شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

ارز دیجیتال دیجی بایت بلاک‌چینی هارد فورکی از بیت‌کوین و متشکل از سه لایه است. لایه فوقانی برای اجرای قرارداد هوشمند، اپلیکیشن غیرمتمرکز و توکن قابل سفارشی‌سازی است. در لایه میانی دفتر کل قرار دارد، جایی که کوین‌های بومی شبکه (DGB) از طریق آن در سرتاسر نتورک جابه‌جا می‌شوند. لایه وسط در واقع محل قرارگیری پایگاه داده بلاک‌چینی است. لایه زیرین زیرساخت اصلی سیستم است و نودهای غیرمتمرکز، نرم‌افزار کلاینت و ارتباط بین گره‌ها را شامل می‌شود.

در بین بلاک‌چین‌های عمومی، دیجی بایت از نظر سرعت رشد و توسعه یکی از بهترین‌ها است و به شدت غیرمتمرکز است. سطح بالای عدم تمرکز سبب شده پایگاه داده آن قابل هک نباشد. به عبارتی این سیستم در برابر حمله ۵۱ درصد شدیدا مصون است. به همین دلیل پلتفرم نام برده برای نگهداری از چیزهای باارزش نظیر پول، اطلاعات و در کل دیتای دیجیتال، بستری ایده‌آل به شمار می‌رود.

جرج تید (Jared Tate) بنیان‌گذار پروژه است. او از ابتدای شروع به کار شبکه رمز ارزی دیجی بایت در سال ۲۰۱۴ به مدت شش سال مهمترین عضو آن بود. در ماه می ۲۰۲۰، او با انتقاد شدید از فرهنگ حاکم بر فضای رمز ارزها، از فعالیت در پروژه Digibyte کنار کشید.

تاریخچه دیجی بایت

توسعه‌های مهم بلاک‌چین دیجی بایت به شرح زیر است:

اکتبر ۲۰۱۳:

تیم توسعه‌دهنده بلاک‌چین دیجی بایت، یه صورت تمام وقت بر روی آن کار می‌کنند.

۱۰ ژانویه ۲۰۱۴:

جنسیس بلاک دیجی بایت به صورت موفقیت آمیز استخراج شد و این کوین رسما وارد بازار شد.

۲۸ فوریه ۲۰۱۴:

DigiShield بر روی آن فعال شد تا بتواند در برابر تغییرات سریع هش، سریعا خود را سازگار کند.

۱ سپتامبر ۲۰۱۴:

الگوریتم اجماع چندگانه آن اجرا شد تا با استفاده از ۵ الگوریتم گواه اثبات کار مختلف، از متمرکز شدن استخراج دیجی بایت جلوگیری کند.

۱۰ دسامبر ۲۰۱۴:‌

سیستم محافظ چندگانه (MultiShield) به منظور محافظت از تمامی ۵ الگوریتم گواه اثبات کار دیجی بایت توسعه یافت.

۴ دسامبر ۲۰۱۵:

سیستم DigiSpeed به منظور کاهش سرعت ماین شدن بلاک‌ها به ۱۵ ثانیه، فعال شد.

۲۸ آپریل ۲۰۱۷:

SegWit (قبل از بیت‌کوین و لایت‌کوین) به منظور بهینه‌تر کردن سایز بلاک‌ها، بر روی بلاک‌چین دیجی بایت اجرا شد.

می ۲۰۱۸:

Digi-ID به منظور راحت‌تر کردن ورود کاربران به وب‌سایت راه اندازی شد.

آپریل ۲۰۱۹:

سیستم DigiAssets برای صدور و انتشار دیگر دارایی‌های دیجیتالی بر روی بلاک‌چین دیجی بایت، راه اندازی شد.

۳ می ۲۰۱۹:

پروتکل ++Dandelion راه اندازی شد. این پروتکل از ردیابی آدرس‌های IP و مکان‌های فیزیکی جلوگیری می‌کند.

 ۲۱ جولای ۲۰۱۹:

OdoCrypt فعال شد تا برای مقاومت در برابر اسیک‌های بسیار قدرتمند، هر ۱۰ روز یک بار خود را تغییر دهد.

بلاک چین دیجی بایت چگونه کار می‌کند؟

۱. اپلیکیشن‌ها/ DigiAssets

لایه سطحی بلاک‌چین دیجی بایت شبیه به اپ استور (App Store) با طرز استفاده بسیار شفاف و واقعی است.

تمام انواع دارایی‌های دیجیتالی و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) می‌توانند با پروتکل DigiAssets که بر روی لایه سطحی بلاک‌چین دیجی بایت قرار دارد، ساخته شوند.

همچنین قراردادهای هوشمندی که مقاومت و امنیت بیشتری برای بلاک‌چین دیجی بایت فراهم می‌کنند نیز می‌توانند به راحتی کدگذاری شوند.

۲. دارایی‌های دیجیتال/ دفتر کل عمومی

لایه میانی بلاک‌چین دیجی بایت، امنیت و مدیریت را ایجاد می‌کند. یک بایت در اطلاعات دیجیتالی، نمایندگی دیتاهای بزرگ‌تر یا یک واحد کوچک که ارزش را ارائه می‌دهد و قابل جعل کردن، کپی کردن یا هک کردن نیست را بر عهده دارد.

یک دفتر کل عمومی تغییرناپذیر، تمام تراکنش‌های دیجی بایت را ذخیره می‌کند. این کوین از ۵ الگوریتم گواه اثبات کارSHA256 ،Scrypt ،Odocrypt ، Skein و Qubit برای افزایش امنیت خود استفاده می‌کند.

دیجی بایت‌ها تنها با استخراج یا ماینینگ به دست می‌آیند.

۳. پروتکل هسته/ شبکه جهانی

لایه زیرین بلاک‌چین دیجی بایت ارتباطات و نحوه عملکرد را ارائه می‌دهد. این ها، نودهایی هستند که در پایین‌ترین سطح بلاک‌چین قرار دارند و برای ارتباطات جهانی دیجی بایت استفاده می‌شوند.

هزاران نفر از مردم در سراسر جهان، نرم افزار دیجی بایت را راه اندازی کرده‌اند. هر سرور، کامپیوتر، تبلت یا موبایلی که به شبکه دیجی بایت متصل باشد، می‌تواند تبدیل به یک نود شود و انجام تراکنش های این کوین را تقویت کند.

۴. متن باز/ بدون نیاز به مجوز

بلاک‌چین دیجی بایت کاملا متن باز است و استفاده از آن کاملا رایگان است. این کوین تحت لیسانس MIT کار می‌کند که به شما اجازه تنظیمات نرم‌افزار را می‌دهد.

شفافیت اجازه می‌دهد تا بررسی مستقلی برای باینری‌ها (دودویی‌ها)، و سورس کدهای مربوطه دیجی بایت وجود داشته باشد.

Digi-ID چگونه کار می‌کند؟

۱. تولید

وبسایت، اپلیکیشن، برنامه یا محصول، یک QR Code منحصر به فرد Digi-ID‌ تولید و نمایندگی می‌کند.

۲. اسکن

کاربر QR Code‌ را از اپلیکیشن موبایل دیجی بایت یا هر اپلیکیشنی که این سیستم پشتیبانی می‌کند، اسکن می‌کند.

۳. تایید سند

کاربر با وارد کردن پین کد خود یا اسکن اثر انگشت خود، درخواست تایید سند را ارسال می‌کند.

۴. تاییدیه

Digi-ID‌ این درخواست را به صورت امضای رمزنگاری شده به کاربر ارسال می‌کند و کاربر می‌تواند وارد حساب کاربری خود شود.

دیجی بایت چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دیجی بایت را می‌توان فورک بیت‌کوین دانست. به طوری که برخی از بخش‌های بیت‌کوین دستخوش تغییر شدند و دیجی بایت به وجود آمد. در ابتدای به وجود آمدن دیجی بایت، آپدیت‌های متعددی برای تغییر ساختار کلی و جزئی آن وجود داشت. اما هم اکنون، از تعداد دفعات این آپدیت‌ها کاسته شده است.

به بیانی دیگر، جرد تیت و دستیارانش به سادگی توانستند به هدف تمرکز بر روی کاهش شباهت میان بیت‌کوین و دیجی بایت دست پیدا کنند. طرز کار کردن دیجی بایت تا حد زیادی به الگوریتم‌هایی بستگی دارد که فرآیند استخراج ارز از آن انجام می‌شود. Scrypt، Qubit، odocrypt، Skein و SHA256 همان ۵ الگوریتمی هستند که به طور همزمان برای استخراج ارز دیجیتال دیجی بایت استفاده می‌شوند. برآورد شده است که هر کدام از این الگوریتم‌ها می‌توانند ۲۰ درصد عملکرد داشته باشند.

اگر به دنبال جستجو و چرایی استفاده همزمان از ۵ الگوریتم هستید، باید بدانید که هدف‌هایی را می‌توان با استفاده از آن‌ها دنبال کرد. عدم انحصاری شدن و عدم متمرکز شدن ماینینگ همان اهدافی هستند که با استفاده همزمان از ۵ الگوریتم در دیجی بایت محقق می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ارز محبوب دیجی بایت

برخی از ویژگی‌های ارز دیجیتال دیجی بایت را می‌توان به ویژگی‌های بیت‌کوین نسبت داد. از شباهت‌های میان این دو میتوان به ساختارهای یکسان تایید دیجی بایت و ساختار تایید بیت‌کوین اشاره کرد. UTXO، نمونه‌ای از آن چیزی است که برای ساخت دیجی بایت استفاده شده است.

چون بعد از هر تراکنش از دیجی بایت، مقداری ارز دیجیتال بعد از یک تراکنش باقی می‌ماند. البته از تفاوت‌های میان بیت‌کوین و دیجی بایت نباید غافل شد. یک نمونه از تفاوت‌های میان دیجی بایت و بیت‌کوین به نحوه استخراج آن‌ها مربوط می‌شود. به طوری که بیت‌کوین دارای ۲۱ میلیون واحد است و تعداد واحدهای دیجی بایت چیزی بیشتر از ۲۱ میلیارد واحد می‌باشد.

در رابطه با دیجی بایت باید بدانید که تمامی واحدهای آن تا سال ۲۰۳۵ استخراج می‌شوند. چند برابر بودن تعداد واحدهای دیجی بایت به دلیل استفاده آسان آن‌ها در روشهای پرداخت می‌باشد. البته مقدار هزینه‌ای هم که قرار است از واحدهای دیجی بایت کاسته شود، بسیار کم است. به طوری که در هر بار پرداخت، بهتر است کارمزدی هم به آن افزوده شود. با این حال، بسیاری از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال باور دارند که این روش نمی‌تواند برای افزایش واحدهای دیجی بایت مناسب و کاربردی باشد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های دیجی بایت این است که پاداش استخراج آن کاهش پیدا می‌کند. نرخ کاهش پاداش استخراج دیجی بایت در حدود ۱ درصد در هر ماه است. به طوری که با گذر زمان، میزان عرضه کاهش پیدا می‌کند و کمیابی آن افزایش خواهد یافت.

هدف ارز دیجیتال دیجی بایت

هدف ارز دیجیتال دیجی بایت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، باعث تمایز آن شود. هدف اصلی جرد تیت از ارز دیجیتال دیجی بایت، افزایش سرعت و افزایش امنیت بود. در حال حاضر هم، ارز دیجیتال دیجی بایت به عنوان ایمن‌ترین و سریع‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود. به همین خاطر، دور از تعجب نیست که دیجی بایت در بین آلت کوین‌ها بدرخشد.

در ابتدای سال رسمی فعالیت دیجی بایت، زمان بلاک آن ۶۰ ثانیه بود. در صورتی که با گذشت سال‌ها، زمان بلاک دیجی بایت به ۱۵ ثانیه رسید. اما ظرفیت آن در طی زمان از ۱۴۰ تراکنش در ثانیه به ۲۸۰۰۰۰ تراکنش رسید. دلیل کاهش زمان بلاک کردن دیجی بایت به فرآیند کاهشی آن در هر ۲ سال مربوط می‌شود. چون هر دو سال یک بار، مدت بلاک کردن دیجی بایت نصف می‌شود و ظرفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

چه چیزی سبب تفاوت Digibyte شده است؟

بلاک چین دیجی بایت به لطف داشتن ترکیبی منحصربه‌فرد از تجربه حل مسئله و پیشگام بودن در زمینه ارائه نوآوری‌های جدید، در مسیر تبدیل به یک پلتفرم بزرگ امن و غیرمتمرکز قرار دارد. تا امروز، پلتفرم‌های بلاک‌چینی متعددی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، اما تعداد زیادی شکست خوردند یا از نظر جذب سرمایه ضعیف عمل کردند. در میان این همه پلتفرم بلاک چینی، دیجی بایت موفق شد با داشتن مارکت کپ ۶۰۲ میلیون دلاری، تبدیل به یکی از صد پلتفرم رمز ارزی و بلاک‌چینی برتر از نظر حجم سرمایه در گردش شود.

  • تیم توسعه اختصاصی:

دیجی بایت برخلاف دیگر شبکه‌های رمز ارزی بلاک‌چینی، دارای یک تیم توسعه‌ اختصاصی و تمام وقت است. به همین دلیل هر آسیب‌پذیری در صورت مشاهده خیلی سریع برطرف و قابلیت‌های درخواستی جامعه کاربران نیز بعد از تایید خیلی زود اضافه می‌شود. اگرچه موسس پروژه در سال ۲۰۲۰ دیجی بایت را ترک کرد، اما این اتفاق تاثیر منفی روی سرعت رشد پلتفرم نداشت.

  • قدمت نسبتا زیاد:

دیجی بایت یکی از قدیمی‌ترین‌ها است. اگرچه این بلاک‌چین پنح سال بعد از بیت‌کوین شروع به کار کرد، اما همچنان در مقایسه با بمب پروژه‌های رمز ارزی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حداقل سه سال جلوتر است. طی هفت سال اخیر، امکان اتکا به بستر Digibyte ثابت شده است.

  • سرعت بالای تراکنش‌ها:

سرعت پردازش تراکنش‌ها در دیجی بایت فوق‌العاده و مثال‌زدنی است. این سرعت بالا، با در نظر گرفتن مارکت قوی و باپشتوانه‌ی رمز ارز DGB، سبب شده بسیاری برای انتقال سریع ارزش از دیجی بایت استفاده کنند. با توجه به پذیرش ارز دیجیتال Digibyte در اغلب صرافی‌های رمز ارزی سراسر دنیا، دریافت‌کننده خیلی سریع قادر به نقد کردن دارایی یا حتی خرج کردن آن به صورت مستقیم در پایانه‌های پذیرنده، خواهد بود.

  • عدم برگزاری ICO:

برای دیجی بایت هیچ وقت یک عرضه اولیه سکه (ICO) برگزار نشد. در برخی پروژه‌ها، ابتدا فرصت سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال پلتفرم به قیمتی پایین، در اختیار عده‌ای محدود (با ثروت زیاد) گذاشته می‌شود، اما رمز ارز DGB از همان ابتدا به واسطه فرآیند استخراج (که برای همه امکان‌پذیر است) توزیع شد. از طرفی ناظر روند توسعه پروژه، یک بنیاد و نه یک شرکت خصوصی است. پس از عدم دست‌کاری قیمت دیجی بایت توسط توسعه‌دهنده آن اطمینان داریم. این تاکیدی بر عدم تمرکز بالای Digibyte است.

  • الگوریتم‌های استخراج متعدد:

دیجی بایت از بیت‌کوین، با پشتیبانی از یک الگوریتم ماینینگ، هارد فورک شد، اما اکنون از پنج الگوریتم مختلف برای استخراج پشتیبانی می‌کند.

  • استفاده در پرداخت‌های خرد:

تعداد بالای کوین‌های در گردش داخل شبکه و قیمت پایین هر یک، سبب شده رمز ارز DGB ابزاری مناسب برای پرداخت‌های خرد باشد. از اهمیت سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها و همچنین کارمزد مناسب نباید غافل شد که در مجموع، دیجی بایت را برای پرداخت‌های خرید تبدیل به ارز دیجیتالی بی‌نظیر می‌کنند.

  • جامعه بزرگ و پرجمعیت:

برای یک پلتفرم غیرمتمرکز، کمتر معیاری به اندازه داشتن کاربران متعدد اهمیت دارد. دیجی بایت از جامعه‌ای پرجمعیت و فعال بهره می‌برد. روز به روز به تعداد کاربرانش اضافه می‌شود.

کیف پول‌های ارز دیجیتال دیجی بایت

  • کیف پول Coinomi
  • کیف پول Exodus
  • کیف پول Trust Wallet
  • کیف پول Atomic Wallet

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب