شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

در تاریخ ۱ آگوست سال ۲۰۲۰، تیم شیبا، ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIBA INU) را به جهانیان معرفی کرد. خالق این پروژه فردی با نام ریوشی است. شیبا ابتدا در صرافی یونی‌سواپ که بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان می‌باشد، فهرست و سپس قیمت‌گذاری و معاملات آن در این پلتفرم آغاز شد. این رمز ارز بر بستر اتریوم قرار‌داشته و تراکنشات خود را بر روی آن انجام می‌دهد. شیبا یک توکن غیرمتمرکز بوده و نخستین رمز ارزی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا میلیاردها عدد از آن را در اختیار داشته باشند.

شیبا را می‌توان از سری ارزهای دیجیتال میم‌کوین یا جوک‌کوین به حساب آورد. میم‌کوین‌ها (memecoin) ارزهای دیجیتالی هستند که شروع آنها از یک شوخی اینترنتی نشات گرفته است. دوج‌کوین را می‌توان سردسته این سبک از رمز ارزها دانست. نکته جالب این است که در حال حاضر بسیاری از این میم‌کوین‌ها، ارزش فوق‌العاده‌ای را بدست آورده‌اند. شیبا نیز همچون سایر هم گروه‌های خود رشد بالایی را ثبت کرده و در بازه‌ای کوتاه، در حدود ۱۴۰۰ درصد بازدهی مثبت داشته است.

شیبا را می‌توان به نوعی الهام گرفته از دوج‌کوین دانست که این مطلب حتی در ظاهر نماد آن نیز مشخص است. این رمز ارز نوظهو، همان سگ شیبا اینو که یک سگ از نژاد ژاپنی است را به عنوان نماد خود انتخاب کرده، دقیقا همان نمادی که دوج‌کوین نیز از آن استفاده کرده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در رتبه ۱۶‌ ام بازار قرار گرفته و انتظار می‌رود که در آینده با رشد بیشتر دوج‌کوین، این ارز نیز جایگاه بهتری پیدا کند.

 

ارز شیبا اینو

طبق گفته وب‌سایت توسعه‌دهنده، این یک توکن رمزنگاری شده (بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم) است و به کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت مبالغی نه چندان زیاد، میلیون‌ها و شاید میلیاردها عدد از این توکن را خریداری کنند. یک صرافی غیر‌متمرکز با نام شیباسواپ (ShibaSwap) نیز توسط سازنده همین رمز‌ارز ساخته شده که برای تبدیل انواع کوین و توکن به شیبا اینو کاربرد دارد. البته این پلتفرم هنوز راه‌اندازی نشده است.

 

تفاوت کوین و توکن چیست؟

کوین‌ها مثل بیت‌کوین و دوج‌کوین بلاک‌چین خودشان را دارند. این درحالیست که توکن‌های ارز دیجیتال براساس بلاک‌چین‌های موجود ساخته شده‌اند. همان‌طور که گفتیم این ارز بربستر اتریوم توسعه داده شده است. به همین خاطر است که افزایش معاملات این توکن اخیراً منجر به افزایش کارمزد شبکه اتریوم نیز شده است.

 

آیا شیبا اینو ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

در روزهای اخیر، قیمت ارز دیجیتال شیبا، افزایش فوق‌العاده‌ای داشته است و همین امر توجه بسیاری از فعالان این حوزه را به این رمز ارز جلب کرده است. اما باید توجه داشت که این افزایش ممکن است تنها در پی هیجانات و نوسانات ارز دیجیتال دوج‌کوین ایجاد شده باشد. چرا که شیبا به نوعی بر روی موج دوج‌کوین سوار است و نوسانات آن را دنبال می‌کند. باید توجه داشت که نوسانات خود دوج‌کوین نیز در پی توئیت‌های ایلان ماسک بوده و چندان قابل اعتماد نمی‌باشد.

علاوه بر این، افزایش قیمت اتریوم در روزهای اخیر نیز می‌تواند در رشد بالای این ارز دیجیتال تاثیرگذار باشد. چرا که شیبا بر روی بستری از این ارز دیجیتال قرار گرفته است. از این رو، نمی‌توان رشد چند صد درصدی شیبا را نشانه‌ای بسیار مثبت برای ارزشمندی آن در نظر گرفت. در واقع، بیان اینکه این ارز دیجیتال در آینده چه عملکردی خواهد داشت و سودآوری آن به چه صورت خواهد بود، امری غیرقابل پیش‌بینی است. با این وجود، می‌توان گفت که با توجه به پیروی این رمز‌ارز از دوج‌کوین، چنانچه دوج به رشد خود ادامه دهد، شیبا نیز آینده‌ای روشن در انتظار خواهد داشت.

 

بهترین کیف پول ارز شیبا

  • کوین بیس
  • تراست والت
  • مای اتر والت
  • کوینومی
  • لجر
  • متامسک

در حال حاضر، بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی نمی‌کنند. با توجه به نوظهور بودن این ارز دیجیتال، می‌توان انتظار داشت که در آینده، کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز به لیست کیف پول‌های شیبا اضافه خواهند شد.

 

خرید شیبا

خرید این رمز‌ارز به دو روش امکان‌پذیر است. یکی خرید از طریق صرافی‌های متمرکزی همچون کوینکس و بایننس و دیگری خرید از صرافی‌های غیرمتمرکز که بزرگ‌ترین آنها یونی‌سواپ می‌باشد.

برای خرید ارز دیجیتال شیبا، لازم است تنها ۵ مرحله زیر را طی نمایید:

  • ساخت یک کیف پول مناسب

همانطور که گفته شد، بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری که از شیبا پشتیبانی می‌کنند، تراست والت و کوین بیس می‌باشند.

  • خرید اتریوم

برای مبادله رمز ارزهای شیبا اینو، به اتریوم نیاز خواهید داشت. اگر قبلاً در یک صرافی حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، می‌توانید اتر را در آنجا خریداری کنید. در غیر این صورت، صرافی‌های Uniswap، Kraken، Coinbase، eToro، Crypto.com و Gemini گزینه‌های خوبی خواهند بود.

  • ایجاد حساب در یک صرافی پشتیبانی کننده از شیبا اینو

در این مرحله می‌بایست در یکی از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می‌کنند، افتتاح حساب نمایید. پس از ساخت حساب، اتریوم‌های خود را به این صرافی‌ها انتقال دهید (چنانچه از ابتدا در همین صرافی‌ها اقدام به خرید اتریوم نموده‌اید، در این مرحله نیازی نیست کاری انجام دهید).

  • خرید خود را انجام دهید

در این مرحله تنها کافیست اقدام به خرید شیبا نموده و با پرداخت اتریوم، شیبا اینو بدست آورید.

  • در آخرین مرحله، می‌توانید توکن‌ها را در کیف پول خود ذخیره و یا اقدام به خرید و فروش آن نمایید.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب