شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

ارز دیجیتال انجین کوین یک اکوسیستم از محصولات یکپارچه را ارائه می‌دهد که توسعه، تجارت و کسب در‌آمد با بلاک‌چین را برای همه آسان می‌کند. Enjin به کاربران خود اجازه می‌دهد تا موارد موجود در گیمینگ را در بلاک‌چین اتریوم ثبت کنند. 
ارز دیجیتال انجین‌ کوین توسط شرکت Enjin که یک پلتفرم گیمینگ می‌باشد، ارائه شده است. ارز دیجیتال انجین کوین (Enjin Coin) مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که برای پشتیبانی مستقیم از ارزش دارایی‌های بلاک‌چین مجهز به Enjin استفاده می‌شود. 

توکن ENJ دارایی دیجیتالی است که برای پشتیبان‌گیری مستقیم از ارزش دارایی‌های بلاک‌چین ایجاد شده، در بستر Enjin مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن ENJ مطابق با استاندارد ERC-20 بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. ENJ را می‌توان با ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کرد.

 

تاریخچه انجین (Enjin)

انجین یه شرکت فناوری اطلاعات واقع در سنگاپور است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. این شرکت یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی‌سازی است که گیمر‌های زیادی از آن استفاده میکنند. شرکت انجین به بیشتر از ۲۰ میلیون گیمر این امکان را میدهد تا به ایجاد انجمن‌های اطراف و مرتبط با بازی مورد علاقشان بپردازند. 

این شرکت سنگاپوری در سال ۲۰۱۹ رسما اعلام کرد که با کمپانی سامسونگ همکاری میکند و فناوی‌های خودش را در گوشی‌های Galaxy S10 به کاربران ارائه میدهد. بعد از اعلام این خبر بود که سر و صدای زیادی اطراف این کمپانی به پا شد و سهام آن به شدت رشد کرد.

 

انجین‌کوین چگونه کار می‌کند؟

انجین‌کوین یک نشانه ERC20 است که در شبکه Ethereum ساخته شده است. این پروژه نه تنها به عنوان رمزنگاری عمل می‌کند بلکه از قابلیت‌های قرارداد هوشمند نیز برخوردار است. همچنین یکی از اولین پروژه‌هایی که شبکه Raiden را آزمایش می‌کند، نسخه Ethereum از شبکه لایتنینگ است.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال انجین‌کوین (Enjin Coin)

• کالاهای مجازی:
بیشترین ارزشی که انجین‌کوین برای جامعه گیمینگ به ارمغان می‌آورد، ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی است. توسعه‌دهندگان در هر سیستم عاملی می‌توانند به راحتی ارزی منحصر به‌ فرد برای جامعه خود ایجاد کنند که توسط انجین‌کوین به عنوان واحد پول اصلی پشتیبانی می‌شود. این به کوین‌ها تمام مزایای بلاک‌چین را می‌دهد. 
از آنجا که هر دارایی در یک قرارداد هوشمند رجیستری ثبت می‌شود، همه کیف پول‌های هوشمند انجین آنها را تشخیص می‌دهند و شما می‌توانید در هر زمان کالاهای مجازی را با انجین کوین مبادله کنید. 
• درگاه پرداخت:
علاوه بر این، SDK انجین‌کوین شامل یک درگاه پرداخت غیرمتمرکز است. این درگاه به شما این امکان را می‌دهد در بالای آن فاکتورها، بازپرداخت‌ها و … را ایجاد کنید. همچنین ویجتی را برای پذیرش پرداخت‌های انجین‌کوین و یا کوین‌های سفارشی در وب‌سایت شما فراهم می‌کند. 
درگاه پرداخت برای هر تراکنش فقط هزینه کمی‌ می‌گیرد و هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌کند. با استفاده از قابلیت‌های کیف پول هوشمند، شما به عنوان یک کاربر می‌توانید پرداخت‌های خودکار را به بازی‌ها و وب‌سایت‌هایی که به عنوان یک بستر معتمد لیست می‌کنید، تنظیم کنید. این کار پرداخت‌های سریع‌تر و قابل‌ اعتماد بیشتری را به خدمات عادی اشتراک اضافه می‌کند. 
• کیف پول هوشمند:
کیف پول هوشمند انجین مولفه‌ای است که همه چیز را به هم متصل می‌کند. کیف پول از کالاهای مجازی هریک از سیستم عامل‌های مورد اعتماد شما پشتیبانی می‌کند و با آدرس اتریوم شما همگام‌سازی می‌شود. 
با کیف پول هوشمند می‌توانید کوین‌ها و موارد خارج از محیط بازی را با هر کاربر دیگری تجارت کنید. از طریق کیف پول، شما می‌توانید معاملات را از طریق یک درخواست ارسال کنید که طرف دیگر معامله می‌تواند آن را تایید یا رد کند. علاوه بر این، می‌توانید قوانینی را تنظیم کنید تا به طور خودکار از معاملات ناخواسته جلوگیری شود. 
• افینیتی (Efinity):

 در آغاز سال ۲۰۱۸، تیم انجین‌کوین برنامه‌هایی برای Enfinity که یک راه حل برای کمک به مقیاس Enjin است، اعلام کرد. Enfinity مانند Bitcoin′S Lightning Network از کانال‌های بازی متعددی تشکیل شده است که در آن یک بازی می‌تواند به سرعت و تقریبا با کارمزد صفر تراکنش و یا معاملات بی نهایتی را انجام دهد.

 

مزایای ارز دیجیتال انجین کوین

• ترید و مبادله کالاهای مجازی در بلاک‌چین
انجین‌کوین یک مدل جدید از مالکیت در فضای مجازی را برای کاربران فراهم کرده است. 
این ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک بستر غیرمتمرکز برای مدیریت، توزیع، درآمد و تجارت کالاهای مجازی مورد استفاده قرار گیرد. 
• راهکاری برای مقابله با کلاهبرداری و کارمزد بالا
آمارها می‌گویند که برای هر یک از خریدهای قانونی مجازی کالا، حدود ۷.۵ مورد کلاهبرداری صورت می‌گیرد. 
توکن انجین‌کوین با ایجاد اعتماد و امنیت با حداقل هزینه معاملات می‌تواند این آمار را کاهش دهد. 
• SDK‌ها را برای صنعت بازی فراهم می‌کند
انجین‌کوین پشتیبانی گسترده‌ای را برای گیمرهای آنلاین فراهم می‌کند و به طور خاص برای صنعت بازی ساخته شده است. 

این ارز دیجیتال با SDL‌هایی همراه است که توسط چندین زبان، کیف پول و پلتفرم پرداخت پشتیبانی می‌شود.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال انجین کوین (Enjin Coin)

•کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)
•کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)
•کیف پول سخت‌افزاری کیپ کِی (KeepKey)
•کیف پول نرم‌افزاری کوینومی‌ (Coinomi)
•کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس (Exodus)

•کیف پول سخت‌افزاری (Archos)

 

آیا انجین‌کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تعداد کل کوین‌‌های انجین کوین ۱ میلیارد کوین است که تا پایان سال گذشته، حدود ۸۰۰ میلیون کوین آن عرضه شده است. همان‌طور که گفتیم امکان استخراج برای ارز دیجیتال ENJ وجود ندارد و تمام کوین‌‌ها در همان ابتدا استخراج شده‌‌اند. با استفاده از انجین‌کوین، گیمر‌ها می‌توانند به انجام معاملات خود بپردازند. انجین با بارگذاری اطلاعات بر روی یک قرارداد هوشمند ERC-1155 باعث انجام این فرآیند می‌شود. پس از اتصال به انجین، کیف پول انجین از خرید، فروش یا معاملات این گونه دارایی‌‌ها با طیف وسیعی از ارزهای گوناگون پشتیبانی می‌کند. 
شرکت انجین حمایت تعداد زیادی از گیمرهای کلیدی جهان را کسب کرده است. به عنوان مثال یونیتی، تقریبا حمایت تمام اکوسیستم‌‌های موجود از بازی‌‌های ساده فیسبوک گرفته تا بازی‌‌های با کیفیت پلی استیشن را کسب کرده است. همکاری سامسونگ با Oculus و فروش سالانه بیش ۲۵۰ میلیون تلفن همراه نیز موجب تبدیل آن به یک شریک بسیار قدرتمند برای انجین شده است. 
تیم مشاور و توسعه انجین در هر دو زمینه بلاک‌چین و بازی‌‌های ویدئویی فعالیت دارد و در سال ۲۰۱۹ توسعه دهنده‌‌های زیادی را برای توسعه فعالیت‌‌های خود استخدام کرده است. مدتی پیش این شرکت توانسته بازی ماینکرافت را تحت پوشش خود قرار دهد، SDK بلاک‌چین خود را به لیست فروش فروشگاه یونیتی اضافه کند و حتی یک اپلیکیشن مبتنی بر وب با نام EnjinX را نیز منتشر کند، از این روی به صورت کلی این ارز با برنامه‌های توسعه‌ای که در نظر دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت به حساب آید ولی توصیه می‌شود که سرمایه خیلی زیادی را وارد این ارز دیجیتال نکنید تا عملکرد این ارز دیجیتال در آینده واضح‌تر شود. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب