبکه‌ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت همکاری شبکه راه‌اندازی شد. این اولین پروژه برای حل مشکل همکاری متقابل از زمان ایجاد اولین پلتفرم عامل بلاک‌چین است.
این پروژه به عنوان سیستم‌عامل توزیع‌شده دفتر کل و یک شبکه Overledger برای اتصال شبکه‌های مختلف بلاک‌چین ساخته شده است. همچنین این پروژه به عنوان اولین سیستم عامل ساخته شده برای بلاک‌چین‌ها معرفی شده است.
هدف اصلی ارز دیجیتال کوانت برای استفاده از Overledger برطرف کردن مشکل وجود شکافی است که بین بلاک‌چین‌های مختلف وجود دارد. ستون فقرات این پروژه شبکه Overledger است که می‌تواند سبب شود ارز دیجیتال Quant به عنوان پلتفرمی‌که اکوسیستم آینده اقتصاد دیجیتال روی آن ساخته خواهد شد، به حساب آید.
شبکه Overledger به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که برنامه‌های چند زنجیره‌ای غیرمتمرکز و معروف به (MApps) را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. برای اینکه توسعه‌دهندگان در شبکه یک Mapp بسازند، باید مقدار مشخصی از توکنQuant (QNT) را هولد کرده باشند.

 

تاریخچه مختصری از شبکه QNT

شبکه Quant با شخصی به نام گیلبرت وردیان آغاز می‌شود.
گیلبرت مانند دیگر کسانی که پروژه‌های امیدوار کننده ارز رمزنگاری شده ساخته‌اند، یک انسان عادی نیست.
تجربه وی و ارتباطاتی که با نهادها در بخش دولتی و خصوصی برقرار کرده است مسلماً هیچ کس در فضای رمزنگاری قابل مقایسه نیست.
گیلبرت اولین بار در سال ۲۰۰۹ در مورد بیت‌کوین چیزی شنید و در طول زندگی چشمگیر خود از نظر مذهبی خواستار کارفرمایان خود برای استفاده از فناوری‌های بلاک‌چین بود.
او فقط به عنوان برخی از کارمندان عادی نیز این کار را نکرد.
گیلبرت سمت‌های معتبری در شرکت هایی مانند ارنست و یانگ،HSBC ، BP Oil و Price Waterhouse Coopers داشته است.
اگر این به اندازه کافی چشمگیر نبود، تجربه بخش عمومی ‌او شامل همکاری با خزانه داری معظم له، وزارت دادگستری انگلیس، بانک انگلیس و حتی فدرال رزرو است.
در سال ۲۰۱۵ ، گیلبرت به یافتن Blockchain ISO Standard TC307 کمک کرد که اکنون تقریباً ۶۰ کشور در سراسر جهان از آن برای هدایت توسعه بلاک‌چین استفاده می‌کنند.
در آن زمان ، گیلبرت شروع به ایجاد زمینه‌ای برای آنچه در نهایت تبدیل به شبکه QNT می‌شود، کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۷، شبکه Quant رسماً اعلام شد.
مأموریت آن این بود (و هنوز هم هست) حل همه مشکلات زنجیره‌ای. گیلبرت که در زمان حضور خود در این موسسات معتبر از نزدیک دیده است.

 

ارز دیجیتال کوانت چه می‌کند؟

از زمان معرفی بلاک‌چین و فناوری دفتر توزیع‌شده، موارد استفاده آن تقریباً در هر صنعت شناخته‌ شده‌ای پیدا شده است. با این وجود، مشکل عدم امکان همکاری بین این پروژه‌ها وجود دارد. ارز دیجیتال Quant به عنوان حلقه گمشده ارتباطی بین بلاک‌چین‌های متفاوت ایجاد شده است.
شبکه Overledger در پلتفرم ارز دیجیتال کوانت به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان دروازه‌ای برای هر پروژه بلاک‌چینی برای دسترسی به سایر بلاک‌چین‌ها عمل می‌کند. این پروژه همچنین مانند اتریوم، برای اتصال یک برنامه به برنامه‌های دیگر در اکوسیستم بلاک‌چین یکسان هم کار می‌کند.
غیر از تعامل‌های بلاک‌چینی، ارز دیجیتال کوانت لایه‌های مختلفی را برای تعامل برنامه‌ها در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال کوانت لایه‌های مختلفی برای تراکنش‌ها، پیام‌رسانی، فیلتر کردن و سفارش دارد. همچنین برنامه‌هایی برای اشتراک‌گذاری و ارجاع پیام‌های یکسان مربوط به برنامه‌های دیگر را نیز دارد.
فروشگاه App Quant توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش در چندین دفتر را دارد. با استفاده از Overledger، توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمند را برای طیف گسترده‌ای از بلاک‌چین‌ها، حتی آنهایی را که پشتیبانی نمی‌کنند، بنویسند.

 

چه چیزی کوانت را منحصر به فرد می‌کند؟

از زمان معرفی بلاک‌چین و فناوری دفتر توزیع شده، نوآوران، موارد استفاده از آن را تقریباً در هر صنعتی پیدا کرده‌اند. با این وجود، مشکل تعامل پذیری یکپارچه بین این پروژه‌ها وجود داشته است. کوانت به عنوان یک حلقه گمشده بین بلاک‌چین‌های متفاوت ایجاد شد.
سیستم عامل کوانت، اور لجر، به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان درگاهی برای هر پروژه مبتنی بر بلاک‌چین برای دسترسی به سایر بلاک‌چین‌ها عمل کند. همچنین در اتصال یک اپلیکیشن به اپلیکیشن‌های دیگر در همان اکوسیستم بلاک‌چین، مانند اتریوم، کار می‌کند.
فراتر از تعاملات زنجیره‌ای متعدد، کوانت لایه‌های مختلفی را برای تعامل اپ‌ها در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. کوانت دارای لایه‌های مختلفی برای تراکنش ها، پیام رسانی، فیلترینگ و ترتیب داده ها، و یک اپ کاربردی برای به اشتراک گذاری و ارجاع پیام‌های یکسان مربوط به اپ‌های دیگر است.
اپ استور کوانت توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش‌ها در چندین دفتر را دارد. با استفاده از اور لجر، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمندی را در طیف گسترده‌ای از زنجیره‌ها از جمله آنهایی که از آنها پشتیبانی نمی‌کنند، می‌نویسند، مانند بیت‌کوین.
توسعه دهندگان همچنین می‌توانند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار اپ‌های چند زنجیره‌ای (MApp) استفاده کنند.

 

امنیت شبکه کوانت چگونه است؟

اور لجر ستون فقرات شبکه کوانت را تشکیل می‌دهد. اور لجر ارتباط بین شبکه‌های DLT را تضمین می‌کند و با بلاک‌چین‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند.
شبکه اور لجر شامل درگاه هایی برای پیوند دادن بلاک‌چین‌های مختلف است. مشابه شبکه‌های اثبات سهام اتریوم، جامعه کوانت در زمینه مدیریت قراردادهای هوشمند خزانه نقش دارند.
این جامعه پرداخت‌های QNT را که از کاربران به درگاه‌ها منتقل می‌شود، کنترل می‌کند. آنها این کار را به روشی انجام می‌دهند که مردم در مقابل هر ناظری پاسخگو باشند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال کوانت

• کیف پول تراست
• کیف پول کوینومی
• کیف پول اتمیک
• کیف پول متامسک
• کیف پول سخت افزاری لجر

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب