شنبه الی پنجشنبه: 9:00 - 15:00
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال
0935-222-2675
با ما تماس بگیرید
دفتر مرکزی
مشهد- بین فکوری ۸ و ۶
info@digilearncenter.ir
با ما در ارتباط باشید!

ارز دیجیتال ام‌دکس (MDX)

خانه - ارزدیجیتال - ارز دیجیتال ام‌دکس (MDX)

ارز دیجیتال ام‌دکس (MDX)

ارز دیجیتال ام‌‌دکس (MDX)

ارز دیجیتال ام‌‌دکس به تازگی و در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار عرضه شد. ام‌دکس در حقیقت یک پروتکل معاملات غیرمتمرکز است که یکی از وظایف آن بازارسازی اتوماتیک یا همان AMM می‌باشد. این ارز دیجیتال به تازگی عرضه و در صرافی‌ها لیست شده است، به همین دلیل تنها روش ممکن برای درک بهتر ارزش ذاتی آن و آینده‌ی احتمالی آن، تحلیل بنیادی است.

شرکت MDEX یک صرافی غیرمتمرکز بازارساز (Market-making Decentralized Exchange) مبتنی بر مفاهیم نوین مالی است. MDEX یک بلاک‌چین ترکیبی از بلاک‌چین اتریوم و هکوچین (Heco Chain) ایجاد کرده است. در واقع، ام‌دکس مزایای هر دوی این شبکه‌ها، یعنی کارمزد کم تراکنش در هکوچین و تکنولوژی شبکه اتریوم، را با هم ترکیب کرده است. ارز دیجیتال Mdex بنا دارد یک پلتفرم دیفای بسازد که DEX (صرافی غیرمتمرکز)، IMO و DAO را روی هکو و اتریوم ادغام کند و خدماتی فراتر از  یک صرافی غیرمتمرکز را به کاربران خود یارائه دهد.

 

ویژگی‌های توکن ارز دیجیتال ام‌دکس

توکن MDX، توکن پروژه ارز دیجیتال ام‌دکس است و برای کاربردهای زیر می‌توان از آن استفاده کرد.

  • توکن‌های مدیریتی

توکن MDX یک پروژه غیرمتمرکز است که می‌تواند برای تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم در شبکه ارز دیجیتال Mdex مورد استفاده قرار گیرد؛ مانند رأی‌گیری در مورد نسبت کارمزد تراکنش و بررسی قوانین مهم دیگر در شبکه.

  • رأی‌گیری

یک ارزیابی جامع با توجه به حجم معامله و ارزش کل پروژه انجام می‌شود و کاربران توکن MDX به تصمیم‌ها رأی می‌دهند.

  • بازخرید و توکن‌سوزی

توکن MDX 0.3% کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. ۴۰% از این کارمزد تراکنش برای بازخرید و سوزاندن توکن MDX و ۶۰% برای خرید توکنHT (هوبی توکن) به منظور ایردراپ (هدیه‌های تبلیغاتی) به کاربرانی که توکن MDX را دارند، استفاده می‌شود.

  • توکن‌های جمع‌آوری سرمایه

توکن Mdex همچنین یک توکن استاندارد جمع‌آوری سرمایه است و توسط HT-IMO یعنی یک پروتکل جمع‌آوری سرمایه غیرمتمرکز مبتنی بر MDEX، استفاده می‌شود؛ این کاربرد، تقریبا مشابه استفاده از توکن ETH برای عرضه‌های اولیه روی پلتفرم اتریوم است.

پروژه ام‌دکس یک پروژه دیفای است که مزایای توکن DEX و ویژگی‌های توکن پلتفرم صرافی متمرکز را ترکیب کرده است.

 

کاربرد ارز دیجیتال ام‌دکس

معامله‌گرانی که ارز دیجیتال ام‌دکس را خریداری می‌کنند، اهداف مختلفی از این اقدام خود دارند. برخی از آن‌ها برای اهداف مدیریتی و تاثیرگذاری در تصمیمات سیاست‌های این ارز دیجیتال آن را خریداری می‌کنند. برخی دیگر نیز برای توکن‌سوزی و کسب سود از این کار آن را تهیه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب