شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

ارز دیجیتال کریپتو دات کام چِین (Crypto.com Chain) یکی از محصولات مجموعه Crypto.com است که برای سرعت بخشیدن به فرآیند پذیرش جهانی ارزهای رمزپایه به عنوان راهی جهت افزایش کنترل شخصی سرمایه، حفاظت از اطلاعات کاربر و محافظت از هویت کاربران طراحی شده است.

ارز دیجیتال کریپتو دات کام هم، یکی از محصولات مرتبط با همین زنجیره است. بلاک‌چین CRO در درجه اول یک بلاک‌چین است که به عنوان رسانه‌ای جهت پشتیبانی از برنامه پرداخت موبایل Crypto.com Pay عمل می‌کند. اما بر اساس آنچه که توسط این استارت آپ اعلام شده است، Crypto.com قصد دارد در آینده گسترۀ دسترسی به بستر CRO را افزایش دهد تا محصولات دیگر خود را نیز توسعه بخشد و پشتیبانی کند.

 

کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی یک پول اینترنتی است که با استفاده از رمزنگاری امنیتش تامین شده است. کریپتوکارنسی در واقع از دو کلمه‌ی کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنای ارز یا پول دیجیتال می‌باشد و اولین و معروفترین کریپتوکارنسی، بیت‌کوین می‌باشد.

کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) که به آن رمز ارز و ارز رمزنگاری شده هم گفته می‌شود، پول دیجیتالی است که در واحد داده(به نام توکن یا کوین) وجود دارد که شخص می‌تواند آن را در کیف پول دیجیتال آنلاین ذخیره کند. ایده پشت کریپتوکارنسی این است که وسیله‌ای برای مبادله ارزی با عرضه محدود، مستقل از یک مرجع مرکزی، مانند بانک یا دولت فراهم کند. کریپتوکارنسی به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود؛ بنابراین، هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی وجود ندارد و هیچ نهاد شخص ثالثی در ایجاد یا انتقال آن دخیل نیست.

 

تاریخچه کریپتو دات کام کوین

کریپتو دات کام (Crypto.com) از جمله شرکت‌های ارائه دهنده کریپتوکارنسی‌ها است که فعالیت خود را با عرضه کارت‌های پرداخت حمایت شده توسط VISA در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. انتقال سیستم‌های مالی سنتی به سمت ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین اهداف این پلتفرم بوده است. این شبکه بلاک‌چین در هنگ کنگ راه‌اندازی شد و متخصصین و کارشناسان ارزهای دیجیتال بسیاری در آن فعالیت می‌کنند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۹، صرافی اختصاصی خود را هم راه‌اندازی کردند و انواع رمزارزها از جمله بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین، ایاس، استلار، MCO و CRO و چندین توکن و رمزارز پایدار دیگر را ارائه کردند.

از آن زمان، آن‌ها دامنه خدمات خود را گسترش داده‌اند. براین اساس، ترید، پرداخت وام، استیکینگ و ارائه کارت‌های پرداخت برخی از خدمات به حساب می‌روند. در کنار CRO، توکن MCO هم از محصولات کریپتو دات کام است که یک توکن ERC20 به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال برای کاربران اصلی شبکه کریپتو دات کام به کار می‌رود و استیکینگ آن، برای کاربران سودهای قابل توجهی دارد. این رمزارز در سال ۲۰۱۷ توسط شبکه کریپتو دات کام به کاربران معرفی شد.

در حال حاضر و بعد از حدود ۲ سال از آغاز فعالیت، CRO به قیمت ۰٫۰۶۷ دلار قابل خرید است و طی یک سال گذشته، ۱۷٫۵ درصد رشد داشته، ولی طی ۶ ماه گذشته، روندی نزولی به خود گرفته است. همین نزول باعث شده CRO جایگاه بیستم خود در بین کریپتوکارنسی‌های بازار را از دست دهد و تا رتبه ۳۹ ام، سقوط کند. آن‌ها تنها ۰٫۱۳ درصد از بازار سهم دارند و ۱٫۵ میلیارد دلار هم ارزش بازار داشته‌اند. در حال حاضر، ۲۳ میلیارد توکن کریپتو دات کام در گردش است و قرار است تعداد کل توکن‌های این پلتفرم به ۱۰۰ میلیارد برسد.

 

چه چیزی ارز دیجیتال کریپتو دات کام را نسبت به سایر ارزها منحصربه‌فرد می‌کند؟

  • عمده تمرکز بلاک‌چین CRO بر ارائه ابزارهای سودمند به کاربران به عنوان روش‌های مختلف پرداخت، ترید و خدمات مالی قرار گرفته است.
  • شما با خرید توکن CRO می‌توانید سرمایه‌تان را در Crypto.com ذخیره کنید. در این صورت، به عنوان یک نود عمل کرده‌اید و برای پردازش معاملات در شبکه هزینه دریافت خواهید کرد.
  • امکان پرداخت توکن CRO به عنوان کارمزد تراکنش‌ها، یکی دیگر از مواردی است که موجب تمایز ارز دیجیتال crypto.com coin از سایر رمزارزها شده است.
  • اگر کاربران از برنامه پرداخت Crypto.com Pay برای انتقال ارز و خرید کارت هدیه با توکن CRO استفاده کنند، به ترتیب ۱۰ و ۲۰ درصد از مبلغ کل پرداخت‌شده، به حسابشان باز خواهد گشت.
  • در صورتی که کاربران ارز دیجیتال کریپتو دات کام را در برنامه صرافی Crypto.com یا ویزا کارت Crypto.com ذخیره کنند، سالانه ۱۰ الی ۱۲ درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری دریافت خواهند کرد.

 

موارد استفاده کریپتو دات کام کوین

اولین و مهم‌ترین مورد استفاده رمزارزها، همان پول سنتی است که می‌توانید از آن برای خرید در سایت‌هایی که آن‌ها را می‌پذیرند، استفاده کنید. همچنین بسیاری از رمزارزها برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. توکن CRO براساس استاندارد توکن ERC-20 ارائه شده است و معمولا برای پرداخت از آن استفاده می‌شود. در کنار این، مزایای دیگری همچون کاهش کارمزد تراکنش‌ها هم برای آن قابل ذکر است.

کاربران شبکه کریپتو دات کام می‌توانند با استفاده از توکن‌های این شبکه بلاک‌چین، به اندازه نصف توکن‌های ارائه شده، در قالب رمزارزهای پایداری چون تتر و USDC، وام دریافت کنند.

علاوه بر این، می‌توانید کارت‌های اعتباری پرداخت کریپتو دات کام که از سوی ویزا کارت پشتیبانی می‌شود را خریداری و به صورت رمزنگاری شده، مورد استفاده قرار دهید. با داشتن این کارت‌ها، می‌توانید دارایی خود را از طریق اپ کریپتو دات کام با اضافه کردن رمزنگاری یا با ساخت سپرده‌های مالی، اداره کنید. با هر خریدی که به وسیله این کارت‌ها انجام می‌دهید، توکن MCO به دست می‌آورید. هر چه توکن MCO بیشتری داشته باشید، پاداش بیشتری نصیبتان می‌شود و سهم بیشتری از سود شرکت هم مال شما خواهد بود. این کارت‌ها تخفیف‌هایی برای استفاده از خدمات سایت‌هایی همانند اسپاتیفای و نتفلیکس هم برایتان دارد.

 

Crypto.com چیست و معرفی توکن‌های CRO و MCO

Crypto.com کارت‌‌‌های پاداش جذاب با پشتیبانی VISA کارت و یک برنامه پرداخت آسان برای استفاده ارائه می‌دهد.

سایر ویژگی‌های رقابتی Crypto.com عبارتند از تجارت، وام، قرض گرفتن و سود سهام.

سرمایه‌گذاران دو گزینه دارند: MCO و CRO. هر دو مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند.

Crypto.com با آسان کردن دستیابی به درآمد، تجارت، استقراض و پرداخت در دنیای کریپتو، رمزارزها را به جریان اصلی تجارت جهانی وارد می‌کند.

Crypto.com بیشتر به خاطر کارت ویزای MCO شناخته شده است، که پیشنهاد تخفیف ۵ درصدی غیرقابل رقابتی را در پرداخت با رمزارز می‌دهد.

فراتر از این، این شرکت خط گسترده‌ای از خدمات دیگر را به خود اختصاص می‌دهد:

  • کارت‌‌‌های پرداخت: کاربران می‌توانند پنج کارت در رده‌‌‌های متنوع با پشتیبانی VISA کارت انتخاب کنند.
  • تجارت: سرمایه‌گذاران می‌توانند ۵۰ سکه را در Crypto.com خریداری و بفروشند یا ۳۵ جفت ارزی را در صرافی Crypto.com معامله کنند.
  • برنامه تلفن همراه: کاربران می‌توانند یک برنامه تلفن همراه را که با کارت Crypto.com ادغام شده است نصب کنند.
  • خطوط اعتباری: کاربران می‌توانند به نسبت ۵۰٪ از دارایی خود را از انواع مختلف استیبل کوین‌ها (مانند: تتر، USDC و …) وام بگیرند.
  • درآمد: کاربران می‌توانند سکه‌‌‌های خود را به عنوان سهام سرمایه‌گذاری کنند و ۲ تا ۱۶ درصد از ارزش واریز شده را بدست آورند.
  • پردازش پرداخت: بازرگانان می‌توانند تراکنش‌‌‌های رمزنگاری را از طریق Crypto.com انجام دهند.

 

خلاصه نکات MCO

Crypto.com (که قبلاً با نام موناکو شناخته می‌شد) دارای دو توکن است: MCO یا Crypto.com Coin و CRO. هر دو توکن در رتبه‌بندی وب سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap بر اساس سرمایه‌گذاری در بازار دارای جایگاه خوبی هستند.

توکن MCO براساس استاندارد ERC-20 اتریوم ساخته شده است. MCO عمدتا به کاربران نهایی Crypto.com اختصاص داده شده است، که می‌توانند با سرمایه‌گذاری توکن، پاداش بیشتری بدست آورند و از نرخ‌‌‌های کمتری در کارمزد تراکنش‌ها بهره‌مند شوند.

MCO از سال ۲۰۱۷ و به دنبال برگزاری یک ICO موفق شد ۲۶٫۷ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

از کل عرضه، ۳۰٪ در یک فروش جمعی واگذار شد، ۲۵٪ توسط موسسین شرکت پس انداز شد و ۱۰٪ توسط شرکت و همچنین ۳۰٪ به عنوان توکن‌های ذخیره نگهداری شده است.

CRO جدیدترین توکن Crypto.com است. این توکن نیز مبتنی بر استاندارد توکن ERC-20 است. عمدتا به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت و تسویه حساب در بچینگ بومی‌شرکت در نظر گرفته شده است.

در صرافی Crypto.com مزایای مختلفی برای خرید سهم‌‌‌های CRO، از جمله کاهش کارمزد تراکنش‌ها در نظر گرفته شده است.

با توجه به توکن‌های MCO و CRO آنها می‌توانند در هر کیف پول سازگار با ERC-20، از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger، و رابط‌هایی مانند MetaMask و MyEtherWallet نگهداری شوند.

 

خلاصه ویژگی‌های Crypto.com

کریپتو دات کام از زمان شروع آن در سال ۲۰۱۶ مسیری طولانی را طی کرده است. آنها برای امتحان کردن اپ خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • تنوع خدمات:

 Crypto.com به طور عمده پاداش‌‌‌های رمزپایه و ابزار پرداخت را ارائه می‌دهد، اما به سرعت در حال گسترش خط محصولات خود برای ارائه ویژگی‌های جدید است.

  • مدل رایگان:
  • کاربران برای به دست آوردن بهترین معاملات و نرخ‌ها، معمولاً نیاز به توکن‌های MCO یا CRO دارند، اما سایت به طور کلی گزینه‌‌‌های رایگان رقابتی را نیز ارائه می‌دهد.
  • مدل توکن:

اگرچه بین توکن‌های MCO و CRO همپوشانی وجود دارد، هرکدام برنامه‌های متمایزی دارند، بنابراین کاربران باید با دقت سرمایه‌گذاری کنند.

در دسترس بودن: ویژگی‌های Crypto.com به صورت جهانی در دسترس نیست و کاربران قبل از ثبت‌نام باید بررسی کنند کدام سرویس در منطقه آنها وجود دارد.

  • نقش اپراتور گره:

گرچه اکثر کاربران باید از پاداش‌‌‌های ساده سهم استفاده کنند، سرمایه‌گذاران بزرگ به زودی می‌توانند با اجرای یک گره در بلاک‌چین Crypto.com سهم بگیرند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

به طور کلی، Crypto.com با توجه به دامنه خدمات ارائه شده، یکی از جاه‌ طلب‌ترین شرکت‌ها در دنیای بلاک‌چین است. آنها همچنین یکی از پرسودترین کارت‌‌‌های پاداش، نه تنها در رمزنگاری، بلکه در بین کلیه کارت‌‌‌های اعتباری و دبیت کارت را ارائه می‌دهند.

با توجه به این ویژگی‌ها، افرادی که به دنبال مکانی مجزا برای کسب درآمد، وام گرفتن و خرج رمزارز هستند، باید آنچه را که کریپتو دات کام ارائه کرده است در نظر بگیرند.

 

کل عرضه CRO برای پنج منظور مختلف تخصیص خواهد یافت:

  • ۳۰ درصد برای مشوق‌های توزیع و راه‌اندازی ثانویه، که به صورت روزانه و طی پنج سال از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر می‌شود.
  • ۲۰ درصد ذخیره سرمایه که تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ مسدود شده است.
  • ۲۰ درصد مشوق‌های طولانی مدت شبکه که تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ مسدود می‌شود.
  • ۲۰ درصد کمک هزینه‌های اکوسیستم که تا زمان راه‌اندازی شبکه اصلی کریپتو داتکام مسدود می‌شود.
  • ۱۰ درصد جهت توسعه جامعه.

 

مزایا و معایب شبکه کریپتو دات کام (Crypto.com)

مزایا:

شبکه کریپتو دات کام دارای یک بلاک‌چین مدرن و کم ایراد است که این امر باعث می‌شود تا بستر این تکنولوژی در برابر خطا‌ها انعطاف‌پذیر باشد. مانند سایر بلاک‌چین‌ها، اطلاعات تراکنش‌ها بر روی دفترچه متن باز و عمومی کریپتو دات کام ذخیره شده و کاربران قادرند تا به بررسی این اطلاعات بپردازند.

علاوه بر موارد فوق، تراکنش‌ها در بلاک‌چین کریپتو دات کام با سرعت بالا و کارمزد کمی به انجام رسیده و این بلاک‌چین کاملا متن باز و پذیرای کد‌نویسی توسط کاربران است.

معایب:

به دلیل نوین بودن فضای بلاک‌چین و تکنولوژی ارزهای دیجیتال، هنوز بسیاری از مردم نامفهوم بودن و دشوار بودن این عرصه را به جان نخریده و اعتماد زیادی به این حوزه ندارند. از طرفی نیز مشکلات امنیتی بسیاری از کاربران را از سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال باز می‌دارد.

حال آنکه پروژه کریپتو دات کام برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، برای رفع این مشکلات راه حل‌هایی را ارائه داده است. شبکه کریپتو دات کام به منظور مبارزه با مشکلات یاد شده، محصولات و خدمات خود را در سه دسته تقسیم کرده است: پرداخت‌ها، معاملات و خدمات مالی.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب