شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال سیاکوین (SC)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال سیاکوین (SC)

ارز دیجیتال سیاکوین (SC)

ارز دیجیتال سیاکوین (SC)

ارز دیجیتال سیاکوین Siacoin به عنوان یک بازار مطمئن برای ذخیره‌سازی ابری عمل می‌کند که در آن کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی استفاده نشده خود را اجاره دهند. توافق‌ها و معاملات با قراردادهای هوشمند اعمال می‌شود و ارز دیجیتال سیاکوین واسطه مبادلات پرداختی برای ذخیره‌سازی در شبکه است. هدف اصلی این پروژه تبدیل شدن به لایه اصلی ذخیره‌سازی در اینترنت است.

 

تاریخچه و بنیان‌گذاران ارز دیجیتال سیاکوین

ارز دیجیتال سیاکوین ابتدا در ماه مِی سال ۲۰۱۴ اعلام شد، قبل از اینکه مورد تجدید نظر قرار بگیرد و یک سال بعد در ماه مِی ۲۰۱۵ دوباره اعلام شد. به طور خلاصه می‌توان گفت این ارز دیجیتال رسما در ژوئن ۲۰۱۵ راه اندازی شد.

ارز دیجیتال سیاکوین در اواسط سال ۲۰۱۳ توسط David Vorick، هنگام تحصیل در رشته کامپیوتر در آموزشگاه پلی تکنیک Rensselaer بارگذاری شد. وی این ایده را از طریق ایمیل با Luke Champine، یکی از دوستان دانشگاهی، که اندکی پس از ارائه مفهوم Vorick در هکاتون HackMIT در سپتامبر ۲۰۱۳، به توسعه پروژه پیوست در میان گذاشت. این پروژه در اوایل سال ۲۰۱۴ به طور رسمی Sia نامگذاری شد.

 

عملکرد ارز دیجیتال سیاکوین Siacoin

بر اساس وایت پیپر این رمزارز، هدف بلند مدت Sia رقابت با راه حل‌های ذخیره‌سازی موجود است. این ارز دیجیتال خود را در حال رقابت مستقیم با ارائه‌دهندگان عمده ذخیره‌سازی ابر مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت می‌داند. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، Sia قادر است نرخ‌های ذخیره‌سازی رقابتی را ارائه دهد.

پرونده‌های ذخیره شده در شبکه Sia به ۳۰ بخش رمزگذاری شده تقسیم می‌شوند که هر بخش برای یک میزبان به صورت منحصر به فرد بارگذاری می‌شود. توافق نامه‌ها بین آپلود کننده‌ها و میزبان‌ها در بلاک‌چین سیا ثبت شده و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود.

Siacoin به عنوان روش پرداخت در شبکه عمل می‌کند، اجاره‌ دهندگان با استفاده از SC به میزبانان پرداخت می‌کنند و میزبانانی که SC را در قراردادهای هوشمند قفل می‌کنند به عنوان وثیقه عمل می‌کنند.

در واقع کاربران می‌توانند در صورت اجاره فضای بیشتر از سیستم شخصی خود ارز Sia را دریافت کنند. و یا کاربرانی که از فضای ذخیره‌سازی Sia استفاده کنند با پرداخت Siacoin  آن فضا را اجاره کنند.

 

روش عرضه ارز دیجیتال سیاکوین

تیم توسعه‌دهنده این پروژه در ابتدا ۱۰۰ بلاک اول را استخراج کردند که پاداش استخراج برای اولین بلاک مقدار ۳۰۰٫۰۰۰ ارز سیا بود. بعد از آن پاداش هربلاک ۲۹۹٫۹۹۹ است و به همین ترتیب پاداش در بلاک‌های بعدی یک عدد کم می‌شود و در بلاک سوم ۲۹۹٫۹۹۸ ارز سیا استخراج گردید. این روال همینطور ادامه پیدا کرد تا پاداش استخراج به عدد ثابت ۳۰٫۰۰۰ ارز سیا کوین رسید و ثابت ماند.

 

ویژگی‌های پلتفرم سیاکوین Siacoin

  • حریم خصوصی (Privacy):

تمام داده‌های پردازش شده در شبکه Sia رمزگذاری شده است. تا زمانی که ارائه‌دهنده‌ای کلید خصوصی داده را نداشته باشد، آنها نمی‌توانند به پرونده‌های شما دسترسی پیدا کنند. در واقع می‌توان گفت که شما همیشه بر موارد مورد نظر برای ذخیره‌سازی کاملا در کنترل هستید. طبق مدل‌های سنتی، شرکت‌هایی که میزبان فضای ذخیره‌سازی ابری هستند به داده‌هایی که از سرورهای آنها صرف نظر می‌کنید، دسترسی کامل دارند.

  • مقرون به صرفه بودن (Affordability):

ویژگی دومی که به بحث در ارتباط با آن می‌پردازیم این است که Siacoin گزینه‌های قیمت گذاری انعطاف‌پذیر و بازار محوری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هیچ گزینه‌ای برای همه مشتریان وجو ندارد. به عنوان مثال، ۱ ترابایت ذخیره‌سازی داده با استفاده از ارز دیجیتال سیاکوین، می‌تواند ماهیانه ۲ دلار هزینه داشته باشد که در مقایسه با خدمات آمازون که با ۲۳ دلار در ماه کار می‌کند، بسیار مقرون به صرفه است.

  • امنیت (Security):

مجددا تمام داده‌های مربوط به Sia از طریق یک شبکه غیرمتمرکز رمزگذاری و پردازش می‌شود و شما را از آسیب‌پذیری‌های یک سیستم متمرکز محافظت می‌کنند. علاوه بر این، سیا  فضای ذخیره‌سازی اضافی را ارئه می‌دهد. در تقسیم اسناد بین چندین ارائه‌دهنده، سیا از داده‌های مشتری در یک نقطه محافظت می‌کند.

 

تفاوت‌های سیاکوین (Siacoin) و سیافاندز (Siafunds)

ارز دیجیتال سیاکوین سکه‌ای است که به‌وسیله مشارکت‌کنندگان در پلتفرم Sia بدست آمده و استخراج خواهد شد و سیافاندز سکه پیش استخراج‌ای است که نشانگر مشارکت کاربر در پلتفرم Sia به عنوان یک سرمایه‌گذاری تجاری خواهد بود. در واقع سیافاندزها نمایانگر این هستند که چطور کمپانی Nebulous Inc از موفقیتی که نصیب سیاکوین شده است درآمدی را کسب بدست می‌آورد.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال سیاکوین

  1. کیف پول Ledger Nano S
  2. کیف پول Sia.UI
  3. کیف پول Sia 
  4. کیف پول Sia Cold Storage 

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب