شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

ارز دیجیتال تتا فیول یکی از دو توکن بومی ‌بلاک‌چین تتا است. مورد استفاده اصلی تتا فیول، غیر‌متمرکز کردن پخش ویدئو، تحویل داده‌ها و رایانش لبه‌ای است که آن را برای شرکت کنندگان در این صنعت کارآمدتر، مقرون به صرفه و منصفانه‌تر می‌کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وب‌سایت مرجع ارز‌های دیجیتال Coinmarketcap. com به معرفی این ارز دیجیتال می‌پردازیم. 
تتا فیول یکی از دو توکن بومی‌بلاک‌چین تتا است. تتا فیول نباید با تتا توکن (THETA) اشتباه گرفته شود، توکن بومی‌اصلی بلاک‌چین تتا که توسط هزاران نود نگهبان و اعتبارسنجان شرکتی آن از جمله گوگل، بایننس، صندوق سرمایه‌گذاری بلاک‌چین، گومی  ‌و سامسونگ پشتیبانی می‌شود. 

ارز دیجیتال تتا فیول دومین توکن در بلاک‌چین تتا است که به عنوان یک توکن کاربردی در تحویل غیرمتمرکز ویدئو و داده‌ها عمل می‌کند، همچنین به عنوان یک توکن گاز عمل می‌کند. این بدان معنی است که برای تأمین نیرو در تمام عملیات بلاک‌چین تتا، مانند پرداخت به منظور اشتراک گذاری پخش ویدیویی، استقرار و تعامل با قراردادهای هوشمند و به عنوان هزینه‌های مرتبط با تراکنش NTF‌ها و برنامه‌های دیفای استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال Theta Fuel

کاربرد اصلی تتا، غیرمتمرکز کردن جریان ویدئو و تحویل داده‌ها است. این شبکه روی یک بلاک‌چین بومی ‌اجرا می‌شود و با دو توکن محلی، معروف به Theta (THETA) و Theta Fuel (TFUEL)، اقتصاد داخلی خود را تأمین می‌کند. 
تتا از سه جنبه جذابیت دارد:
• بینندگان با داشتن خدمات پخش با کیفیت بهتر پاداش می‌گیرند. 
• سازندگان محتوا درآمد خود را بهبود می‌دهند. 
• واسطه‌ها (پلتفرم‌های ویدیویی) می‌توانند در ساخت زیرساخت صرفه‌جویی کنند و درآمد تبلیغات و اشتراکشان را افزایش دهند. 
کاربران انگیزه دارند هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع خود را در شبکه به اشتراک بگذارند؛ زیرا با توکن‌های TFUEL پاداش می‌گیرند. 

ارز دیجیتال تتا یک پلتفرم منبع باز (open source) است و دارندگان توکن مانند بسیاری از اکوسیستم‌های بلاک‌چین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) اختیارات مدیریتی می‌گیرند؛ یعنی می‌توانند در تصمیم‌‎گیری‌های شبکه شرکت کنند. علاوه بر ویدیو، داده‌ها و محاسبات، تتا به توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های غیر‌متمرکز (DApps) مانند DeFi و توکن NFT را در پلتفرم قرارداد هوشمند خود اجرا کنند نیز خدمات می‌دهد.

 

توکن ارز دیجیتال تتا

همانطور که قبلاً ذکر شد، در اکوسیستم تتا دو توکن مختلف وجود دارد: THETA و TFUEL. هر دو توکن به عنوان ابزار اصلی برای تعامل در بلاک‌چین تتا استفاده می‌شوند، اما با این وجود، عملکردهای مختلفی دارند. 
در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد توکن TFUEL در چرخه است و هر ساله نیز توکن‌های جدیدی برای پاداش‌دهی به استیک کردن، به این تعداد اضافه می‌شود. اما تعداد توکن‌های Theta ثابت است و تعداد یک میلیارد توکن در چرخه قرار دارد که افزایش نمی‌یابد. 

از آنجا که تتا بر اساس الگوریتم اثبات سهام کار می‌کند، بنابراین استیکینگ آن امکان‌پذیر است. از آنجا که میزان THETA در گردش حداکثر میزان موجود آن است، TFUEL پاداش استیک کردن در شبکه است. برای داشتن شرایط استیکینگ، باید حداقل ۱۰۰۰ توکن THETA را در یک نود در اختیار داشته باشید یا نود اختصاصی خود را اجرا کنید.

 

تفاوت ارز دیجیتال تتا و ارز تتا فیول

ارز دیجیتال تتا دقیقاً برای ایجاد شبکه و‌ ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌شود. در حالی که ارز تتا فیول برای تأمین تراکنش‌های خرد و عملکرد شبکه استفاده می‌شود. 

TFUEL ارز تتا فیول کاری شبیه گس (gas) در بلاک‌چین نئو (NEO) دارد. افراد با قرض دادن پهنای باند خود برای پخش ویدئو این توکن را دریافت می‌کنند. دارندگان تتا نیز به خاطر نگهداری تتا، توکن TFUEL (ارز تتا فیول) را دریافت می‌کنند.

 

دلیل امتیاز ارز دیجیتال (TFUEL) چیست؟

همان‌طور که قبلا هم گفته شد تتا بر روی صنعت ویدئو و مسائلی از قبیل این که جریان ویدئو به خوبی برقرار شود، داده‌ها به درستی منتقل شوند و محاسبات لبه صحیح باشند، تمرکز دارد. بلاک‌چین بومی ‌تتا با سمبل (THETA) و تتا فیوال با سمبل (TFUEL) در این رابطه ارائه داده شده‌اند. در تتا بینندگان در ازای پخش جریان با کیفیت ویدئو، پاداش کسب می‌کنند و این یک انگیزه مناسب برای سازندگان محتوا است که بتوانند درآمدزایی کنند. سیستم‌های ویدئویی واسطه در فریم ‌ورک‌ها از نظر هزینه، صرفه‌جویی می‌کنند. به وسیله اشتراک‌گذاری تبلیغ خوبی انجام می‌شود و به کاربران انگیزه‌ می‌دهد که از دو طرف سود کنند. آنها می‌توانند هم محتواهای درون شبکه را ببینند و هم از منابع شبکه استفاده کنند؛ در عین حال توکن‌های TFUELرا به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. 
همانند خیلی از پلتفرم‌های دیگر، تتا فیوال منبع باز است. دارندگان این توکن از اکوسیستمی‌ مبتنی بر نقطه فروش برخوردارند؛ پس اختیار حاکمیت دارند به جز این که داده‌ها، محاسبات و ویدئو اشتراک‌گذاری می‌شود، توسعه‌دهندگانی هم که برنامه‌های غیرمتمرکز خود را در سیستم قرار دهند، می‌توانند آنها را با سیستم سازگار EVM یا مدیریت ارزش افزوده  پشتیبانی کنند. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب