شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال هولو (HOT)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال هولو (HOT)

ارز دیجیتال هولو (HOT)

ارز دیجیتال هولو (HOT)

بلاک‌چین ارز دیجیتال هولو در حال ایجاد پلتفرمی‌ است که یک پل ارتباطی بین کاربران Holo و اینترنت سنتی باشد. همچنین ارز دیجیتال Holo روش‌های کارآمد‌‌تر و ارزان‌‌تری را به توسعه‌دهندگان برای بلاک‌چین‌ها ارائه ‌می‌دهد. علاوه بر این، Holo هزینه‌های عملیاتی بسیار کمتر و تأیید نهایی سریع ‌‌تراکنش‌ها بدون الگوریتم‌های اجماع سنتی را فراهم کرده است. همه این‌ها به لطف جدول هش توزیع شده Holochain(DHT) امکان‌پذیر است. اخیراً توکن‌هات (HOT) به بالاترین حد قیمتی خود رسیده است؛ زیرا پلتفرم Holo در سراسر صنعت ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته شده است. 
با توجه به توسعه سریع فناوری بلاک‌چین و دفتر کل توزیع شده (DLT)، این صنعت هنوز در مراحل ابتدایی است. 
ارز دیجیتال هولو در حال ایجاد یک اینترنت است که با به حداقل رساندن کنترل نهادها، به افراد و نه نهادها خدمات ‌می‌دهد. ارز دیجیتال هولو به افراد این امکان را ‌می‌دهد که هنگام تراکنش و ارتباط با برنامه‌هایی که نیازهای آنها را برآورده ‌می‌کنند، بدون اینکه به نهادهای متمرکز وابسته باشند، داده‌ها و هویت آنلاین خود را کنترل کنند. همچنین، ‌ارز دیجیتال هولو ساخت برنامه‌های توزیع شده Holochain (hApps) را آسان، سریع و مقرون‌ به‌ صرفه ‌می‌کند. 
علاوه بر این، ‌ارز دیجیتال هولو از فناوری post-blockchain برای جدا کردن یکپارچگی داده‌ها از امنیت داده‌ها استفاده ‌می‌کند. برای این کار نه از سازوکارهای اجماع اثبات کار (PoW) و نه اثبات سهام (PoS) استفاده نمی‌کند. 

ارز دیجیتال هولو این فرصت را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ‌می‌دهد که بتوانند با سرعت و بهینه برنامه‌های وب کاملاً توزیع شده تولید کنند. Holochain یعنی بلاک‌چین اختصاصی هولو بستری ایجاد کرده است که توسعه‌دهندگان را قادر ‌می‌سازد برنامه‌های توزیع‌شده‌ای را که از زبان برنامه‌نویسی JavaScript استفاده ‌می‌کنند، ایجاد کنند.

 

ارز دیجیتال هولو چگونه کار ‌می‌کند؟ 

تفاوت اصلی بین فناوری بلاک‌چین و استفاده از جدول هش توزیع شده (DHT) ارز دیجیتال هولو در روشی است که طی آن یک تراکنش بررسی و تأیید ‌می‌شود. در بلاک‌چین، همه نودهای شبکه باید با استفاده از الگوریتم اجماع Proof-of-Work (PoW) یک تراکنش را تأیید کنند. اگرچه در برخی از بلاک‌چین‌ها با استفاده از الگوریتم‌های Proof-of-Stake (PoS) برای تأیید یک تراکنش فقط نیاز به تأیید اکثریت نودهای شبکه دارند و نه همه نودها. 
در بلاک‌چین هولو روش زنجیره هش، با کمک یک جدول هش توزیع شده (DHT)، تراکنش‌ها را تایید می‌کند. این بدان معنا است که نودهای منفرد ‌می‌توانند تراکنش‌ها را بررسی و تأیید کنند. سپس نتیجه برای شفافیت به بقیه شبکه پخش ‌می‌شود؛ در حالی که نودهای همسایه بررسی تراکنش‌ها را دوباره انجام ‌می‌دهند. 
مقیاس‌پذیری یک هدف اصلی در چشم‌انداز توسعه بلاک‌چین فعلی است. همان‌طور که شبکه‌های بلاک‌چین با نودهای بیشتر رشد ‌می‌کنند، برای تأیید تراکنش‌ها به انرژی بیشتری نیاز است. این چالشی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان بلاک‌چین به دنبال حل آن هستند. 
‌ارز دیجیتال هولو با تقسیم کردن (Sharding) جداول هش توزیع شده (DHT)، راهی برای مبارزه با مسئله مقیاس‌پذیری طراحی کرده است. این امر با کاهش‌اندازه شبکه، باعث کاهش بار تراکنش برای هر نود (گره) ‌می‌شود. 

‌ارز دیجیتال هولو به استخراج نیاز ندارد و قادر است چندین نود کامل را روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا کند. Holochain یک فناوری «پس بلاک‌چین» (post-blockchain) است که استیکینگ و استخراج نیاز ندارد. بنابراین ‌ارز دیجیتال هولو نمی‌تواند مورد حمله اکثریت قرار گیرد.

 

تاریخچه پیدایش و تیم توسعه دهنده

 هولو توسط “آرتور بروک” و “اریک هریس-براون” تاسیس شد که هر دو کدنویس قراردادی با تجربه‌ای بودند. این دو نفر برای اولین‌بار در دسامبر ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از پروژه متا‌کارنسی، توسعه‌دهنده ابزار و فناوری برای ایجاد تراکنش همتا به همتا  در آینده  همکاری داشتند و روی پروژه کار کردند. هولو تا حدی از Ceptr مدلسازی شد، یک چارچوب همکاری همتا به همتا برای دپ‌ها که این دو قبلاً روی آن کار کرده بودند. براک به عنوان بنیانگذار Geek Gene، شرکتی که ابزارهای فنی، از جمله بیش از ۱۰۰ راه حل ارز جایگزین را توسعه داده است و تجربه قبلی در کد گذاری سیستم‌های ارزی جایگزین را دارد تجربیاتی داشته است. در مارس ۲۰۱۹، براک به عنوان یکی از اعضای شرکت ادموند هیلاری مستقر در نیوزیلند انتخاب شد. هریس-براون برنامه‌نویسی را به طور تمام وقت در سال ۱۹۸۸ آغاز کرد و بنیانگذار Glass Bead Software، توسعه دهنده نرم‌افزار ارتباطی همتا به همتا، و همچنین بنیانگذار آزمایشگاه‌های ‌ایمرجینگ لیدر در کنار بروک است. در سال ۲۰۰۳، وی موسس شرکت هریس-براون، یک شرکت مشاوره و توسعه نرم‌افزار مستقل شد. وی همچنین در هیئت مشاوره مرکز اقتصاد جدید شوماخر تجربه کاری داشته است.

 

توکن‌ هات (HOT) چیست؟ 

توکن بلاک‌چین هولو، HOT نامیده ‌می‌شود. به همین دلیل برخی هولو را به عنوان ارز دیجیتال HOT می‌شناسند. توکن ‌هات یک توکن ERC-20 است که به صورت عرضه اولیه در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. 
ارز دیجیتال HOT به شیوه کاملا مستقل از یک معماری عامل محور استفاده می‌کند. 

در این نوع ساختار هر عاملی سعی می‌کند  به بلاک‌چین عمومی‌خود متصل شود؛ سپس برنامه‌های خود را اجرا کند؛ این مکانیسم با طراحی داده محور بلاک‌چین‌های قدیمی ‌بسیار متفاوت است و عملکرد جداگانه‌ای دارد.

 

HoloFuel چیست؟

توکن HoloFuel یک توکن اعتباری است که فقط در بلاک‌چین هولوچین در دسترس است. هدف اصلی آن این است که به میزبان‌های هولو پاداش داده شود. هولو فیول از ارزهای دارای پشتوانه است. اما پشتوانه آن به یک کالا یا ارز خارجی وابسته نیست، بلکه هولو فیول با واحد‌های محاسباتی که ترکیبی از پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و زمان پردازش است، ارزش‌گذاری ‌می‌شود. به زودی کاربران ‌می‌توانند HoloFuel خود را در بازار آزاد بفروشند یا آنها را با قدرت محاسباتی در شبکه تعویض کنند.

 

ویژگی‌های مثبت ارز دیجیتال HOT چیست؟

پلتفرم اصلی هولو HOT که در این مجموعه به کار می‌رود Holochain نام دارد. در این زنجیره هر گره بر روی زنجیره خود قرار دارد. این شبکه در راستای حل مشکل مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌ها گام‌های خوبی برداشته است و‌ باگ اصلی را برطرف کرده است که با آفلاین شدن شبکه داده‌ها از بین برود چون با آفلاین شدن شبکه داده‌ها از بین نمی‌روند. 
تمام این معاملات به شکل یک پلتفرم حسابداری عمل می‌کنند و تمام داده‌ها در آن ثبت و ذخیره می‌شوند. چیزی شبیه به سیستم حسابداری ترازنامه که هیچ گونه احتکار و اشتباه محاسباتی برای داده‌ها ایجاد نمی‌شود. 
Holochain یک Distributed Hash Table یا جدول هش توزیع شده را برای تایید داده‌های موجود در هر بلاک‌چین گره‌ای به کار می‌گیرد. این جدول توسط زنجیره مرکزی Holochain نگهداری می‌شود. 
• توسعه‌دهنده‌ها این مفهوم را با مقایسه  چرخه زندگی موجودات زنده به تصویر کشیده‌اند. 
• جدول هش، داده‌های هر بلاک‌چین گره‌ای را مانند یک سلول زنده در یک DNA تایید و ذخیره می‌کنند. 
• Holo fuel یک اعتبار ارز دیجیتال است که قدرت این را دارد که میزبان‌های مشترک در شبکه را پشتیبانی و پردازش کند. 
• در ارز دیجیتال HOT هیچ قانون و شرایط معینی به منزله یک پلتفرم مشخص و ثابت وجود ندارد. 

• در عوض هر عامل برای خود یک پلتفرم خصوصی ایجاد می‌کند و طبق آن پلتفرم فعالیت می‌کند.

 

هدف اصلی ارز دیجیتالHOT چیست؟

هدف کلی ارز دیجیتال HOLO این است که بتواند hApps را به راحتی در دسترس افراد قرار دهد تا کاربران بتوانند به آسانی از خدمات این برنامه استفاده کنند و دیگر نیاز به نصب برنامه‌های مختلف بر روی شبکه‌های نرم‌افزاری کامپیوتر خود نباشند.

 

هولوچین چیست؟

۱-چارچوب مرکزی هولو Holo، به نام هولوچین، سیستمی‌ از blockchain‌ها است که در آن هر گره بر روی زنجیره جداگانه خود عمل می‌کند. تمام بلاک‌چین‌ها با کلیدهای رمزنگاری که منحصر به فرد برای هر گره است، کار می‌کنند. 
۲-این مفهوم مشکل مقیاس‌پذیری در بلاک‌چین‌ها را حذف کرده است، جایی که هر گره مجبور شد رکورد خود را در یک شبکه عمومی ‌به روز کند. از آنجا که هر گره دارای بلاک‌چین مخصوص به خود است، بنابراین وقتی یک گره آفلاین می‌شود، هیچ داده‌ای از دست نمی‌رود. بلاک‌چین اولیه عمومی ‌بدون هیچ گونه تأثیر ادامه می‌یابد. 
۳-Holochain برای تأیید داده‌ها در هر بلاک‌چین گره‌ای، از یک جدول Hash توزیع شده (DHT) استفاده می‌کند. این جدول توسط زنجیره مرکزی هولو چین نگهداری می‌شود. توسعه‌دهندگان این مفهوم را از طریق قیاس DNA موجودات زنده توضیح داده‌اند. جدول هش داده‌های مربوط به بلاک‌چین گره‌ای فردی مانند سلول زنده را ذخیره و ذخیره می‌کند. 
۴-سوخت هولو اعتباری رمزنگاری است که کاربران برای خدمات میزبانی خود دریافت می‌کنند. سوخت هولو توسط یک قدرت محاسباتی مشترک بین میزبان پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود شبکه با ارزش باشد، از این طریق قدرت خرید بیشتری به اعتبارات می‌بخشد. 
۵-تمام تراکنش‌های موجود در این سکو به عنوان ورودی‌های حسابداری مضاعف ثبت می‌شوند. بنابراین، سیستم حسابداری داخلی آن شبیه به ترازنامه است که هیچگونه احتکار، احتراق و استخراج سکه را امکان‌پذیر نمی‌کند. به این ترتیب، توازن مثبت و منفی همیشه برابر است و عرضه ارز خالص هولو همیشه صفر است. 

۶- این پلتفرم دارای یک معماری غیرمتمرکز همتا (P2P) است که در آن همه گره‌ها از یکدیگر متفاوت هستند. از پروتکل Proof-of-Service برای تولید فاکتور برای خدماتی که ارائه می‌دهد استفاده می‌کند. سیستم آن به عنوان پلی بین شبکه متمرکز و blockchain عمل می‌کند.

 

روند معامله در پلتفرم

۱-روند انجام معاملات بر روی پلتفرم شامل ارائه‌دهنده برنامه است که ابتدا یک سرویس میزبانی را خریداری کند. در مرحله بعد، میزبان گزارش‌های خدمات امضا شده و ارسال فاکتور PoS را تولید می‌کند. ارائه‌دهنده برنامه سپس پرداخت را به صورت اعتبار میزبانی انجام می‌دهد. 
۲-هولو کلیه معاملات را به عنوان سوابق حسابداری دو ورود ثبت می‌کند. هر معامله‌ای که کاربر انجام می‌دهد به وعده هزینه معامله متصل است. این درخواست پرداخت نیست. در عوض، مشابه فرآیند PoS با وعده پرداخت است. 
۳-هر معامله‌ای که کاربر می‌تواند به شما امکان‌پذیر باشد و بتواند تصمیم‌گیری کند معامله متصل است. این درخواست می‌کنید در عوض، این فریدن PoS با و استراحت استر. 

۴-از طریق این فرآیند هزینه، Holo اطمینان می‌دهد که خدمات خود را تحریک می‌کنند و ضمن اطمینان از اینکه هزینه‌های بالایی را در مقایسه با سیستم عامل‌های رقیب پرداخت نمی‌کنند.

 

مزایای ارز دیجیتال هولو

• فریم ورک اصلی هولو که Holochain نام دارد یک سیستم از بلاک‌چین‌هاست که در آن هر گره بر روی زنجیره‌ی جداگانه‌ی خود عمل می‌کند. همه‌ی بلاک‌چین‌ها با کلید‌های رمز نگاری شده که مخصوص هر گره می‌باشند، عمل می‌کنند. 
• این شبکه مفهوم مشکل مقیاس‌پذیری در بلاک‌چین‌ها را حذف کرده است، زیرا هر گره بایدرکورد خود را بر روی بلاک‌چین عمومی‌ به روز رسانی کند. از آنجایی که هر گره بلاک‌چین خود را دارد؛ در نتیجه هیچ داده‌ای با آفلاین شدن گره‌ها از دست نمی‌رود. بلاک‌چین عمومی‌ اصلی بدون هیچ‌گونه تاثیری ادامه پیدا می‌کند. 
• Holochain یک Distributed Hash Table یا جدول هش توزیع شده را برای تایید داده‌های موجود در هر بلاک‌چین گره‌ای به کار می‌گیرد. این جدول توسط زنجیره‌ی مرکزی Holochain نگهداری می‌شود. توسعه‌دهنده‌ها این مفهوم را با مقایسه‌ی چرخه‌ی زندگی موجودات زنده به تصویر کشیده‌اند. جدول هش، داده‌های هر بلاک‌چین گره‌ای را مانند یک سلول زنده در یک DNA تایید و ذخیره می‌کنند. 
• Holo fuel یک اعتبار ارز دیجیتالی است که کاربران برای میزبانی سرویس‌های شبکه به دست می‌آورند. Holo fuel یک قدرت محاسبه‌ی مشترک بین میزبان‌هایی است که شبکه را معتبر می‌کنند. 
• تمام معاملات موجود بر روی این پلتفرم به عنوان ورودی‌های حسابداری مضاعف ثبت می‌شوند. بنابراین، سیستم حسابداری داخلی آن شبیه به ترازنامه است که هیچگونه احتکار، احتراق و استخراج سکه را امکان‌پذیر نمی‌کند. به این ترتیب، موازنه مثبت و منفی همیشه برابر است و عرضه ارز خالص هولو همیشه صفر است. 

• این پلتفرم دارای یک معماری غیرمتمرکز همتا (P2P) است که در آن همه گره‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. این شبکه از پروتکل Proof-of-Service برای تولید فاکتور برای خدماتی که ارائه می‌دهد استفاده می‌کند. سیستم آن به عنوان پلی بین شبکه متمرکز و بلاک‌چین عمل می‌کند.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال هولو

• تراست والت
• متا والت
• مای اتر
• انجین والت
• آیم توکن  

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب