شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال ویوز (WAVES)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال ویوز (WAVES)

ارز دیجیتال ویوز (WAVES)

ارز دیجیتال ویوز (WAVES)

ارز دیجیتال ویوز یک پلتفرم بلاک‌چین غیرمتمرکز است که هر کسی از آن برای ساخت توکن‌های سفارشی خود می‌تواند استفاده کند. این پلتفرم شامل یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که کوین جدید ساخته‌ شده خود را می‌توان در آن با دیگر توکن‌های پلتفرم ویوز مبادله کرد. 
همچنین این پلتفرم از ایده «کوین‌های رنگارنگ» (Colored Coins) و همچنین توکن‌های سفارشی بلاک‌چین NXT تاثیر گرفته و درواقع رویکرد تکامل یافته‌ و منعطف‌تری از چشم‌انداز بلاک‌چین NXT ارائه داده است. در واقع بلاک‌چین ویوز، توکنیزه کردن و مبادله هر نوع دارایی را در قالب توکن ممکن می‌سازد. 
ویژگی که ارز دیجیتال ویوز را نسبت به پلتفرم‌های دیگر مانند اتریوم متمایز کرده، ساده‌سازی آن است. قابلیت‌هایی که در اتریوم نوشته شده است، با نصب پلاگین‌هایی در ویوز قابل دسترسی است. از طرفی هدفی که ویوز دنبال می‌کند، انتقال پول‌های فیات و تأمین مالی جمعی بر روی بلاک‌چین است. 
براساس سایت ویوز، این پلتفرم برای سه گروه از افراد مناسب است و امکانات ویژه‌ای در اختیار هر دسته قرار می‌دهد:
• توسعه‌دهندگان: وجود ویژگی‌های نظیر ظرفیت پذیرش بالای شبکه، تأخیر زمانی کم و کارمزد‌های پایین تراکنش
• تریدرها: امکان ذخیره امن دارایی در کلاینت سبک‌ و در عین حال مبادله‌ سریع آن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز تعبیه شده

• سازمان‌ها: امکان ارائه توکن بلاک‌چین مخصوص برای آغاز یک کسب‌وکار از تأمین مالی جمعی گرفته تا رای‌گیری و برنامه‌های وفاداری مشتریان

 

تاریخچه ویوز

طرح ساخت ارز دیجیتال ویوز در سال ۲۰۱۶ توسط ساشا ایوانف (Sasha Ivanov) پیشنهاد شد. او پیش ایجاد ویوز، صرافی کوینومت (Coinomat) را ساخته بود. پیش‌فروش سکه این پروژه در آوریل و می ‌همان سال با جمع‌آوری سرمایه ۱۶ میلیون دلاری انجام شد. 
تعدادی از افراد تیم پیش از آغاز به فعالیت، در پروژه NXT با یکدیگر همکاری می‌کردند. فرآیند توزیع ضعیف در عرضه اولیه سکه، جابجایی در تیم‌های توسعه‌دهنده و تصمیمات بحث‌ برانگیز در امر توسعه، از دلایل خروج آن‌ها از NXT بود تا پروژه خود یعنی ویوز را آغاز کنند. 
به جای فورک پروژه از NXT، تیم توسعه تصمیم گرفت تا همه چیز را از ابتدا بسازد؛ اما تفاوت عمده‌ای که بین دو پلتفرم وجود داشت، اصرار ویوز به ادغام شدن با پول‌های فیات بود. 
همچنین گفتنی است که پلتفرم ویوز با شرکت دیلویت برای ارائه خدمات عرضه اولیه سکه و سازمان سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار مسکو برای ساخت پلتفرم بلاک‌چینی جهت توزیع دارایی‌های دیجیتال، همکاری داشته است. 

در اکتبر ۲۰۱۸، پلتفرم ویوز بالاترین میزان تراکنش‌های انجام شده بین پروژه‌های بلاک‌چین را با ثبت ۶. ۱ میلیون تراکنش در یک روز به خود اختصاص داد. در این میان مقام دوم از جهت تعداد تراکنش‌های انجام شده در ۲۴ ساعت نیز متعلق به ایاس با ۵. ۴ میلیون تراکنش است.

 

پروتکل نوترینو چیست؟

پروتکل نوترینو گل سرسبد برنامه‌های غیرمتمرکز ویوز است. این پروتکل در حال حاضر با اختلاف زیاد محبوب‌ترین دپ در ویوز محسوب می‌شود. 
نوترینو پروتکلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی پول‌های پایدار و دارایی‌های مصنوعی دیگر را منتشر کنند. این دارایی‌ها معمولاً شامل استیبل کوین‌های ارزهای فیات هستند. از جمله آن‌ها می‌توان دلار آمریکا (USD نوترینو)، ین ژاپن (JPY نوترینو) و پوند استرلینگ (GBP نوترینو) را نام برد. 
برخلاف استیبل کوین‌هایی مانند USD Coin (USDC) که مستقیماً با وثیقه فیات عرضه می‌شوند، مصنوعات نوترینو با دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌های ویوز ضمانت می‌شوند. 

برای محافظت در برابر نوسانات، باید بیشتر از توکن در خواستی ارز دیجیتال WAVES را به عنوان ضمانت قرار دهید.

 

ویژگی ارز دیجیتال Waves

  1. Waves DEX:اولین صرافی غیرمتمرکز، توسط پلتفرم Waves راه‌اندازی شد. کاربران می‌توانند با این قابلیت هرجفت ارز دیجیتال را بدون انجام دادن معامله و از طریق ارز واسط انجام دهند.
    DEX با سرعت بالاتری معاملات را تایید می‌کند و مطمئن‌تر از صرافی‌های متمرکز می‌باشد. نودها کار مبادله را انجام می‌دهند و فروشنده را به خریدار متصل می‌کنند، و درنهایت معامله در بلاک‌چین Waves صورت می‌پذیرد. 
  2. مقیاس‌پذیرترین شبکه بلاک‌چین
  3. قرارداد هوشمند
  4. قابلیت Tokenization
  5. درگاه پرداخت ارزهای فیات
  6. ایجاد ابزارهای بهبود تریدینگ
  7. پشتیبانی از ۱۳ مدل معاملات توسط پلتفرم Waves
  8. مدیریت کلیدهای خصوصی با Waves Keeper

 

مرکز نیروی ویوز

در سال ۲۰۱۷ درگاه بیت‌کوین توسط Waves راه‌اندازی شد. ویوز به کاربران خود اجازه نگهداری و انتقال توکن‌های بیت‌کوین (WBTC) در این شبکه را دارد. در آوریل ۲۰۱۷ تبادل غیرمتمرکز (DEX) شروع شد. در ماه می‌۲۰۱۷ درگاه یورو و در ماه ژوئن همان سال درگاه دلار نیز معرفی شد. در ماه ژوئن و ماه اکتبر به ترتیب درگاه‌های اتر، لایت‌کوین و زی‌کش نیز اضافه شدند. هرتوکن ویوز در ۱۰ می‌۲۰۱۷ برابر با یک دلار بود و طی چند هفته به ۶ دلار نیز رسید.

 

بنای پلتفرم ویوز

زبان برنامه‌نویسی پلتفرم Waves، زبان Scala می‌باشد. برای بالا بردن حجم معاملات و سرعت بخشیدن به تایید، از پلتفرم گواه اثبات سهام (Pos) که از فرم سازگار با Bitcoin-NG به نام Waves-NG است استفاده می‌شود.

 

کیف پول‌های Waves

  1. کیف پول تحت وب: امکان ذخیره‌سازی دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم را دارد. امکان استخراج به وسیله قرض دادن سکه‌های ویوز به یک استخر نیز وجود دارد. 
  2. کیف پول دسکتاپ: برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس می‌باشد. 
  3. کیف پول گوشی: سازگار با سیستم عامل‌های‌اندروید و Ios
  4. کیف پول سخت‌افزاری: Ledger Nano S

 

مزایا و معایب Waves

مزایا:
• محیط معامله و صرافی غیر‌متمرکز که نه تنها امکان معامله ارزهای دیجیتال مختلف را فراهم کرده بلکه درگاه ارتباط مستقیم با ارزهای فیات را نیز دارد. 
• امکان ایجاد توکن‌های شخصی سازی شده توسط افراد و شرکت‌ها و راه‌اندازی رویداد‌های ICO برای آنان روی این شبکه. 
معایب:
• حوزه فعالیت و تمرکز اصلی waves روی ICO بوده که نه تنها باید با اسم‌های بزرگی مانند اتریوم در این راه رقابت کند. 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب