شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال نکسو (Nexo)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال نکسو (Nexo)

ارز دیجیتال نکسو (Nexo)

ارز دیجیتال نکسو (Nexo)

ارز دیجیتال نکسو یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است که که بر وام دهی با پشتوانه رمزارز تمرکز دارد. توسط یکی از شرکت‌های مطرح حوزه فین تک توسعه یافته و به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است. بلافاصله پس از این که پروژه نکسو به مرحله بهره برداری رسید، توجه بسیاری از کاربران جامعه رمزارز به این پروژه جلب شد. پروژه نکسو ارائه دهنده یک سیستم وام دهی بر بستر بلاک‌چین است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه استفاده کرده و در ازای آن وام دریافت کنند.

کاربرانی که قصد دریافت وام از این بستر را دارند، می‌توانند در ازای سپرده گذاری رمزارزها خود، وام را به صورت ۴۵ ارز فیات متفاوت و یا استیبل کوین‌هایی مانند تتر دریافت کنند.

پلتفرم ارز دیجیتال نکسو همچنین از بیش از ۲۰ رمزارز مانند، بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، مونرو، BNB و سایر ارزهای مطرح بازار حمایت کرده و پرداخت وام‌ها نیز با استفاده از همین ارزها و همچنین ارز دیجیتال NEXO صورت می‌گیرد.

دارندگان ارز دیجیتال نکسو قادرند تا با حفظ مالکیت بر دارایی‌های رمز ارز خود، ارز فیات مانند دلار، یورو و … را دریافت نمایند. نحوه استفاده از سیستم وام گیری نکسو بدین شکل است که کاربران در ازای استیک کردن دارایی خود در این پلتفرم، دارایی خود را به صورت وثیقه به نکسو واگذار کرده و در ازای این کار، از شبکه پول دریافت می‌کنند.

بدین ترتیب در صورتی که افراد بخواهند وام بگیرند، به محض به وثیقه گذاشتن دارایی خود می‌توانند مبلغ مورد نظر را دریافت کرده و پس از ارائه مبلغ بدهی می‌توانند به سرعت رمزارزهای خود را پس بگیرند.

 

 هدف از توسعه نکسو (NEXO)

براساس مطالب منتشر شده در وبسایت رسمی‌‌نکسو، این پلتفرم اولین سیستم وام دهی آنی در قالب رمزارز است. این پروژه با استفاده از مدل خلاقانه خود به کاربران وام داده و مبلغ هر وام، بسته به میزان وثیقه گذاری توسط کاربران است.

روند وام گیری از پلتفرم نکسو بسیار ساده و سریع است. با این حال نکته‌ای که باید بدان توجه شود این است که سقف وام به قیمت ارزهای دیجیتال در همان زمان وام گیری بستگی دارد. به عبارت دیگر درصورتی که ارزش رمزارزی که وثیقه گذاری شده است افزایش یابد، سیستم اوراکل نکسو به صورت خودکار سقف وام را افزایش می‌دهد. به طور کلی حداقل و حداکثر مبلغ وام بین ۵۰۰ دلار و ۲ میلیون دلار است.

 

نحوه کارکرد بلاک‌چین نکسو (NEXO)

به منظور دریافت وام از پلتفرم نکسو، کاربران در ابتدا باید در وبسایت nexo.io ثبت نام کرده و ارزهای دیجیتال سازگار با این پلتفرم را به کیف پول نکسو واریز نمایند. پلتفرم نکسو از ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین، اتریوم، XRP، لایت‌کوین، تتر، استلار، BNB و NEXO پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند این ارزها را به کیف پول نکسو واریز نمایند.

پس از انجام مراحل بالا، کاربران در طی یک روند دقیق، احراز هویت شده و تایید می‌شوند.

پس از مراحل احراز هویت، رمزارزهایی که در کیف پول نکسو انتقال داده شده‌اند، توسط این بلاک‌چین تایید می‌شود. سپس اوراکل بلاک‌چین نکسو به صورت اتوماتیک جزییات وام را مورد بررسی قرار داده و میزان وام را تعیین می‌کند. کاربران می‌توانند به صفحه Withdraw Loan مراجعه نموده و میزان وام خود را مشاهده کنند. پس از این مرحله، کاربران با ارائه یک حساب بانکی و یا آدرس تتر، روش دریافت ارز خود را مشخص می‌کنند.

دریافت وام از نکسو به دلیل روند احراز هویت کاربران و بررسی‌های قانونی ممکن است تا ۳ روز کاری به طول بی‌انجامد.

بازپرداخت وام در نکسو نیز بدین شکل است که کاربران می‌توانند در هر زمان، هر میزان مبلغی که می‌خواهند بازگردانند را با ارزهای فیات و یا استیبل کوین‌ها به شبکه تحویل دهند. ارزهای فیاتی را که پلتفرم نکسو به عنوان بازپرداخت می‌پذیرد شامل دلار، یورو، پوند، دلار استرالیا و نیوزلند است. ارزهای مورد قبول بازپرداخت نیز شامل بیت‌کوین، اتریوم، XRP، استیبل کوین‌ها و توکن NEXOاست.

 

ویژگی‌های بلاک‌چین نکسو NEXO چیست؟

از جمله ویژگی‌های برتر بلاک‌چین نکسو، می‌توان به نقدینگی بالایی که در این سیستم قرار دارد، اشاره کرد. در صورتی که در دیگر بلاک‌چین‌های ارز دیجتال، این نقدینیگی بسیار کم است.

البته ناگفته نماند که در این پلتفرم، امکان برداشت سرمایه بالا وجود ندارد. اما کاربران در این پلتفرم می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری رایگانی که دریافت می‌کنند، واریز و پرداخت‌های خود را به صورت روزانه انجام می‌دهند.

وامی‌‌که پلتفرم نکسو به کاربران خود ارائه می‌دهد، مشابه با وام‌های بانکی است، اما تنها تفاوتی که دارد در نحوه بازپرداخت وام است. به عنوان مثال زمانی که افراد از سیستم بانکی، وام دریافت می‌کنند، باید اقساط خود را به صورت ماهانه برگردانند. اما در پلتفرم NEXO، بازپرداخت وام به اختیار و انتخاب کاربران است. وام پلتفرم NEXO، از یک درصد سالانه ثابتی استفاده می‌کند که در آن با استفاده از توکن NEXO، برای بازپرداخت وام با سود ۸ درصد شروع می‌کند. در صورتی که کاربر بخواهد با دیگر توکن‌ها بدیهی خود را پرداخت کند، سود بازپرداخت وام، ۲۴٫۹ درصد محاسبه می‌شود.

نکته دیگر سیستم وام دهی پلتفرم NEXO، این است که کاربران می‌توانند برخلاف سیستم بانکی هر چند بار که نیاز داشته باشند، وام دریافت کنند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که نسبت وام دریافتی براساس میزان دارایی است که در پلتفرم NEXO، وجود دارد.

نکته دیگر در پلتفرم NEXO، این است که کاربران هیچ گونه کارمزدی برای انجام تراکنش‌ها و برداشت خود پرداخت نمی‌کنند. اما مالیاتی که بابت این پلتفرم باید پرداخت کرد، در حدود ۳۹ درصد از درآمد کاربران بوده که از حساب آنها کم می‌شود.

 

آینده ارز نکسو (NEXO)

ظهور پلتفرم‌های وام دهی در فضاهای بلاک‌چینی یکی دیگر از کاربردهایی است که در صورت بلاک‌چینی بودن، بهتر کار می‌کند. خدمات وام دهی توسط این پلتفرم‌ها باعث می‌شود تا افرادی که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند و قصد فروش آن‌ها را ندارند، همچنان از دارایی خود بهره ببرند.

حال در فضاهای بلاک‌چینی، سیستم‌های وام دهی زیادی وجود دارد ولی نکسو در این میان از همه با سابقه‌تر و قدیمی‌تر است. یکی دیگر از مزیت‌های نکسو نسبت به سایر پلتفرم‌های وام دهی این است که ارزهای بسیار زیادی در این پروژه حمایت می‌شوند و در نتیجه کاربران آپشن بیشتری برای وثیقه گذاری دارند.

امکان دریافت سود سالانه با نرخ ثابت و مجوز قانونی این پروژه از کمیسیون بورس اوراق بهادر از جمله مواردی است که آینده این پروژه را تضمین می‌کنند.

 

کیف پول‌های ارز نکسو (NEXO)

  • Meta Mask
  • Nexo Wallet
  • Ledger nano S
  • Trezor Wallet
  • MyEtherWallet
  • Coinomi
  • Atomic
  • Trust wallet

 

 

ویژگی، مزایا و معایب ارز دیجیتال نکسو

کاربران نکسو از سطح بالای نقدینگی دارایی‌ها بهره‌مند می‌شوند که در حوزه کریپتو رایج نیست.

اگرچه برداشت سرمایه زیاد همچنان دشوار است، اما این شرکت کارت‌های اعتباری رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای انجام پرداخت‌های روزانه استفاده کرد.

هم چنین قابل ذکر است که با استفاده از این سرویس، مشتریان می‌توانند از سرمایه خود سود دریافت کنند و از سایر مزایا بهره مند گردند.

انواع جدیدی از وام‌ها هر روزه به وجود می‌آیند. استفاده از دارایی‌های ارزهای دیجیتال برای وثیقه وام‌ها روشی بسیار خوب برای دور زدن مالیات فروش وام است. نکسو در این زمینه از اولین پلتفرم‌های موجود است.

وام نکسو شاید تا حدودی شبیه به وام‌های معمولی باشد اما تفاوت‌هایی دارد که می‌توان به نحوه پرداخت وام اشاره کرد.

برای وام‌های معمولی شما باید پرداخت‌های ماهانه انجام دهید اما در اینجا شما می‌توانید خودتان مشخص کنید که نحوه پرداختتان به چه نحوی باشد.

وام نکسو دارای نرخ درصد سالانه ثابت است که هنگام استفاده از توکن‌های NEXO برای بازپرداخت از ۸ درصد شروع می‌شود.

این نرخ برای بازپرداخت با استفاده از سایر ارزها ۲۴.۹ درصد است.

نکته قابل توجه در نکسو این است که هر چند باری که بخواهید می‌توانید از اعتبار خود وام دریافت کنید تا زمانی که نسبت وام به ارزش دارایی‌های شما حفظ شود و ضمانت کافی در حساب نکسو داشته باشید. بدین شکل هر زمان که بخواهید می‌توانید بازپرداخت انجام دهید.

یکی از ایراداتی که می‌توان به این پلتفرم وام دهی گرفت متمرکز بودن آن است. این تیم معتقد است که غیرمتمرکز بودن ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی شود اما متمرکز بودن هم با مشکلات قانون گذاری مواجه خواهد شد.

نیازی نیست که کارمزد برداشت، تراکنش یا کارمزد پلتفرم پرداخت شود. هم چنین مالیات اضافی که شامل ۳۹ درصد درآمدهای کاربر می‌شود کسر خواهد شد.

نکسو هیچ بررسی اعتباری که ممکن است رتبه اعتباری کاربر را کاهش دهد تا به کاربر وام تعلق نگیرد را انجام نمی‌دهد زیرا در اینجا ارزش دارایی‌های کریپتوی واریز شده به کیف پول نکسو کاملا ضامن وام است.

مالکیت اصلی دارایی‌های کریپتو توسط قراردادهای هوشمند شفاف، محافظت و تضمین می‌شود.

این قراردادهای هوشمند را پس از ثبت شدن در دفتر کل بلاک‌چین نمی‌توان اصلاح کرد.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب