شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

کیف پول کوینومی

خانه - دانشنامه - کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی Coinomi

کوینومی “Coinomi” یک کیف پول اندروید و iOS موبایل و ویندوز دسکتاپ با قابلیت ذخیره بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال است.
کوینومی یک کیف پول چند ارزه است. این کیف از سال ۲۰۱۴ وجود داشته است، بنابراین این امر آن را به یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازار تبدیل کرده است. این کیف ابتدا به صورت کیف پول اندرویدی منتشر شد، سپس به “iOS” منتقل شد و سرانجام نسخه دسکتاپی آن در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد.
این کیف پوشش ارز کاملاً گسترده‌ای دارد که پشتیبانی و مالکیت بیش از ۱۲۵ دارایی بلاک‌چین را فراهم می‌کند. همچنین بیش از ۳۸۲ توکن را پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه این کیف پول از پشتیبانی استاندارد ERC20  برخوردار است، می‌توانید هر مقدار که بخواهید، توکن‌های سفارشی را به آن اضافه کنید.
همچنین کیف پول کوینومی “”SegWit را فعال کرده است، به این معنی که شما می‌توانید معاملات بسیار سبک تری را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید کارمزدهای پویا یا سفارشی تعیین کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید کارمزدی را انتخاب کنید که بهترین ارزش را در آن زمان برای ارز شما بدهد یا می‌توانید بدون توجه به این موضوع، کارمزد شخصی خود را تعیین کنید.

حریم خصوصی در کوینومی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت‌کوینومی و همینطور ادامه محبوبیت آن این است که کیف پول کوینومی در حفظ حریم خصوصی کاربران عالی است. بیشتر علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند و این خود یکی از دلایل استفاده آن‌ها از ارزهای دیجیتال می‌باشد.
کوینومی هیچ اطلاعات شخصی را برای استفاده از کیف پول خود جمع نمی‌کند و حتی تا جایی پیش می‌رود که آدرس IP کاربران را پنهان می‌کنند تا از جاسوسی کسی در الگوهای استفاده از کیف پول یا معاملات جلوگیری کند.
علاوه بر این حریم خصوصی، شما همیشه احساس امنیت می‌کنید، زیرا کیف پول کوینومی دارای رمز عبوری است که حتی اگر کسی تلفن شما را سرقت کند، به هیچ وجه نمی‌تواند بدون آن رمز عبور وارد کیف پول کوینومی شما شود.
یک عبارت بازیابی رمز عبور هنگام ایجاد کیف پول ایجاد می‌شود که اگر تلفن همراه خود را گم کنید یا به سرقت برود، می‌توانید برای دسترسی داشتن  به کیف پولتان روی دستگاه دیگری از آن استفاده کنید.

ایجاد کیف پول

ابتدا شما باید کیف پول جدیدی ایجاد کنید یا کیف پول قدیمی خود را بازیابی کنید. ما فرض می‌کنیم که شما به تازگی کار با این کیف پول را شروع کرده‌اید، بنابراین روی گزینه “ایجاد کیف پول جدید” کلیک می‌کنیم.
سپس، شما به صفحه‌ای انتقال داده می‌شوید که عبارت بازیابی خود را در آن مشاهده می‌کنید. همانطور که دستورالعمل‌ها هم نشان می‌دهند، شما باید این عبارت را بنویسید و آن را در یک مکان امن ذخیره کنید. در صورت نیاز به بازیابی کیف پول خود به هر دلیلی، به این عبارت نیاز خواهید داشت. هرگز این عبارت را با کسی در میان نگذارید زیرا با استفاده از آن می‌توانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند. وقتی آن را کپی کردید، کادر تأیید “من عبارت بازیابی خود را ذخیره کردم” را علامت بزنید. روی «next» کلیک کنید.
در مرحله بعد، شما به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که باید با کلیک روی کلمات مرتب شده با حروف الفبا به ترتیب صحیح عبارت بازیابی خود را تأیید کنید. این روش کوینومی در واقع برای اطمینان از اینکه شما عبارت بازیابی را به درستی ذخیره کرده‌اید، می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. روی “Skip”  کلیک کنید یا کلمات را به ترتیب صحیح وارد کنید و روی “Next” کلیک کنید.در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود رمز عبور کیف پولتان را برای استفاده روزمره تعیین کنید. رمز عبور را تا آنجا که ممکن است پیچیده انتخاب کنید. همچنین از طرف دیگر مطمئن شوید که می‌توانید آن را به خاطر بسپارید.
سپس از شما خواسته می‌شود ارزهای دیجیتالی را که می‌خواهید در کیف پولتان نشان داده شود را انتخاب کنید. این مرحله را هم می‌توانید اکنون انتخاب کنید، هم می‌توانید فعلا از این مرحله صرف نظر کنید. امکان اضافه کردن ارز برای نمایش در کیف پول همیشه برایتان وجود دارد.
در نهایت، متن سلب مسئولیت قانونی کوینومی را خوانده و بپذیرید و به کیف پول کوینومی جدید خود منتقل شوید.

عملیات واریز در کیف پول کوینومی

برای انجام عملیات واریز ابتدا باید آدرس کیف پول بیت‌کوین را به‌دست بیاوریم. برای این‌کار بعد از انتخاب کیف پول بیت‌کوین گزینه “Receive” را انتخاب می‌کنیم.
در این مرحله آدرس کیف پول بیت‌کوین ما برایمان به نمایش درمی‌آید. در این حالت شما با سه گزینه “Default”، Compatibility”” و “Legacy” روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید هر یک از سه نوع آدرس مختلف بیت‌کوین را انتخاب کنید. با کپی کردن آدرس بیت‌کوین خود می‌توانید آن را در اختیار ارسال کننده قرار دهید تا عملیات وایز را انجام دهد.
نکته مهم: برای دریافت یا ارسال بیت‌کوین به کیف پول خود به هیچ‌عنوان نیاز ندارید تا کلید خصوصی خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید. پس اگر شخصی از شما کلید خصوصیتان را برای واریز یا برداشت درخواست کرد، حتما طرف مقابل قصد کلاهبرداری دارد.

قابلیت‌ها و امکانات کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی دارای بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در یک والت بیابید. درک رابط کاربری این کیف پول، حتی برای تازه واردان دنیای رمزارزها هم آسان است. گزینه‌های آن بسیار شفاف و در دسترس هستند و همه چیز با چند کلیک ساده انجام می‌شود. آسودگی استفاده باعث افزایش مقبولیت آن توسط اکثر کاربرانی شده است که حتی کمترین اطلاعاتی از دنیای فناوری دارند. این کیف پول همچنین به جز انگلیسی از زبان‌های مختلفی همچون چینی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی و آلمانی نیز پشتیبانی می‌کند.
• پشتیبانی مناسب:
علیرغم اینکه کوینومی رایگان است، پشتیبانی بسیار خوبی را نیز به کاربرانش ارائه می‌دهد. کافیست هر سوالی که برای شما پیش می‌آید را از اپراتورهای بخش پشتیبانی این اپلیکیشن بپرسید تا پاسخ سوال شما را در مدتی کوتاه بدهند. گروه پشتیبانی Coinomi همچنین در شبکه‌های اجتماعی توییتر، تلگرام و فیسبوک نیز فعال است و می‌توانید از این طریق نیز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
• پشتیبانی از SegWit:
کوینومی از “”SegWit پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که اگر به ارسال بیت‌کوین یا لایت‌کوین بپردازید، می‌توانید از تأیید سریع‌تر و کارمزد تراکنش کمتر لذت ببرید. این ویژگی برای ۱۸ آلت کوین دیگر نیز وجود دارد.
• کارمزد داینامیک و سفارشی:
این کیف پول به شما اجازه‌ی تنظیم کارمزد سفارشی را برای تراکنش‌هایتان می‌دهد تا بیشترین سود نصیب شما شود.
• پنهان سازی آدرس IP:
این اپلیکیشن برای تقویت حریم خصوصی کاربران آدرس IP آن‌ها را نیز از دید همگان پنهان نگه می‌دارد تا هکرها به هیچ عنوان نتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و تراکنش‌هایشان را دنبال کنند.
• صرافی داخلی:
این والت ارز دیجیتال به شما اجازه‌ی تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را از طریق اپلیکیشن خود می‌دهد. این از طریق سرویس‌هایی مانند “”ShapeShift و “”Changelly انجام می‌شود.
• کیف پول HD:
کوینومی یک کیف پول HD است و این یعنی برای هر تراکنش شما یک آدرس جدید ایجاد می‌شود. این می‌تواند ردیابی شما را سخت کرده و حریم خصوصی‌تان را تقویت کند.

کیف پول کوینومی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کوینومی می‌تواند از بیش از ۱۲۵ سکه مختلف پشتیبانی کند. محبوب‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:
بیت‌کوین – BTC
اتریوم – ETH
ریپل – XRP
لایت‌کوین – LTC
بیت‌کوین کش – BHC
مونرو – XMR
دش – DASH
زی کش – ZEC
تتر – USDT
یو اس دی سی – USDC

امنیت کیف پول

• مراقب بدافزار باشید:
صرف نظر از امنیت کیف پول کوینومی، اگر هکری بدافزار مخربی را بر روی رایانه شخصیتان نصب کرده باشد، کوینومی هیچ محافظتی از شما نمی‌تواند بکند. بدافزاری که می‌تواند کلیدهای خصوصی شما را کپی کند برای هر کیف پولی خطری جدی است. مطمئن شوید که جدیدترین نرم‌افزار آنتی ویروس را نصب کرده باشید و هیچ فایل مشکوکی را دانلود نکنید.
• عبارات پشتیبانتان را امن نگه دارید:
هنگام ایجاد کیف پول، عبارات بازیابی رمز به شما تعلق می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که از این عبارات پشتیبان تهیه می‌کنید و آنها را ایمن نگه می‌دارید. آنها تنها راهی هستند که اگر رمزعبور خود را فراموش کنید می‌توانید ارز‌های خود را بازیابی کنید. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاهتان، آنها تنها راه دسترسی به کلیدهای خصوصی شما هستند.
• امنیت فیزیکی:
مطمئناً، وقتی مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده روی کیف پول کوینومی خود ذخیره می‌کنید، نه تنها خود را در معرض تهدید هکرها قرار می‌دهید بلکه موارد بی‌شماری از افراد وجود داشته است که از طریق تهدید به خشونت فیزیکی به دلیل ارز رمزنگاری شده خود مورد اخاذی قرار گرفته‌اند. به طور خلاصه، دارایی‌های ارز خود را خصوصی نگه دارید و به هیچ کس اعتماد نکنید. 
چند مورد از ویژگی‌های امینتی کیف پول کوینومی عبارتند‌ از:
• کیف پول HD
کیف پول کوینومی یک کیف پول HD بوده است. HD مخفف “Hierarchical “Deterministic به معنی سلسه مراتب قطعی می‌باشد. یعنی از یک الگوریتم خاص جهت ایجاد عبارت بازیابی برای حساب استفاده می‌کند.
این الگوریتم پس از استفاده از ۱۰۰ هزار دور از تابع درهم ساز الگوریتم “SHA 256” برای هر کاربر، یک عبارت محافظتی ایجاد می‌کند، به همین ترتیب عبارات غیر‌قابل رمز گشایی را تولید می‌کند.
• اختصاص محدوده IP به زیر شبکه
کوینومی از روش تخصیص محدوده “”IP به زیرشبکه استفاده می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که در هنگام انجام تراکنش در بلاک‌چین “”IP کاربران به هیچ وجه به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این کار باعث ایجاد یک لایه امنیتی شده و برای آن دسته از کاربرانی که امنیت تراکنش با ارزهای دیجیتال برایشان مهم است بهترین گزینه می‌باشد.
• مخفی کردن نشانی IP و منبع باز بودن
کوینومی با مخفی کردن آدرس IP از طریق سرور، امنیت هویت کاربرانش را فراهم می‌سازد. این کار باعث محافظت از اطلاعات شخصی و جزئیات تراکنش‌ها می‌باشد.
کارمزد تائید تراکنش
خود کیف پول کوینومی برای انجام تراکنش‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال، هنگامی که تراکنش را ارسال می‌کنید، کارمزد کمی را باید بپردازید. به گفته‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی این کیف پول، این هزینه‌ی پرداختی به حساب شرکت نمی‌رود بلکه به شبکه‌ی آن ارز پرداخت می‌شود.
همچنین امکان انتخاب دستی کارمزد برای ارزهای دیجیتال مختلف از جمله ویژگی‌های مثبت این کیف پول به حساب می‌آید.

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

مزایا:
• از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف، از معروف‌ترین آن‌ها تا سایر آلت کوین‌ها، پشتیبانی می‌کند.
• نصب آن آسان بوده و تنها با چند کلیک، می‌توان یک کیف پول ایجاد کرد.
• انجام معاملات با آن آسان است زیرا می‌توان از سرویس‌های تعبیه‌شده در آن استفاده کرد.
• از زبان‌های زیادی از جمله انگلیسی، روسی و چینی پشتیبانی می‌کند.
معایب:
• زمان همگام‌سازی و بروزرسانی موجودی گاهی اوقات در برخی بلاک‌چین‌ها مانند اتریوم تا چندین ساعت طول می‌کشد.
• امنیت کوینومی با گزارش‌ جنجالی سال گذشته از سوی یکی از کاربرانش که ۶۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتالش را در این کیف پول از دست داد تا حدودی زیر سوال رفت.
• استفاده از نسخه ۲۴ کلمه‌ای نمونیک در حالی که بیشتر کیف پول‌ها تنها نسخه ۱۲ کلمه‌ای را پشتیبانی می‌کنند.
هنگامی که کیف پولتان را می‌سازید، یک عبارت بازیابی به شما داده می‌شود و می‌توانید از این عبارت در هر زمان بر روی دستگاه دیگری، برای بازیابی حسابتان استفاده کنید. حتی اگر تلفنتان به سرقت برود، آن فرد نمی‌تواند به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کند و تمامی دارایی‌هایتان با پسورد محافظت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب